Ecu + Fuel pump relay ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CCZ28, 5.1.2023.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No mutku se kattila tuottaisi vielä ylempänäkin! Vakio-osat on sulakkeina.
     
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    On mulla ainakin 4 ja 5 vaihteella kiekat aina stopannut hard limittiin kun katu vessoista kokemusta ja aina valittuna both
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä voima jatkaa auton kiihdyttämistä jos motin kierrosten nousu pysähtyy rajottajaan?

    Jos katot manuaalivaihteisen kiihtyvyyskäppyrää, niin kyl se vauhti alkaa heti hiipumaan kun kykää painetaan vaihtohetkellä. Joka vaihdolla kiihtyvyys vaihtuu silmäräpäyksessä ilmanvastuksen ja vierintävastuksen aiheuttamaksi hidastuvuudeksi.
     
  4. Vide

    Vide 1st gear

    Löysinkin tähän paremman ratkaisun kuin bensapumpun katkomisen vikatilanteessa. Ecusta löytyy useampi kierroksenrajoitin, joista kahta saa ohjattua päälle useammilla ehdoilla. Tyypillinen käyttö näille on varmaan esim. lähtökierrosrajoittimena. Eli sopivasti ohjelmoimalla nykyisen kierroksenrajoittimelle rinnalle toisen, saan kierrokset rajattua normaalia alemmas, jos seos menee laihalle. Ja tuon rajoittimenhan saa katkomaan sekä sytytystä, että suuttimia, niin pysyy varmemmin myllyn sisuskalut kunnossa.
     
  5. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Inertiavoima, se mitä on voimansiirrossa, eli vauhtipyörässä, renkaissa, jne. Ja tuottaa se moottorikin tehoa rajoittajalle rytkyttäessäänkin vielä. Siinä tapauksessa että pyörissä on pitoa ei tietysti ole hyötyä rajoittajalle hakkuuttaa.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Voimansiirron inertia hidastaa kiihtyvyyttä. Mitä painavammat romut, sitä hitaammin kiihtyy. Kun kiihdyttävä(moottorin) voima loppuu, loppuu kiihtyvyyskin. Ne painavat pyörivät voimat kyllä ylläpitää saavutettua vauhtia, mutta ei ne mitään kiihdytä.

    Jos nyt auto sutii pöljänä ja jengat on rajottajalla, niin toki se silloin kiihtyy. Ja voi kiihtyä hetken vaikka kytkin pohjassa, koska niissä sutivissa pyörissä on sitä energiaa varastoituneena.
     
  7. RuosteRisto

    RuosteRisto 1st gear

    Kai tuo rajottimen jälkeinen kiihtyvyys on sellasta mitä ei ihmis perse/silmä huomaa. Logi tiedoista varmaan näkee mutta luultavasti millisekunteja. Jonkun verran radalla ajaneena rinta rinnan, jos kerrankin lyö rajottimelle.. eli vaihto liian myöhään.. niin kyllä kaveri ohi tulee niin että tärisee!
     
  8. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Vuosikausia laiskalla etuvetoautolla ajettuani, kokemusasiantuntijana, ja persdynolla mitattuna, niin kyllä kiihtyvyys oli suurempaa liukkaalla talvikelillä jos rytkytti kakkosella riittävän kauan rajoittajaa vasten ennen kolmoselle vaihtoa, sensijaan että olisi vaihtanut kolmoselle välittömästi punarajan lähestyessä.
     

Kerro tästä muillekin!