Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Jaa minulle kun jäi semmonen fiilis ettei musta pässi ihan käsittänyt tuota minun moottori swappia. Hyvä tietää näin jälkikäteen, että ihan valmiita kittejäkin mosan istuttamiseen ois ollu saatavilla.. :cool:
     
    4d sedan ja Cumminski tykkäävät tästä.
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, niitä conversion kittejä on myynnissä mutta lähinnä uudempiin ford ja chevrolet pick upeihin ja ford on itsekin käyttänyt cumminsia raskaammissa malleissaan. En nähnyt noin vanhaan. Tuskin kyllä kukaan muukaan.

    Ja kyllä käsitin. Kuullun/luetun ymmärtäminen on ollut yleensä melko helppoa minulle aina ja omaan jonkun sortin valokuvamuistin. Edelleen verkkokalvoilla on kyseinen hybrid ford ajoneuvo ja siinä samassa pihapiirissä sijoittuneet ajoneuvot, rakennusten sijoittelu toisiinsa nähden ja oviaukkojen sijoittelu rakennuksissa. Ihan en maisemataulua kyllä pystys siitä piirtämään tosin.
     
    tsipi ja Cumminski tykkäävät tästä.
  3. VallMan

    VallMan 1st gear

    Terve tietäjille, mikähän vois olla -95 vuoden ramissa, erinäisten syiden takia seisonu reilun vuoden pihassa, talvellakin välillä käynnistelty ja annettu käydä kunnolla lämpimäksi. Kaiken sai rassattua suunnilleen kuntoon leimaa varten, testi ajo ei mitään ongelmaa, kävi normaalisti, puoli tuntia seisoi pihassa, kunnes piti lähteä leimalle, lähti käymään normaalisti sitten putosi vaijaille pytyille ja sammu. Aina kun sai käymään lähti kaikilla käyntiin kaasua antaessa tai hetken käydessä putoo vajaille ja sammuu. Iteltä loppuu aika sekä ideat missä voisi olla vika?
     
  4. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Mulla teki kesällä samaa, oli seissy jonkin aikaa. Lopulta kuitenki alkas käymään. Huomasin että paluupuolelta ei tahtonu virrata tyhjäkäynnillä kunnolla tavaraa mutta kun alko taas käymään niin tuli ihan norona. Eli olisko tukossa? Toinen voi olla pa-pumppu. Tarkista paineet siitä suodatinjalan päältä, ite käytin nestevaimennettua mittaria.
     
  5. smgt

    smgt 2nd gear

    Siirtopaine kannattaa tsekata. Ja pysyykö sammutin solkku vetävänä.
     
  6. Pertura

    Pertura 3rd gear

    Saako tankki riittävästi korvausilmaa? Sopisi oireet siihenkin, että vetäisee tankin alipaineelle ja sammuu, pikkuhiljaa taas ilma löytää tiensä tankkiin ja lähtee uudestaan käyntiin kun siirtopumppu jaksaa taas pumpata ainetta eteenpäin.

    Lähteekö se käynnistyessään kuin palmun alta, vai vaatiiko pidempää sahausta?
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    Kuoleeko lämpösenä helpommin? Saattaa elementit jumia..94-95:ssa esintyvä ongelma.litra tuhkavapaata täyssyna 2t öljyä sekotat dieseliin ja sit tankkiin.jos auttaa joksi aikaa niin suattaapi olla elementtejä hirttämässä kii.
     
  8. ravolta

    ravolta 1st gear

    nonnih, germanin pajottama loota paikallaan, mutta turbiinin pultit kerkesin täsä välisä jo hukkaamaan... :eek:
    nopeita vinkkejä mistä tilata pultit? mikä on jenga?
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jenga on varaosaohjelman mukaan 0.375-24X0.550. eli 24 nousua tuumalle, eikös se oo silloin UNF...
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on käytettyjä jokunen, toi 0.375 on 3/8" , mutta ne ruuvit mitä löysin, ne on kyllä 25 nousua tuumalle.... Mystistä, ne oli pussissa jossa luki Ram Cummins turbiini....
     
  11. ravolta

    ravolta 1st gear

    pitää aamusta soitella jenkkivaraosaputkat läpi. täälläpäin kun ei ajeta kuin järkitojotalla, väriltään harmaa ettei kukaan häiriinny, tuulipuvussa=revolution racet päällä kauppakeskukseen päivitteleen uusia juoruja.
    "cummins dodgekin syö niin hirveästi bensaa "
    :odbiggrin::odbiggrin::rotfl::rotfl:
     
  12. Rannis

    Rannis 2nd gear

  13. ravolta

    ravolta 1st gear

    turbiini pitäs saada vetolevyyn kiini. onkohan noisa sama kierre, hitto kun kerkesin loovanki pulttaan kii, hallitunkilla se pieni episodi elämässä, Ulkona! kun ei talliin mahdu kokeuden vuoksi
    pienenä piristeenä oli pienet koirat, vissi chihut, kömmelsivät öljyssäkin, saattavat olla kotii mennessää pesun tarpeesa :lol::lol:
     
    Muokattu: 27.9.2021
    Cumminski tykkää tästä.
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vetolevyssä on kiinnitys sisäkehällä kampuran päähän ja turbiiniin ulkokehälle. Jos turbiiniin kiinnitetään niin kuusi pulttia oem 6033439 ja kierre tosiaan kuten JAMANT sanoi jo. Uusia nopiaan ei varmaan saa mistään. Rokkiautosta saa orkkiksia mutta menee monta viikkoa. Jos tilaa ni ne vanhat varmaan löytyy sillä aikaa.
     
  15. Rannis

    Rannis 2nd gear

  16. Dadda

    Dadda 1st gear

    Botnia bolt pietarsaaressa oli noita unf turbaani pultit hyllyssä. Oli liiat pitkät, mutta rälläkällä se tuli nopeasti oikea pituudella. En muista vahvuus mutta musta se oli, luultavasti 10.9

    Oma vehkestä 1 puuttui, en tiedä missä se mennyt tai jos se edes ollu siellä joskus !? Mutta tuo tarvike pultti on pysynyt paikalla 2 kesää, sinisellä loctite tuli myös käytetty.
     
  17. ravolta

    ravolta 1st gear

    uspartsilta tulosa, to-aamupäivästä pitäs olla täällä. mielenkiinnolla kuinka lootan toiminta muuttui, :):)
    se laatikon etu-kannatinpalkki oli mielenkiintonen, tuntu ettei sovi ilman lekaa ja vanhan isäukon kanssa sitä käänneltiin ja sujahtiki ilman vasaraa
     
  18. ravolta

    ravolta 1st gear

    kierrelukitteen aattelin laittaa lisäksi
     
  19. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    :D meinaatko että vaikutti työläältä ottaa se palkki pois, kunnes huomaat että se tuleekin takakautta pois? Mulla kävi just niin, ehdin tunkkailla runkoakin leveemmäksi kunnes joku ilmoitti täällä että sen saa helpomminkin :p
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas 3rd gear

    Mä en laittanut kierrelukitetta enkä oikeen tiedä kannattaako laittaa? Muistaakseni laitoin pultit johonkin 25-30nm tiukkuuteen.

    Mulla turbiinissa billet-pääty.
     

Kerro tästä muillekin!