Duramax Silverado GM

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. E_N

    E_N 1st gear

    Kai siihen jonkun matkaa toista tonnia menee. Riippuu mitä vaatii.
    OEM grade C tiivistettä suositellaan käytettävän ja kun kantta höylätään että saadaan suoraksi on se senkin puolesta suositeltava.

    Uudet OE pultit myös täysin riittävät. Jos välttämättä haluaa niin sitten ARP mutta en usko vaikuttavan sulla muuta kun kevyemmän lompakon.

    Youutuubista kattomaan pari videota niin selkiää aika hyvin mitä vaatii. Turbo saa jäädä paikalleen. Ja kannattaa varmaan ottaa etulokarit pois tieltä niin saa tilaa kivasti.
     
  2. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Tietäiskö kukaan mikä vaivaa?
    Tulet risteykseen, jarrutat, pysähdyt. Lähdet liikkeelle, tuntuu vaimea nykäisy tai toisinaan kaksikin. Sitten kokeilet vasta mäkeen tehdä tämän saman, löysäät vedon, auto pysähtyy, et ole jarruun koskenut. Lähdet liikkeelle, eipä tunnukaan väljyyttä. Mutta kun ajat kävely, juoksu vauhtia ja jarrutat ja lähdet niin aina tuntuu välys. Tämän voit toistaa vaikka kymmenen kertaa. Mutta eteen taaksepäin venkslaamalla välystä ei saa tuntumaan, vaikka laittaa estettä renkaiden eteen tai käsijarrun. Tuntuma on sellainen että jarrutuksen jälkeen kun lähdet kiihdyttämään niin tuntuu kuin taka akseli nyrhähtäis jotenkin eri asentoon ja kyllähän se vähän kiertyykin kun vierellä kävelin ja poitsu ajoi. Onko vika että lehtijousi päästää akselin jotenkin nyökkäämään. Ei väljyyttä ristikoissa eikä äkkiseltään muuallakaan... Missä vika?
    2015 220tkm ajettu
     
  3. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Otin jälkiasennetut 2" korokepalat pois taka-akselin ja jousen välistä. Siihen loppui kolahtelu. Aiemminkin arvelin tuota ja yritin kiriä henkselit pultteja mutta ei se auttanut. Nyt hyvä : )

     
    Muokattu: 7.6.2020
  4. fudge85

    fudge85 3rd gear

    miksihän se nuiden takia kolahtelee??
     
  5. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    En kyllä tiiä. Oisko niin että lehtijousien tekemä tuenta menee huonompaan asentoon ja perä pääsee kiertymään renkaan pyörimissuunnassa. Tai kardaanin nivelet menee huonoon asentoon. Mitään muuta en tehnyt kun otin nuo palat pois ja välys on pysynyt pois : )
    Korotuksen tein vaan sen takia että renkaat mahtuu edessä kääntymään, eli korotin myös edestä. Jos vielä haluuttais korottaa niin oiskohan paras tuo korinkorotus rungolla, näyttävät myyvän 300 taalalla noita sarjoja joissa tulee puskurien korotus korvat mukana.
    Etuvääntösauvoja kiristämällä jousituksesta tuli pintakova epämiellyttävä, vähän löysäämällä pikkusen parani.
     

Kerro tästä muillekin!