Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Paljonko laatikos on öljynpaine? Kestääkö siinä klemmari liitokse... Mulla kans toises rautaputkes hinkkaantunu reikä joka klemmarilla paikattu pitääs uusia.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Puhki hinkkaantunen putken korjasin juottamalla hopealla paikaksi pykälää isommasta putkesta leikatun siivun. Painetta ei putkissa ole paljoa, mutta mulla ei letku pysynyt sileän putken päälle klemmarilla kiristettynä. Letkukarassa on pysynyt.
     
  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Sulla on varmaa 5x.013 kärjet, siihe vielä 191 deliveryt ja 4000 gsk. Hiot plate 0# eikö sitte olla lähellä tota 400hv.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toistan: 2017 syssyllä laitettu etran metriletkua normi klemmareilla ja pysynyt kiinni. Kop kop. Lootassa on ne letkukarat joissa amerikkalainen kartiokierre. Eikös niissä ollu jotkut klunssit niissä putkilähdöissä esmes öljynjäähdytin ja lämmönvaihdin?
     
  5. teme01

    teme01 3rd gear

    Noita deliveryi olen kans miettiny,
    Menettääköhän paljonkin menohaluja jos laittaa vaan 3000 jouset ?
     
  6. teme01

    teme01 3rd gear

    Onko se afc jalan lyhennys myös
    Suositeltava,
    Isokin vaikutus asiaan?
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kummelivoorumilta kopsattu
    "For 450HP that tows and daily drives some:
    5x.012 injectors
    Modified fuel plate
    62/65/12 or 14 turbo
    Governor spring kit (3 or 4K)
    60# valve springs are a good idea
    AFC tuning!

    550HP towing/daily driving
    hx35/s400 twins (600HP+ go with s300/s400)
    5x.014 injectors
    Head Studs
    4K GSK
    60# valve springs are a good idea
    AFC tuning!
    3pc manifold

    550-600HP hotrod
    64/71/14
    5x .014 injectors or 5x.016
    Head Studs
    GSK,
    60# valve springs are a good idea
    AFC tuning!
    3pc manifold"
     
  8. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Laita vaikka eka nuo dv:t ja gsk jouset ja hio plate. Pitäis jo olla suuri ero. Ei varmaa vakio turbon kans tarvi afc modausta. Joka toki helppo tehä...
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Pysy mullakin vuoden-pari ennenkuin oli öljyt pitkin kaupungin pääkatua. Kai se kumi pehmenee kuumana ja liitos löystyy ajan kanssa, sitten pääsee öljyä putken ja letkun väliin liukasteeksi ja poks. Kannattaa ainakin käydä välillä kiristelemässä klemmarit.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kiitos vinkistä.
     
  11. teme01

    teme01 3rd gear

    Jaa kiitos resepteistä.
    Kotetaan mitä noilla tapahtuu.
    Saakos gs jousia suomesta ?
     
  12. teme01

    teme01 3rd gear

    Ja jotain juttua olikin pakoputken koosta, mutta riittikös se 3,5"
    Noin 400 aan:odroll:
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Käyttäkää minisiteitä. Ne puristaa paljon pyöreämmin kuin klemmari ja kestää kyllä paljon enemmän painetta kuin mitä loota linjaan tarjoaa. Ei ole kokemusta siitä, että letku olisi luiskahtanut putken päältä missään muualla kun ahtoputkessa. No siellä pari baaria alkaa tehdä voimaakin työntöön, jos vertaa 10 mm reikään. Joka on aika liki tilannetta lootassa. Olen kyllä välillä hitsannutkin täpän, tai kartiotyökalulla vähän levittänyt. Pointtina haitalla ei ole tiivistää, vaan estää sen kiristimen pääseminen haitan yli jos se yrittää liukua. Todella pieni haittakin siis riittää aika pitkälle.

    Kesäautossani ollut jo 6 vuotta muovailuvahaepoksilla korjattu vaihteiston jäähylinja. Näköjään kestää silläkin ainakin pienen reiän. :)
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Paluupuolella ei oo painetta kuin sen mitä letkut/putket ja öljynjäähdytin aiheuttaa. Ja se lämmönvaihdin jos välissä vielä on. Ja lootan sisäinen vastus ku jäähdytyksen paluupuoli voitelee osaa laatikosta.
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mun ehdotukseni laatikon öljyletkuiksi olisi -8AN letku, parhaiten silmää miellyttävällä pinnoitteella. Noiden kanssa saa tehtyä letkujen pituudet just sellaisiksi kuin sattuvat tulemaan, liitoksetkin on melko pomminvarmoja kunhan niitä ei tee kukaan sellainen, joka hutiloi just sen yhden liitoksen kanssa niin, että tulee hinurikeikka kun on öljyt mäellä.

    Laatikon kierteet on 1/4 NPT, löytyy valmista uros-uros nippaa 8AN letkulle, eli helppo kasata kun saa suoraan vaan kierrellä osia peräkkäin. Klemmariliitoksetkin kyllä kestävät, kunhan letku ei aikaa myöten romahda klemmarin alta ja klemmari sen takia löysty.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nyt kun taas muutaman päivän edellisen rempan jälkeen ajellu ni kuunnellu että joku ulisee. Kardaanin tukilaakerissa vähintään muutaman kympin pysty välys. No tuumin että jos samalla tilais vaikka varuiksi ristinivelet kardaaneihin. No niitähän on sitte vaikka mitä kokoja. Oletettavasti jos yhden takaa ja yhden edestä mittaa ni samassa kardaanissa on oletettavasti samanlaiset kaikki?
     
  17. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kyllä noi raskaan kaluston jarruputketkin kovettuu ajan kanssa ja niistä tulee todella hauraita, menee semmosiks sirpaleiksi äärimmäisissä tapauksissa. Mutta niitä kyllä altistetaan kaiken maailman suolapaskalle varsinkin perävaunuissa...

    Noin minäkin luulen. Mutta poikkeus vahvistaisi tässäkin mukavasti säännön, eli jos mittaa 2 niin kannattaa se kolmaskin mitata siitä välistä. Vaikka vahva mielikuvitus väittäisi, että kaikkien ristikoiden pitää olla saman kokoisia, ettei ne ihme resonanssit/ristikoiden liikeradat mene ihan omia ratojaan?
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Jos haluat mitat niin just vaihdoin kaikki ristikot -97 vuoden pitkään.

    Takana kaikki kolme juu samat ja edessä jakolaatikon pään kaks on samanlaisia ja etu-akselin puolella sitten erilainen, joka on sisäpuolisilla lukituksilla.
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Hain motonetista tollasen halvan laatikkonostimen helpottamaan urakkaa. Tuli sellanen olo, että varmaan pitää vielä ottaa laatikko pois kuitenkin..
    Mukana tullut haarukka ei oikeen tuntunut hyvältä, niin askartelin tollasen 40x40 senttisen tarjottimen sihen tilalle.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Cumminski tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!