FIA European Finals 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja rami_espoosta, 31.8.2009.

  1. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Näyttää komealta tuo FIA/UEM Finaalien osallistujalista
    (www.eurodragster.com/santapod/entrylist ... finals.htm)

    Myös suomalaisia hienosti mukana (melkein kaikissa kovissa luokissa).

    - TF (8 osallistujaa): Risto Poutiainen & Anita Mäkelä

    - FC (4): Tommi Haapanen (hän kylläkin Exhibition luokan alla rekistöröityneenä)

    - TMD (10): Esko Raisvuo

    - TMFC (6 ... mitenköhän käy luokan tulevaisuudessa): Jarmo Kuutniemi

    - PM (21): Ei yhtään vaikka Tami Brander onkin vielä listoilla! (Olisiko jonkun suomalaistiimin mahdollisuus ottaa Tamin paikka)

    - PS (11): Richard Sundblom & Eero Knihtilä (Hienoa, että Eero on myös mukana)

    - TFB (15): Kai Selkämaa (Hienoa, että Kai sai riittävästi sponsseja tähänkin)

    - STTF (15): Jaska Salakari & Kari Rajala (Toivottavasti NitroDuket kulkevat samalla tavalla tai jopa paremmin kuin tänä viikonloppuna Alastarolla)

    - PSB (10): Fredrik Fredlund (Onnea Freddelle mestaruustaistoon!-)

    Lisäksi mukana.

    - Junior Funny Car: Vennu Tukiainen


    ... Tulee hienot kisat (osallistujia n. 250 +) !!!

    Onnea kaikille suomalaisille tiimeille finaaleihin.


    T. Rami

    P.S. Oli muuten hienot Finaalit eilen Alastarolla (harmi, että pääsin paikalle vain sunnuntaina)

    Kiitos kaikille kilpailijoille hienosta kisoista!
     
  2. hejo

    hejo 1st gear

    Vennu teameineen lähtee ajelemaan suuren maailman tyyliin näytöslähtöjä tuonne Englantiin,"omalla"vanhalla Funny Carillaan jonka Santa Podin herrat tuolta Nitrokisoista ratayhtiölle ostivat.Auto oheistarvikkeineen sekä Vip-liput odottelevat Vennua ja teamia siis jo paikanpäällä... :odroll: että jos nuorenmiehen ego on tahänkin saakka ollut suuri,tuon reissun jälkeen mittasuhteet saattavat olla äidin mielestä jo sietämättömät. :rotfl:
     
  3. mauni

    mauni 3rd gear

    meinaatko ettei mahdu takaisin tullessa lentokoneeseen ?
    ps. pakkaa sille uikkarit mukaan (se palauttaa kätevästi maan pinnalle pikku uinnit)
     
  4. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Promod entry lista senkun kutistuu... Nyt vain enää 20 entryä!

    Statistiikkaa:

    210 autoa kilpailuluokissa ja 215 jos lasketaan mukaan myös Exhibition luokan laitteet, jotka ei (ainakaan kaikki) aja varsinaisina kilpailupäivinä.

    50 moottoripyörää UEM luokissa.

    Eli yhteensä näin ennakkoon 250 (255) laitetta radalla... toivottavasti sateet ei häiritse!

    ... Lisäksi huomiona se, että COMPissa on vain 5 osallistujaa... :eek:

    Mikähän on syynä COMPin yleiseen kutistumiseen Euroopassa?

    Se on kumminkin sangen hyvissä voimissa Jenkeissä.

    (Harmittaa :-? minua henkilökohtaisesti, sillä olen aina ollut COMP fani)

    T. Rami
     
  5. forssu

    forssu Gearhead

    No syynä Compin katoon on pari vuotta sitten tehty sääntömuutos, joka pääosin koskee CIC indexin kiristys systeemiä. Ja voin osottaa sormella jos haluat kysyä ketkä on syynä tähän. Syyllisistä yksi kuski ajaa vielä ruotsissa ja kannattaa henkeen ja vereen nykyisiä compin "bracket sääntöjä". Ei ole enää järkeä kehittää kalustoa kun panostus ja vaiva lähtee yhdessä lähdössä pois. Ihan sama jos ajaa sitte spettiä, mutta henkilökohtasesti ei kiinnosta. Säännöt pitäisi saada muutettua takaisin niin (ehkä) heräisi henkiin. Muutoin luokka kuolee puis.

    Parempia aikoja odotellessa...

