engine identification please t-bird 1966

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja fumiv, 26.2.2010.

  1. fumiv

    fumiv 3rd gear

    1966 t-birdissä pannuhuone vähän mietityttää. kaikki näyttää hyvin orkkikselta ja koskemattomalta, suuri osa liitännäisosista kuten kaasari, imusarja on C6 alkuisia eli oikealta vuodelta. kaikki näyttää siltä ettei ole vuosiin tehty mitään ihmeellistä eikä varsinkaan entisöity missään vaiheessa mitään.

    imusarja, jakopään koppa, metalliputket ja venttiilikopan kannet oikeaoppisen sinisiä. sitten kummastuttava asia: alkuperäisen imusarjan alla on punaiset kannet ja lohko: lohkossa merkintä 5, alapuolella 352. FE moottoriksi kaikki väittävät jotka tämän nähneet. kansissa löytyy merkintä C8AE-H, venakopan sisältä 9C12. lisäksi sieltä tulppien viereltä löytyy merkinnät DIF, Fomoco, toiselta puolelta W ja 86 ja toiselta W ja 34.

    auto on Q-koodilla eli alkuperäinen kone 428. ei ole avattu muuta eli männänkokoa ei tiedossa, taitaa olla aika savotta nääs. loota on kaiketi C6.
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Heh, kansien merkintä viittaa vahvasti siihen, että kannet on 1968 malliset kannet, jotka on kuitenkin valettu vuonna 1969 ja tarkemmin sanottuna maaliskuun 12. päivänä. Siihen se alkuperäisyyden illuusio sitten katosi :rotfl: . DIF meinaa vaan sitä, että osa on valettu Deabornin valimossa ( Dearborn Iron Foundry ) ja siellä ne kaikki FE:t on valettu.

    C = 1960-1969
    8 = 1968
    A = (Ford) Auto
    E = Engine
    - = -
    H = muutos versio

    Noita kansia löytyy mm. 360/390/428 cid koneista ja palotilan koko on 67-70 cc. Imuvena 2.02 tuumainen ja pakovena 1.55 tuumainen.
    Tämmöistä kirjaviisautta löytyi tällä kerralla...


    Ja voi että kun sun lohkossa olisi ollut tuo C8AE-H niin sehän olisi meinannut 1968 427 High Performance lohkoa :rotfl:
     
  3. fumiv

    fumiv 3rd gear

    engine id

    mistäs lohkosta löytyy/löytyykö sieltä numerointia, tuo 352 lohkon kyljessä ei kulema kerro vielä mitään kun tietäjien mukaan se merkintä löytyy monen koon lohkosta? onko siis niin että 352 lohkon ulkomitat ja valut samat kuin 390, 427 ja 428?

    mistä päin etsin, nämä 352 numerot oli siinä bensapumpun ja puolan hujakoilla kiinni? onko tästä väristä mitään käsitystä, vai ovatko kaikki sitä mieltä että lohko on jälkeen päin maalattu?
     
  4. slitre

    slitre 1st gear

    Koneen väristä: pitäisi olla corporate blue=fordin sininen :D
    352 merkintä lohkossa on kaikissa FE koneissa 330:sesta 427:kaan.
    Jotkut tietäjägurut väittävät että jonkun vesipropun takana on vesitilassa
    joku merkintä koneen oikeasta koosta...mene ja tiedä...

    Suosittelen kirjaa "how to rebuild big block Ford engines" julkaisija HP books,kirjoittaja SteveChrist

    http://www.network54.com/Forum/74182/me ... ng+numbers


    www.7litre.org/engineinfo.htm
     
  5. muthafukka

    muthafukka 1st gear

  6. fumiv

    fumiv 3rd gear

    koneesta

    ryömin lisää siellä koneella.

    imusarjan päältä yhden pultin alta löytyi alumiininen lätkä: 428, 66, 1, Fomoco, sen alla 6E, 410, S. tämä pitäisi olla kuulemma engine code and long block assembly date. Sitten pakosarjat oli C6AE9430A ja C35E94318, lisämerkintöjä pienemmällä niistä vielä 36, 6021, tuon C35 alla oli E12.

    engine block casting number löytyi pakosarjan alta pelkääjän puolelta: C6ME-A.

    oilfilterin läheltä piti löytyä engine block assembly date, sieltä löytyi vain nr 2 ja sitten joku ympyrä josta ei saanut selvää. voihan se ehkä olla pvm sekin jos osaa tulkita.

    punainen väri kansissa ja lohkossa ovat erittäin sen näköisiä ettei maalattu lähivuosikymmeninä ainakaan. tämä askarruttaa. jakopää sininen, imusarja samoin ja venakannet ja metalliputket. mietin sitäkin että mahdollinen mr-katsastus aikanaan saattaa puuttua caseen.

    löytyykö lisämielipiteitä/tietoa?
     
  7. slitre

    slitre 1st gear

  8. muthafukka

    muthafukka 1st gear

  9. fumiv

    fumiv 3rd gear

    id

    olenkohan vähäisellä Ford kokemuksellani tullut oikeaan päätökseen siitä, että muut osat paitsi kannet on about oikein kun lohkossa on C6ME-A samoin pakosarjoissa C6 alkuista? lätkästä en osaa sanoa, sehän sopii tuon lohkomerkinnän kanssa sinänsä yksiin kun näitä FE sivuja sain linkeistä kelailtua. samojen sivustojen kautta selvisi että näitä kansia istutettiin kai alun perin 427 koneisiin silloin 68-69?

    on muuten täsmennettävä että autoa ei ole myyty numbers match yksilönä nimenomaan eli näitä ei ole vahvistettu puoleen eikä toiseen aiemmilta omistajilta kaupan yhteydessä.

    tuo väri se vaan kummastuttaa, kun lohko kuitenkin on Fomocon valuja, ja Slitren taulukkokin vahvistaa varsinkin sen, että missään ei punaista ollut - onko sitten jossain muussa konsernin tuotteessa vuonna 1966 (kun se on kerran C6ME-A) ollut punainen lohko??
     
  10. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    sulla on crylon-rebuilt moottori..

    tän on pakko olla jotain pilaa, joku nauraa jossain kun ittekin rupesin brassaileen muka ford- tiedoillani???? osu ja uppos...
     
  11. testaaja

    testaaja Gearhead

    Jos lohko on koodilla C6ME-A, niin ford engine parts interchange-opus kertoo että olis 428 cid vm.66-68.
    Samainen kirja kertoo että samalla numerolla on myös 352 cid vm 67 ja 360 cid vm 68-76.
     
  12. Landseer

    Landseer Gearhead

    Kappas! Mulla on kanssa ollu huuli pyöreenä ton oman fe koneen kanssa, sekin on/ollu punainen! Ruiskulla vedetty jälkikäteen "myynti"sininen jenkeissä näkyviin paikkoihin. Kun raaputtelin maalia pois ni sinisen alta ei löytynyt kun punaista maalia. Lohkosta en ole löytäny koodeja paitsi öljynsuodattimen vierestä "w" ja "9f18" tai "0f18" vähän suttusia nuo.
    Kannet C8AE-H .
     
  13. fumiv

    fumiv 3rd gear

    punaista

    pelkääjän puolella lohkossa, koodin C6ME-A alapuolella on messinkinen viisinumeroinen lätkä niitattu lohkoon (87187). Kaikki väri ympärillä viittaa siihen että mitään ei ole maalattu myöhemmin, yhtään sinistä ei löydy alta.

    pystyykö tänne muuten liittämään valokuvia?
     

Kerro tästä muillekin!