Dynaflow

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Waxin, 12.7.2020.

  1. Waxin

    Waxin 3rd gear

    55 Buick 322cid ja dyna.
    kertokaas millanen laatikko on ajossa?onko tuntuma kuminauhamainen?
    onko vikaherkkä?
    Osat on vissiin kivenalla?
    2 turbiinia ja 2 vaihdetta , normaalisti lähtee Kakkosella liikkeelle ? Onko näin ?
     
  2. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Mulla on nyt buikissa ollu mitä lie, oisko 7 kesää ajossa. Tosi hyvä kruisailuloota minun mielestä, vähän onhan siinä sitä kuminauhaefektiä, mutta pystyy lähtemään rivakemminkin, jos lähtee L-asennossa ja sitten vauhdissa nakkaa D:n. Tykkään eniten juuri siitä portaattomuudesta; kaffekuppi saati olut ei läiky kojelaudalla. :odrazz: Isot pojat ja foorumit sano, että kumia ei hirveesti kärsi poltella, en ole kokeillut. Samat isot pojat ja foorumit tosin pelotteli, että se on tosi vaikeeta korjata ite, kannattaa viedä jonnekin pajalle, se oli puppua. Muutenhan siinä särkyy kaikki ihan samat osat, mitkä muissakin askeissa.
    Joku vuosi takaperin katkesi pakkipannan kynsi, uusi löytyi ebysta, hinta muistaakseni parinkympin luokkaa. Nyt oon kahdesti käyttänyt lootan auki, ekan kerran sen kynnen vaihdon takia, ja nyt viimetalvena toisen kerran, koska koko muukin auto levällään, niin nyt oli mukava ja helppo kurkistaa, että kaikki on vielä kotona, ja olihan se ihan kunnossa.
    Tosi helppo ja yksinkertainen aski on purkaa, kasata ja korjata. Jos irrottaa kokonaisesta autosta, on omasta mielestä työläin vaihe itse irrotus ja paikalleen asentaminen, koska putkikardaani. Koin parhaimmaksi tavaksi, irrotella perän silleen, että se roikkuu jousien varassa, ja liinalla vetää vähän perää taakse päin.
    Tiivisteitä jne "kuluvia" saa tosi hyvin jenkeistä esim. ebay tai oldbuickparts, muita osia löytyy kohtuu hyvin esim ebaysta.
    "Vaihteen vaihto" D:llä ajaessa toimii siis siten, että turbiinin lavat kääntyy jossain vauhdissa (ainakin mulla taitaa olla siinä jossain 60-80 km/h paikkeilla) eri asentoon. Ei siis voi lähteä "kakkosella".
    L ja R toimii omilla kitkapannoillaan kuten muissakin askeissa.
    Jos vuotaa, niin yleisemmin hännästä "torque ballista" tai turbiinin stefalta.
    Mulla on semmonen aika harvekseltaan päivittyvä blogintapainen, sieltä löytyy kuvia remonteista ja lisää saa kysymällä jos tarvitsee. https://bigfixofbuick.blogspot.com/
     
    f34 ja Flash tykkäävät tästä.
  3. joeCam

    joeCam 1st gear

    Nyt kun laatikko korjattu kokeile saatko rullaamalla käyntiin 15Mh sit L päälle. Ja kumi palaa ...on korjaus onnistunut. Olen kokeillut nämä omalla laatikolla aikoinaan, rempan tein joskus 97 ja vielä pelittää.
     

Kerro tästä muillekin!