F350 taka-akseli..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Sleeper, 23.4.2003.

  1. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että onko Isän '91 4x4 F350:stä korotettu vai ei. Onko vakion F350:n taka-akselin ja jousen välissä "pala"? Lisäksi takana on ilmapalkeet molemmilla puolilla. '90 Suburbaniin tuli korotussarjassa kyseinen "pala", jolla auto nousi 3". Fordissa on 33" kumit ja tilaa näyttäisi olevan ainakin takana 35" renkaalle. Lisäksi kyselisin, että onko normaalia, kun nelivedolla ajettaessa voimansiirto pitää huomattavasti enemmän meteliä verrattuna takavetoon. Jakovaihteistossa on ainakin riittävästi öljyä. Myös lattia värähtelee nelivedolla ajaessa.

    PS: Missä päin Jyväskylää kannattaisi hiekkapuhalluttaa ruostuneet kromivanteet?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisikohan etukardaanissa väljää, tosin nelivetoajossa aina pyörii enemmän massaa joka täristää. Terv. JL
     
  3. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Kyllä se korotus pala on vakio. Kyllä mullakin Fordissa äänet kovenee kun laittaa nelivedon. Ei kannata kauheesti kurvailla nelivetolla kuivalla asfaltilla joutuu aika kovalle rasitukselle vetareiden ristikot.
     
  4. ArtiZi

    ArtiZi 1st gear

    Onko etu- ja takarenkaat varmasti saman kokoiset? Varsinkin jos takana on paripyörät, niin kannattaa pitää huoli että renkaat ovat varsin tarkaan saman kokoiset ja yhtäläillä kuluneet. Muuten seurauksena on paukkuvia ristiniveliä, kieroja kardaaneja, vuotavia stefoja ja rikkinäisiä etuperiä sekä trannyja. Myös renkaat kuluvat tavallaan turhaan tällaisessa ajossa.

    Artturi
     
  5. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Renkaat on varmasti saman kokoiset edessä ja takana (33x12.5-16.5). Kyseisessä autossa ei ole paripyöriä takana. Omassa '89 Landcruiserissa ei nelivetoa juuri huomaa ja siksi kyselinkin, että onkohan Fordissa kaikki kunnossa. En muista kuuluuko voimansiirrosta samaa ääntä, jos ajaa pelkät napalukot kytkettynä. Nelivetoa ei paljoa ole tullut käyteltyä (muutaman kerran olen jäänyt talvella kiinni :grin:), eikä asfaltilla nelivedolla ajella. Onko muuten F350:ssä vakiona manuaaliset napalukot? Onko Ford F350:n Ford F350 täysin vakio vai oletko korottanut tms..?
     
  6. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Täysin vakiohan toi on.Tosin takana oli ostaessa lisäjouset, joutu ottaa pois kun ei meinannut takarenkaat pysyä maassa röykyissä.Tarkotus olisi tulevaisuudessa korottaa. Tuntuu vaan noin rahat menemään muutenkin.
     
  7. Sleeper

    Sleeper 1st gear

Kerro tästä muillekin!