Edelbrock E-Force ahdinsatsi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 23.6.2022.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tiedoksi, eivät enää myy ahdinpaketin kanssa säätöjä muualle kuin Pohjois-Amerikkaan.

    Näitä on nyt pari tullut vastaan.

    Lisätietoja yv:llä.
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Oiskohan polttoaineen laadussa syy asialle. Texas speediltä toimitettu custom softakin oli aika hevon kukkua täällä härmässä.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja yleensä noi valmis ohjelmat on todella varovaisia, vaikka parempia kuin vakiot.
    Dynossa tai sit tarpeeksi "revision" versioita, että lähettelee edestakasin ohjelmia et saa kohdilleen.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eräs entinen GM:n moottorinsäätäjä kertoi että vakiomoottorin säätöjä hiotaan kolmisen vuotta ennenkuin ne on kohdallaan.

    Toki siihen kuuluu päästöjen optimointi, kulutuksen optimointi ja vaikka kuinka paljon kaikenlaista.

    Itsekin just hieromassa erään klassikkocamaron säätöjä. Kun autolla on ajanut muutaman päivän ja luulee että ihan kaikki on kunnossa, niin eikös vaan eräässä tilanteessa (ihan kylmä moottori ja pysäyttää melkein heti liikennevaloihin) niin sammuuhan se. Ja muissa tapauksissa ei.

    "Canned tune" kuten jenkit sanoo on sinnepäin. Joskus voi toki natsata hyvinkin. Mut se että saa kaiken ihan kohdalleen vaatii väkisinkin useamman päivän säätötyön. Harva siitä kuitenkaan haluaa maksaa.
     
    440 SIX PACK tykkää tästä.
  5. Olisi hauska tietää, että mitenköhän ne käytti aikaa kaasutinkoneiden aikaan. Meniköhän kolme päivää..
     
  6. 3964

    3964 2nd gear

    Onhan siinäkin säädettävää,ennakko käyrien viilaus keskipako+alipaine ja kaasuttimessa hierottava kuinka laihalla suostuu toimimaan nikottelematta.

    Harvassa on ne viimeisenpäälle säädetyt kaasutin vehkeet,yleensä se on maksimi ennakko ja täyskaasu seokset säädetään ja loppu on mitä on.
     
    Herje tykkää tästä.
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jotenkin epäilisin että ainakin viimeisiä kaasari ajan vehkeitä mihin jo päästömääräykset on vaikuttanu, on tehtaalla säätöjä haettu useita viikkoja.
     
  8. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Vaikea kuvitella että meidän poltsikka olisi sen paskempaa kuin jenkkilässä
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Maailman onnellisimmalla kansalla on maailman paras polttoainekin, tietysti.
     
    White Elemant tykkää tästä.
  10. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Apropoo, tutkimus johon viittaat on varmaan maailman väärinymmärretyin tutkimus
     

Kerro tästä muillekin!