Dodge V6 öljykello

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ähväsata, 22.11.2023.

  1. ähväsata

    ähväsata 3rd gear

    Moikka kaikille pitkästä aikaa.
    Tulee kohta kuluneeksi 10 vuotta melko murheetonta käyttöautoilua tuolla D100 Pickupillani. Vuosimalli on 1988 ja pellin alla alkuperäinen ruisku V6.
    Kone käy moitteetta ja mikä tärkeintä, lähtee tulille aina kun on lähdettävä. Kokonaiskilometreistä ei ole tietoa, mutta itse olen ajanut noin 70tkm. Ruostetta on, jarruremonttiakin, mutta leima on tullut aina laakista.
    Tänä aikana siitä on oikeasti hajonnut puola. Ei muuta. On se vain niin luotettava ja talvellakin lämmin ja mukava peli ajella. Mutta kaikesta huolimatta nyt alkoi yksi asia mietityttämään.
    Menin yhtenä joutopäivänä korjaamaan pimeää mittaristoa ja sain jopa sinne kaikenlaista elämää. Öljynpainevalonkin syttymään. Se oli virhe. Aiemmin vasta tosi myöhään heräillyt sähköinen painemittari ei ole minua häirinnyt, mutta nyt vasta noin 10 minuutin ajon jälkeen sammuva varoitusvalo kyllä vähän sattuu silmään.
    Eli kysymys tietäjille: missä on tämän moottorin öljynpaineanturi?
    Se taitaa olla väsähtämään päin.

    yst.terv.nimim: "korjasinko väärin?"
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Virranjakajan vieressä taisi olla
     

Kerro tästä muillekin!