Onko kokemuksia Duramax koneisista Chevy Vaneista? Arvokkaita tuntuu vielä käytetytkin olevan, mutta kiinnostaisi tietää onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia tai vikoja jos sellaisen meinaa hankkia? Ja mitä eroa tossa motissa on esim. pikappi Duramaxiin?
Kolmatta vuotta nyt Duramax Vanilla ajellut vailla huolen häivää. Sama konehan noissa mitä pick upeissa -06 eteenpäin. Softan kanssa vaan tehot jätetty 250 polleen, mut sehän on vaan järjestelykysymys. Eka Duramax mitä Vaniin sai oli LBZ joka lienee se paras? versio. Vaihteistona 4L85 jonka kestävyys lisätehojen kanssa tuntuu jakavan mielipiteitä jenkkifoorumeilla. Omassa ainakin on hyvin pysynyt nipussa vaikka aika paljon enemmän löylyä mitä tuo 250. Transgon HD2 kitti tosin asennusta odottelee, sen kanssa sitten pitäisikin olla pitoa. Jos et nyt ihan tuoretta ole katselemassa, katso ainakin että on ensirekisteröity ennen 10/06. Tuon jälkeen menee euro4 normien mukaan. Vaikka on joiltain kohdin ahdas konehuone, ainakin egr:n tulppaus ja downpipen päivitys on pick upeista poiketen läpihuutojuttu.
Kiitos tiedoista. Mitäs toi euro4 normi käytännössä sitten tarkoittaa ja onko noi GMC Savanna mallin duramaxit ihan samoja pelejä kuin Chevytkin?
Eihän tuolla niin väliä jos on jo suomen rekisterissä, mut tuontivehkeessä saattaa tuottaa tuskaa kun ei putken päästä saisi tulla kuin lämmintä ilmaa. Ja se on Savana ei Savanna !! Itsellä just tuo Savana joka ei poikkea Chevystä kuin erilaisella maskilla joka muuten Savanassa vi..n paljon hienonpi Ehkä maininnan arvoista on että nuo Duramax kaapithan on lähes kaikki uustuontivehkeitä. Jenkkilässä Diesel Vani on työkalu, lähes kaikki Duramax kaapit ovat karvalakki versioita. Ei lukkoperää, veivi-ikkunat, ei vakkaria, peltisisustus, vinyylipenkitkin joissain jne.. Starcraftin jälkeen tuo tuntuu hieman hmm.. aneemiselta... tai aika paljonkin.
Diesel kulutus kiinnostaa, kokemuksia? Oma on 5.3 bensakoneella -maantiepainotteinen kulutus 13 litran kieppeillä.
Meitillä ampulanssikorotus katolla , renkaat muuttunu vuoden aikana , ens alkuun kuviteltiin ,että pääsis 12 litralla , nyt usein pieni kärry perässä ja kiinalaiset all terrainit alla tuntuu että lähemmäs 15 litraa menn , tähän vissiin pystyisi tietokoneen päivityksellä vaikuttamaan ? Isot pojat sitten varottelee pistämässä paljoo lisä tehoja , kun vaihteisto on pienempi kun niissä lava-vehkeissä !
Onko matalat öljynpaineet tyhjäkäynnillä Duramaxille yleistä vai rupeaako motti vetää viimeisiä? Entä ravistus ratissa 80km/h vauhdissa/jarruttaessa(tyyppivikako?)
Joo toi jarrujen ravistus viittais siihen, mut meinaatko että kierot levyt tekis ton ravistuksenkin 80kmh vauhdissa? Joku puhui myös mahdollisista ohjauksen apusimpukoiden kulumisista noissa malleissa isoilla renkailla, mitään tietoa tästä? Kuka muuten myy noita muhkeampia puskureita/puskurin päällisiä noihin?
Itellä oli -02 Silveradossa kuskinpuoleinen yläpallonivel aivan loppu, eikä huomannnut muuten kun jarruttaessa... tai no joo kolisteli se hiekkatiellä montuissa mutta motaria meni tosi nätisti 120km/h. Jarruttaessa ravisti aika pirusti.
Mistä löytyis Duramax vaniin uusia (leveä malli)ajovaloja, vilkunlaseja ja peruutusvalot sisältäviä takalamppuja?
Mulla on kiikarissa yksi peli, mutta siinä on jostain syystä kokonaan punaiset takavalot, pakkivalot on pöllitty jostain peräkärrystä ja asennettu roikkumaan puskurin alle... :-? Eli mistä löytyy ja mihin hintaan noita "normaaleja" duramax vanin takavaloja?
Meil muutama leima pompannu koska pakista tehty vilkku. Valon käyttötarkoitusta ei kuulema saa muuttaa ja leikkaa/ liimaa on iso ei ei.
Ei niitä tarvitse leikkailla/liimailla. Saa ne tehtyä fiksustikin. Jos on räpeltämällä tehty, niin varmasti katsuri urputtaakin.
^ Kerroppa miten teet ne "fiksusti" kun pakkivaloa ei saa muuttaa vilkuksi ja leikkaa/ liimaa on myös NO NO. ja eipä kukaan ole IKINÄ haukuttu työjälkeäni räveltämiseksi. Meillä on hyvä vuoropuhellusuhde konttorille. Käydään tarvittaessa palaveeraamassa asioista että mitä saa, miten ja sit taas et mitä ei saa rakentaa.
En oo ihan varma mitä tarkoitatte leikkaa liimaa tyylillä mutta "traktorivalon" asentaminen dottivalon(lähivalo) sisälle on sallittua kunhan alkuperäinen lasi on kirkas eikä muuta kuviota/tehoa. Tämä ei taida koskea takavaloja/peruutus/vilkkuja
Itseasiassa ei ole laillista. Alkuperäinen etuvalon kirkaslasi luetaan kiveniskusuojaksi ja senkin on täytettävä E-direktiivi. Ainakin kevytkuorkeissa. Been there, done that...
Lisäpöytäkirja N2 http://www.trafi.fi/filebank/a/13224784 ... 112010.pdf 23 Ajoneuvoon asennetuista valaisimien lähivalon tuottamasta valaistuksesta on annettava vähintään hyväksytyn asiantuntijan selvitys siitä että se vastaa epäsymmetristä lähivaloa tuottavia valaisimia koskevan E-säännön nro 112 kohdan 6 tai soveltuvin osin E-säännön nro 98 tai 123 vaatimuksia. Vaatimuksia vastaava valonlähde voidaan asentaa käyttäen hyväksi ajoneuvon alkuperäisen valaisimen suojalasia tai -muovia, jos tällä ei ole vaikutusta valokuvioon