1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Sami95

    Sami95 1st gear

    Mahtaako täälä olla edellisiä omistajia tupla turbo ramille
    JCZ-5 rekkarilla? Kiinnostaisi tietää mitä kyseiseen peliin on tehty.
     
  2. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    Eikös tuo oo teiltäpäin, vaihtaa vaikka koko auton värin teipillä, jos haluat, http://brandman.fi/ ,ja jos ei muuta, ni osaa varmasti ainakin kertoo asiasta lisää, ja varmasti sen kuka voi tehdä jos ei heillä onnistu.....
     
  3. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    ... ja tuossa on jotain hintoja, varmaan saa hiukan suuntaa hinta-arvioon, joskus kyselin maalausta auton kylkeen, hinta oli nelinumeroinen, ajattelis teippausella selviävän satasilla...

    edit: linkki: http://yliteippaus.fi/auton-yliteippaus-hinta/
     
  4. nasu74

    nasu74 1st gear

    Meni turun suuntaan dodgen rikkinäinen laatikko tarvis saada hakijaan yhteyttä
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas 2nd gear

    Mulla on nyt 1997 vuoden ramissa 285/75/16 renkaat vakio vanteilla ja ne on vähän ujon näköset varsinkin kun on aika muhkeet levikkeet.

    Saisko vähän muhkeempaa ulkonäköä pienillä spacereilla vai onko se järjetöntä? Mulla ei oo kokemuksia sellasista, mutta ebaytä selatessa tuli vastaan.

    Toki voisi noille renkaille kattella vähän hienommat vanteet, mutta millanen -et luku olisi sopiva? Minkälaista palstalaisilla on alla?

    Sitten olen miettinyt maltillista korotusta ( 2" tai 3") että autosta tulisi vähän ryhdikkäämmän näköinen. Onko taakse blokit lehtien alle ja eteen jousien yläpuolelle kupit se millä tehdään ja muuttuuko ohjauskulmat tai ristikoitten kulmat sillä tavalla, että vaatii toimenpiteitä?
     
  6. kiljunen

    kiljunen 1st gear

    Muokattu: 19.4.2018 klo 09:05
    Ranee ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  7. smgt

    smgt 2nd gear

    Jos puhe on nelivedosta niin lehtien alla on vakiona jo aika korkeet korokkeet. Suomessa kyseiset on oikeestaan laittomat ja muutenki se on pöljä tapa korottaa. Paras kun kääntää riipukkeen toisin päin ja heittää koko möykyn pois akselin ja jousen välistä.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  8. tappokinnas

    tappokinnas 2nd gear

    Joo mun mielestä se on kanssa pöljä tapa. Mulla on k5 blazeri ja siinä on 4" ranchon setti, eli takana blokit ja edessä isompi pakka lehtijousia.. U-pultit tuppa löystymään/venymään takaa ja sitten lehijouset pääsee kiertymään kiihdyttäessä ja kai ne blokit saattaa sieltä lentää veke myös.
     
  9. Rannis

    Rannis 2nd gear

    Ei riitä painoluokka taakse noissa vanteissa. Varmaan kestävät normi ajossa mutta jos ajaa kolarin tai ojaan niin ei ehkä vakuutus yhtiö tykkää.
     
  10. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    Hullua jos ne blokit on irtonaisena siellä. Orkkiksenakin menee läpi pultti siitä palikasta ja jousipakasta.
    Teaction bareilla saa hillittyä sen kietymisen.
     
  11. kiljunen

    kiljunen 1st gear

    Onhan se teorias näin, mutta aika kaukaa haettu että vakuutus yhtiö alkais vanteita tutkiin ellei ulosajo johdu hajonneesta vanteesta...
     
  12. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    [​IMG]
    Siinähän sitä palikkaa alkas olla. Jotain alkaa jo hahmottua, kuten et paketti jää noin 4senttiä lyhyemmäks kun automaatti. Takakardaani jatkettava ja etu lyhennettävä. Ja vielä tarvii sen 29boorisen jakolaatikon akselin, pakkivalo katkasian ja vaihdevivun nivelen.
     
  13. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Tuliko tuo bellhousing lootan mukana, vai pitikö ottaa erikseen?
     
  14. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Erikseen, vaihteistossa ei oo ees sitä pakkivalo katkasiaa. Ei täällä kellään ylimäärästä? Tai vaihdevipua? Sen kyllä sais tehtyä tosta toyotan laatikon kepistä, viilaamalla alapään pallon, mut päälliskumi on hapristunu riekaleiks.
     
  15. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Aamun idea. Kun vaihteisto jää neljä senttiä lyhyemmäks, niin oisko mitään jos moottoria siirtäs sen verran taakse päin? Jolloin ei tarviis muokata kardaaneja. Hitsais moottorin kannakkeet uuteen kohtaa.
     
  16. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Taitaapi cummitus ottaa tulipeltiin kiinni ylhäältä, tai ahdasta ainakin sitte pyöriä sillä on :) ainakin alkuperäiset moottorikummit on tosi vetelät.
     
  17. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    5 senttinen kori korotus on vähän antamassa lisä tilaa. Eipä tullu niin katottua paljonko siellä olis vara mennä taakse.
     
  18. smgt

    smgt 2nd gear

    mulla on moottorin kumit ku nylonia :D ei anna jälkee sitte milliäkään :D
     
  19. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Täryttääkö yhtään? Jotku jenkit moitti semmosta joskus. Voima toki siirtyy paremmin ku motti pysyy paikallaan
     
  20. musta pässi

    musta pässi 2nd gear

    Saattaa olla että olen väärässä taas mutta kardaanin jatko on yksi homma. Jos kone siirtyy taakke niin huomioitava pakoputki, vivustot, imuputki suodattimelle ja tarviiko tunnelia jatkaa tuulettimelta syylärille noin niinku jotain mainitakseni jolloin yhdestä hommasta muuttuu moneksi? Sitäpaitti minulla just sormet mahtuu tulipellin ja koneen väliin mutta korotuksia ei tosin ole tuota luokkaa. Nii että taitaa helpommalla mennä kardaanin kanssa? Tietysti race mielessä painopiste muuttuu paremmaksi.
     

Kerro tästä muillekin!