    -Jani-
    COMP 143
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tiedä sitten millaset komppikäytännöt on englannissa voimassa, mut jotenkin muistan, etei toi osanotto ja taso oo aikasempinakaan vuosina mitenkään järkyttävän korkee olut?
     
  7. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Valitettavasti tiesin tuon... Harmittaa vaan niin p...leesti, sillä on ollut joskus haaveena itsekin tehdä autoa, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eihän niitä autoja oo jos ei niitä tee, ja niillä aja. Toi asenne toisinaan korpee mua vahvasti, vaikkei välttämättä nyt tähän kirjottaneita koskekaan, et ei voida osallistua jos ei oo "varma voittaja-auto" alla. No ainakaan siellä himasohvalla ei voita kukaan ensimmäistäkään lähtöä. Comppikalustoakin kyllä löytyy tästä maasta, enkä usko, että ihan ensimmäisenä on cicsit päälle hyökkäämässä. Toki jos systeemistä pääsis eroon, ni aina vaan parempi.
     
  9. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Hassua kun Tommi Haapasen kilpailunumero on täsmälleen sama kuin tällä kilpailijalla: AAFC106 John Spuffard Rushden, UK Ford Mustang ATI Showtime
     
  10. PasiU

    PasiU 3rd gear

    ...ja pörisevät pikkulinnut kertoivat että UEM pyöräpuolella olisi STTF -luokassa myös mukana muuan Samu Kemppainen pääkallo-orkestereineen...

    Ei näy vielä entryllä, mutta ymmärtääkseni ainakin kalusto lähtee kohti Santa Podia ensi tiistaina - toivottavasti kuskikin ehtii paikalle ajoissa :D
     
  11. askom

    askom Gearhead

    Ei sille sen kummemmin käy kuin pari vuotta sitten TMD:lle!

    Nyt noilla on ollu kuitenkin kuusi kisaajaa tai enemmän, joskus kun TMD oli vastaavassa tilanteesa: siellä oli vain 3 = kolme! Ja silti FIA uskoi sarjaan ja sai jatkaa!

    Metanoli FC:t jatkaa...
     
  12. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Tämä oli se syy miksi kirjoitin:

    T. Rami
     
  13. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Toivotaan niin.. olisi ikävää jos flopperit poistuisivat.

    T. Rami
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Sitahan ne on epaillyt jossain foorumeilla etta kun toi ProMod alkaa olemaan vedetty ''tappiin'' niin sielta alkaa porukkaa valumaan TMFCn puolelle.
    Se olis kylla kommeeta kun siella vetelis vahan enenpikin autoja.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Fast Freddyhän on ajanut molemmissa. FC on kulemma halvempaa, mutta ProMod hauskempaa. Funnyissä kuulemma liian tosikkotouhua hänen mielestään, voisiko tämmöinenkin vaikuttaa ryhmän suosioon.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Tommi on tänään ajanut ekan testilähtönsä nitro funnyllä:

    Nice performance from Tommi Haapanen in the Showtime Fuel FC. Good burnout, everything done properly. 0.9123 to sixty feet, shake and off the throttle at about 120 feet, 9.7165/86.86 at the stripe.

    Myös Vennu Tukiainen on ajanut funny carilla pari näytöslähtöä:

    A nice demo pass for Vennu Tukianen in the Junior Funny Car which now belongs to Santa Pod Raceway, 8.4890/78.27.

    Vennu Tukianen followed the Junior Dragster qualifying session with an 8.421/79.38 in the Junior Funny Car.
     
  17. hejo

    hejo 1st gear

    Vennu kovassa kuumeessa tuolla Santa Podissa,mutta ajaminen siellä kuulemma kuitenkin tosi mageeta ja onneksi paikanpäällä on myös yksi äiti jolta kuumelääkettä löytyi,Kiitoksia vaan Kuutniemen Lissulle!Puitteet tuntuvat Vennulla ja teamilla olevan kunnossa heillä käytettävissään rataryhmän rekka kaikkine tarvittavine varusteineen,että on harrastaminen kuulemma saanut ihan uuden ulottuvuuden... :odroll:
     
  18. promod

    promod 1st gear

    Mats Eriksson pamautti sit Pro Modissa sen kuuden sekunnin rajankin rikki podissa! 5,9880/241,59.
     
  19. Fireball

    Fireball Gearhead

    Herregud!
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Nixxonille PS loppunopeus-EE 207.04 milesta
    Kommeeta saatana!
     

Kerro tästä muillekin!