Dome switch MOPAR

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 18.3.2023.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    elikä kyseessä tällänen katkasija B-body Dome Light Switch Standard Rallye 1968 1969 1970 (performancecargraphics.com)
    toimiiko tuon kautta mittariston taustavalot vai mitkä ? kolme liitintä perässä, muistaakseni D , R , I .
    tuostahan hajoo toi metallispiraali joka osuu sitten levitessään metalliseen kuoreensa...
    meinasin ohittaa tuon rikkinäisen kytkimen ja yhdistää johdolla sieltä liittimestä, eikös se ihan ok ole silleenkin?
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Se spiraali on mittarivalojen säätövastuksena, eikö viisainta olis ottaa jostain uudesta vastaava vastuskiekura ja vaihtaa risan tilalle. Ja selvittää syy miksi edellinen on hajonnut , jos on palanut poikki niin mikä on kuormittanut liikaa ? Paras vaihtoehto olis ostaa uusi samanlainen kytkin jos jostain ebayn kautta löytyisi.
    Niillä ohitus virityksillä yleensä saa palovaaran aikaiseksi .
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    eikös se vaan palaisi silloin kirkkaimmillaan ...
    joo sama säätöhän on uudempien valojenkatkasiassa, sieltäkin yleensä pärähtää se spiraali pihalle aiheuttaen pienet räpsyt =) tosin se on vielä inhimillisen hintanen tuote.
    aika arvokkaita ovat jenkeissäkin nuo, about palttiarallaa 150 dollaria.
     
    Jerkkilä tykkää tästä.
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Todennäköisesti näin palaisi kirkkaammin, mutta nyt tullaan siihen , että en voi neuvoa sinua polttamaan autoasi. Asiahan ei minulle kuulu " totesi pätkä aikoinaan" ja siksi en myöskään jaksa alkaa etsimään kytkentäkaavioita ym. selvittämään millaisia virtoja sen kytkimen /himmentimen läpi kulkee . Aika usein olen noita romuja rassatessa ihmetellyt sitä kun mittarivalojen värikupuja on sulanut , minun käsitykseni mukaan joko ollut liikaa virtaa tai liian iso polttimo , mikä aiheuttanut sulamisen , samoin niitä mittariston piirilevyn kupari säikeitä palanut poikki.
    Itse ostaisin vaikka [​IMG]
    tuollaisen halvan kytkimen ja siitä osa alkuperäiseen .
    Mutta kukin tekee niin kuin hyväksi näkee.
     

Kerro tästä muillekin!