erillisjousitettu vs. jäykkä taka-akseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja juhapih, 12.8.2008.

  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Auton taka-akselin jousituksen tyypin saa vaihtaa lehdistä kierteisiin ilman erityislupaa, eikö niin. Katsastuksessa ei pitäisi olla ongelmia. Sama koskee, jos laittaa linkit ja coil overit...

    Mutta onko nyt niin, että jos vaihtaa jäykän putkiakselin tilalle erillisjousitetun taka-akseliston, ei homma olekaan konttorilla läpihuutojuttu? Vaan vaatii onnistuakseen erikoisluvan... Vai onnistuuko sittenkään?

    Selvittäkääs tietäjät tämä huhupuhe.
     
  2. Jimi

    Jimi Gearhead

    Joo, vaatii poikkeusluvan, siis jos vaihtaa jäykän erillisjousitettuun tai toisinpäin. Jousitustyypin vaihtaminen on taas sitten ihan "läpihuutojuttu".

    Soittelin just pari viikkoa sitten Akeen, koska olisin halunnut omaan projektiini vanhan poikkittaisella lehtijousella varustetun erillisjousitetun perän tilalle jäykän perän, no nyt pitää sitten "tyytyä" kierrejousitettuun linkkuperään.
     
  3. rrauta

    rrauta 3rd gear

    tosta aiheesta on väännetty joskus aikaisemminkin, ja tulos oli, että voi muuttaa, ja sen voi jopa tehdä ilman poikkeuslupaa, jos vaan on oikeenlaiset palikat millä muutos tehdään.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

    kannattaa lukea toi, se on ihan viihdyttävää luettavaa :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!