1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

1. Sami95

Sami95 1st gear

Mahtaako täälä olla edellisiä omistajia tupla turbo ramille
    JCZ-5 rekkarilla? Kiinnostaisi tietää mitä kyseiseen peliin on tehty.

2. ReDDot

ReDDot 1st gear

Eikös tuo oo teiltäpäin, vaihtaa vaikka koko auton värin teipillä, jos haluat, http://brandman.fi/ ,ja jos ei muuta, ni osaa varmasti ainakin kertoo asiasta lisää, ja varmasti sen kuka voi tehdä jos ei heillä onnistu.....

3. ReDDot

ReDDot 1st gear

... ja tuossa on jotain hintoja, varmaan saa hiukan suuntaa hinta-arvioon, joskus kyselin maalausta auton kylkeen, hinta oli nelinumeroinen, ajattelis teippausella selviävän satasilla...

edit: linkki: http://yliteippaus.fi/auton-yliteippaus-hinta/

4. nasu74

nasu74 1st gear

Meni turun suuntaan dodgen rikkinäinen laatikko tarvis saada hakijaan yhteyttä

5. tappokinnas

tappokinnas 2nd gear

Mulla on nyt 1997 vuoden ramissa 285/75/16 renkaat vakio vanteilla ja ne on vähän ujon näköset varsinkin kun on aika muhkeet levikkeet.

Saisko vähän muhkeempaa ulkonäköä pienillä spacereilla vai onko se järjetöntä? Mulla ei oo kokemuksia sellasista, mutta ebaytä selatessa tuli vastaan.

Toki voisi noille renkaille kattella vähän hienommat vanteet, mutta millanen -et luku olisi sopiva? Minkälaista palstalaisilla on alla?

Sitten olen miettinyt maltillista korotusta ( 2" tai 3") että autosta tulisi vähän ryhdikkäämmän näköinen. Onko taakse blokit lehtien alle ja eteen jousien yläpuolelle kupit se millä tehdään ja muuttuuko ohjauskulmat tai ristikoitten kulmat sillä tavalla, että vaatii toimenpiteitä?

6. kiljunen

kiljunen 1st gear

Muokattu: 19.4.2018 klo 09:05
    Ranee ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  7. smgt

smgt 2nd gear

Jos puhe on nelivedosta niin lehtien alla on vakiona jo aika korkeet korokkeet. Suomessa kyseiset on oikeestaan laittomat ja muutenki se on pöljä tapa korottaa. Paras kun kääntää riipukkeen toisin päin ja heittää koko möykyn pois akselin ja jousen välistä.

Saetkae tykkää tästä.
  8. tappokinnas

tappokinnas 2nd gear

Joo mun mielestä se on kanssa pöljä tapa. Mulla on k5 blazeri ja siinä on 4" ranchon setti, eli takana blokit ja edessä isompi pakka lehtijousia.. U-pultit tuppa löystymään/venymään takaa ja sitten lehijouset pääsee kiertymään kiihdyttäessä ja kai ne blokit saattaa sieltä lentää veke myös.

9. Rannis

Rannis 2nd gear

Ei riitä painoluokka taakse noissa vanteissa. Varmaan kestävät normi ajossa mutta jos ajaa kolarin tai ojaan niin ei ehkä vakuutus yhtiö tykkää.

10. Hoovee

Hoovee Gearhead

Hullua jos ne blokit on irtonaisena siellä. Orkkiksenakin menee läpi pultti siitä palikasta ja jousipakasta.
    Teaction bareilla saa hillittyä sen kietymisen.

11. kiljunen

kiljunen 1st gear

Onhan se teorias näin, mutta aika kaukaa haettu että vakuutus yhtiö alkais vanteita tutkiin ellei ulosajo johdu hajonneesta vanteesta...

12. Räbinä

Räbinä 1st gear

Siinähän sitä palikkaa alkas olla. Jotain alkaa jo hahmottua, kuten et paketti jää noin 4senttiä lyhyemmäks kun automaatti. Takakardaani jatkettava ja etu lyhennettävä. Ja vielä tarvii sen 29boorisen jakolaatikon akselin, pakkivalo katkasian ja vaihdevivun nivelen.

13. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Tuliko tuo bellhousing lootan mukana, vai pitikö ottaa erikseen?

14. Räbinä

Räbinä 1st gear

Erikseen, vaihteistossa ei oo ees sitä pakkivalo katkasiaa. Ei täällä kellään ylimäärästä? Tai vaihdevipua? Sen kyllä sais tehtyä tosta toyotan laatikon kepistä, viilaamalla alapään pallon, mut päälliskumi on hapristunu riekaleiks.

15. Räbinä

Räbinä 1st gear

Aamun idea. Kun vaihteisto jää neljä senttiä lyhyemmäks, niin oisko mitään jos moottoria siirtäs sen verran taakse päin? Jolloin ei tarviis muokata kardaaneja. Hitsais moottorin kannakkeet uuteen kohtaa.

16. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Taitaapi cummitus ottaa tulipeltiin kiinni ylhäältä, tai ahdasta ainakin sitte pyöriä sillä on :) ainakin alkuperäiset moottorikummit on tosi vetelät.

17. Räbinä

Räbinä 1st gear

5 senttinen kori korotus on vähän antamassa lisä tilaa. Eipä tullu niin katottua paljonko siellä olis vara mennä taakse.

18. smgt

smgt 2nd gear

mulla on moottorin kumit ku nylonia :D ei anna jälkee sitte milliäkään :D

19. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Täryttääkö yhtään? Jotku jenkit moitti semmosta joskus. Voima toki siirtyy paremmin ku motti pysyy paikallaan

20. musta pässi

musta pässi 2nd gear

Saattaa olla että olen väärässä taas mutta kardaanin jatko on yksi homma. Jos kone siirtyy taakke niin huomioitava pakoputki, vivustot, imuputki suodattimelle ja tarviiko tunnelia jatkaa tuulettimelta syylärille noin niinku jotain mainitakseni jolloin yhdestä hommasta muuttuu moneksi? Sitäpaitti minulla just sormet mahtuu tulipellin ja koneen väliin mutta korotuksia ei tosin ole tuota luokkaa. Nii että taitaa helpommalla mennä kardaanin kanssa? Tietysti race mielessä painopiste muuttuu paremmaksi.

Kerro tästä muillekin!