Explorerin maasto ominaisuudet

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Valkoselkätikka, 2.10.2019.

  1. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Aivan mykistävän huanosti tästä autosta tietoa täälä tai muualla. Onko tietäjiä kertomaan minkälainen nelikko on exploressa -96 eteenpäin? Vanhemman mallin olen saanut selvitettyä että 2w 4whi ja 4wlo ja molemmissa nelikoissa yhtäpuuta ja napalukot edessä. Uudemmassa vissiin jotain eriä, ainakaan napalukkoja ei ole? Tarkotus olis hommata kakkosluokan auto talveksi ja maastoon. Gc jeeppi tietty hsaussa myös mutta foordikin kiinnostelee jos vetokyky on samaa luokkaa. Aina jeepin maastoominaisuuksia kehutaan mutta jos foordissa lukko oon keskellä niin nehän nyt on jo samalla viivalla kun ei jeepissäkään useinkaan taida olla akseleissa lukkoja
     
  2. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    On GC:ssä lukot, jopa edessä, riipuen tietysti varusteista ja korimallista, 93-98 ZJ:ssä ei ole edessä, jos ei ole asennettu, tehtaalta ei ole lukkoa saanut, takana kitka yleensä tai avoin, 99-04 WJ:ssä on edessä ja takana Vari-Lok -lukkoyksikkö, jos on, tai sitten vain takana kitka tai molemmat avoimena, 05-10 WK:ssa on molemmissa sähkölukko tai sitten takana vain kitka tai sitten molemmat avoimena... Riippuu siis varustelutasosta, mitä on.
     
  3. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Ahaa kiitos jamantille valaisusta. Nyt kun jeeppimaisteri kuulolla voisin kysyä samalla zj:stä vielä sen verran kun ilmeisesti 5.2 koneen gc on jakolaatikon voimanjako -95 vuoteen 50/50 ja hidas ja nopea nelikko viskonkautta, ja 96-98 vuasimallissa takapäällä enemmän vetoa ja viskokytkimenkautta nopea nelikko mutta hidas on lukossa jakolaatikosta, onko 4.0 koneella -96 eteenpäin olevissa grand cerokee jeepeissä sama jakolaatikko ja vetosysteemi ko sii isolohkossa?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    On sama jakis V8 vs L6, silloin kun on orkkis euroopantuontimalli, USA-versioissa löytyy sitten sitä ns Full-Time-jakista, eli vakio jakis on NP-249J ja Full-Time on NP-242J. Muutettuja löytyy silloin tällöin, nytkin tuossa nosturilla nököttää -94 ZJ V8, johon joku seppä on vaihtanut NP-231J -jakiksen... Pikkasen heikko jakis tuolle massalle/väännölle...
     

Kerro tästä muillekin!