Edselit Suomessa 2 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 58 Edselit, 3.1.2009.

  1. 58 Edselit

    58 Edselit 1st gear

    Muotoillaampas kysymys uudelleen. Tietääkö kukaan Edseleiden määrää Suomessa?
    Jos ei niin aloitetaan ketju.
    Mulla 2 kpl. -58 pacer 2dr ht & -58 pacer convertible.
    Missäs muut piileksii ?
     
  2. misshudson

    misshudson 3rd gear

    '58 Pacer 2d HT seisoo odottamassa motivaatiota. "Lievää" kremppaa konepuolella, päällepäin sievä kuin sika pienenä. Uustuotu '88 Ouluun, oli ruskea, nyt puna-valkoinen. Missä lie hortoillut vuoteen 1992 kun ei ole tietoa aiemmista vaiheista... kertokkee jos on havaintoja.
     
  3. 58 Edselit

    58 Edselit 1st gear

    Hieno Edseli. Mkähän mahtaa olla "krempan" laatu
     
  4. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    joo... tohon toiseen jo kirjottelin et ukissahan on/oli se chopattu yksilö sillä, oliko se mattilalla... ja huittisten seudulla oli ainaki yheksänkytluvun alussa farmari malli... ja töissä kuulin ennen joulua et karjaalla? olis jollain 2 edseliä?? maanantaina lisäilen tietoja kun pääsen työkaverilta kyselemään...
     
  5. F250

    F250 Gearhead

    Tallissa viime kesänä Hollannista tuotu 59 Ranger 4d.
     
  6. indian dagger

    indian dagger 1st gear

    -58 pacer 4dr ht työn alla,tehty 295 kpl oakville,canada
    -59 RANGER 4DR HT
    -59 WILLAGER TULOSSA
     
  7. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Minulla oli semmonen 4 d ht pacer punamusta valkonen joskus 2000 luvun alussa ..ostin valkeakoskelta .. myin elimäelle
    Autossa oli toimiva ratinkeskiöstä vaihteet ns. teletouch .. kaks portainen laatikko , koneen koko oli erikoinen olisko ollut 401 ???
    Joo ja auto oli 1958 ... valmistus numeron mukaan tehty joulukuun alussa 1957 .. oli tärkiä tieto silloin > ei veroja
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Lappeenrannassa tätä nykyä kait kolme!
     
  9. Continental56

    Continental56 Gearhead

    Minulla on motivaatiota odottelemassa -58 Citation 4d ht.

    Auto on joskus 70-luvulla USA:ssa jo kertaalleen entisöity, mm. NOS sisustalla. Aika mielenkiintoinen yksilö, jossa on periaatteessa kaikki lisävarusteet ja valmistenumero on 000025. Tehty elokuun alussa -57 Los Angelesissa.
     
    mike tykkää tästä.
  10. mie

    mie Gearhead

  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Näitähän tuntuu yllättävän paljon kuitenkin olevan täällä...
     
  12. F250

    F250 Gearhead

    Onhan tuossa naapurikaupungissakin 2d 59 Ranger. Ehkä myös pelto-ojassa joku Edsel ellei ole jo siirretty katon alle :eek: En oo nähny mutta näin kaverit kertoo!
     
  13. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    On niitä näiden lisäksi monia muitakin :soosoo: Tulkaa vaan rohkeasti kaapista ulos.... :rotfl: Kanki omistaa kanssa yhden avon, jotain huhua kuulin Corsairista jossa kone rikki, Edsel Homon Ranger on jossain, vanhoja valokuvia selaillessa aina silloin tällöin silmiin osuu lisää kuvia Edseleistä. Se pommikoneeksi naamioitu yms.... Ja mm. se oulussa sijaitseva '60 4d.
     
  14. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead


    Joo... parin ketjun eestä... :rotfl: Joskus oon kuullu, jotta oulussa olisi aikonaan ollu parikin?
     
  15. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Edsel harrastajat on jakomielistä porukkaa, yks ei riitä... :poff:

    Vaikuttaa siltä, että tässä tuontibuumissa on tullut hyvin Edseleitäkin. Hieno homma jos 58 Citation / Corsair sarjaakin on saatu tänne.

    Västerååsissa viime kesänän noihin Edseleihin kompasteli melkein joka rivissä tais olla 2 tai 3 1960 mallistakin.
     
  16. HV

    HV Gearhead

    Ja mm. se oulussa sijaitseva '60 4d.... Taitaa olla peltipuhdas projektti edelleen???

    Oulussa jollain vanhemalla Herralla on käsittääkseni kaksi, toinen tais olla enemmän varaosa käytössä. En muista millaisia ne oli. Jos joku tietää tarkemmin????
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Aha! Kuuskympistä ei oo mulla tietookaan. Nyt kun kaivelen muistisopukoita niin taispahan olla sen mustan viiskasin kaverina '58 tai '59 ?Korjailkaa jos oon väärässä!
     
  18. 58 Edselit

    58 Edselit 1st gear

    Tosi hieno homma. Yllättävän paljon noita Edseleita Suomessa. Kiitos vaan kaikille jotka ovat vaivautuneet auttamaan Edseleiden kartoittamisessa.
    Mun tarkoituksena olis aloittaa Edseleiden kirjaaminen tilastoksi vuosimalleittain
     
  19. GM60

    GM60 Gearhead

    Oulunseudulta löytynee ainakin kolme 58:si Edseliä.Kaikki suomi-autoja joista yks on todella hienossa alkuperäiskunnossa ajettu alle 50t musta ja täysin orggiskuntoinen lepää yhden rengasliikkeen kellarissa ja kuuluu kalustoon ei ajeta eikä tule varmaan koskaan myyntiin.?
     
  20. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Jos 58 Edselit tosiaan alkaa tilastoa pitämään, niin voin skannailla noita kuvia ja lähettää myös sun arkistoon... 8) Koneelta saattaa joitain löytyä digitaalisenakin :eek: .
     

Kerro tästä muillekin!