Fiatin Dieselit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Caprice5, 15.1.2006.

  1. Caprice5

    Caprice5 1st gear

    Tarttis uuden käyttiksen. Olen katsellut Fiat Stilo Wagon 1.9 Jtd:tä ja Uutta Cromaa jossa on myös 1.9 Jtd kone kestääköhän noi autot mitään vähä epäilyttää kyllä..Onkohan noissa autoissa sama kone? kaikki autoihin liittyvä tieto käy
     
  2. DD6

    DD6 Gearhead

    Infoa löytyy varmasti fiatistien foorumilta aika lailla. Tulee itse pyörittyä Lancia-osastolla. 8)
     
  3. armas

    armas 3rd gear

    Niin, ranskalaista ja italiaanoa ei olisi KOSKAAN pitänyt päästää autotehtaaseen. Juu ei niin varmaan brittiäkään, mutta italialaisista saadut kokemukset eivät kyllä todellakaan vakuuta edes käyttöautojen osalta.
    Tosin "johtaja-osasto" (Ferrari, Lambo...) esiintyvät edukseen, kai.
     
  4. perkele

    perkele Gearhead

    juu meillä on duunissa ducato 1,9 tdi jolla ajettu jo 37tkm
    vikoja:........
    1.takaovet on maalattu uudestaan....alkoi ruosteet pukkaa läpi (maalattiin takuuna)
    2.raidetangonpää vaihdettu,alkoi kolisemaan jo 10tkm jälkeen...
    3.polttelee pyyhkijöiden sulaketta silloitällöin.....
    4.sammui kesken ajon....syynä joku anturivika
    5.kolmas tuulilasi on jo menossa..... ensimmäinen halkes 1000km jälkeen ilman syytä...... toisen rikkoi vastaan tulleen sora-auton lavalta lentäny iso kivi joka osui kuskin pään kohdalle (tuli melkein läpi)
    6.mitähän vielä on luvassa????? :mad:
     
  5. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Itsellä pihalla 2.5td ducato asuntoauto. Aino vika moottorissa koko aikana mitä on auto suvussa ollut, on ollut jaon hyppääminen kahdella hampaalla. Tämä tapahtui pian sen jälkeen kun auto tuli sukuun, joten saattoi johtua vanhasta remmistä. Lisäksi nykyään turbo ei meinaa olla mukana isommille kierroksille asti. Tiedä sitten miten on mitoitettu, pitää varmaan ahtopaine ja kierrosluku mittarit laittaa ja katsoa miten paketti toimii oikeasti.

    Muuten lokasuojat kukkii jonku verran ja laakeri vikoja on ollut pari kertaa. Muuten ilmeisen toiminut paketti vaikka makarooni onkin.. :-?
     
  6. V.A

    V.A 1st gear

    Joo,mullakin on siskon miehen kummin kaimalla ehkä joskus ollu italialainen auto(tai saatto se olla ranskalainen tai pohjoisamerikan yhdysvalloistakin)ja se on kuullemma kertonu kaverin kaverille Esson baarissa,että se oli ihan paska. :odroll:
     
  7. armas

    armas 3rd gear

    http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
    Tuosta vähän lisää aiheeseen, vaikka onkin vaan hesari.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Isäukolla oli taksina kaksikin Fiat Ducato Turbodieseliä ja olivat meinaan erinomaisen luotettavia ja hyviä pelejä. Eikä ollut ruosteongelmiakaan vaikka molemmilla ajettiin noin 250 tuhatta ennen kuin menivät vaihtoon. Tai no joo, merkkihuollossa pistivät uudet öljyt koneeseen laskematta vanhoja pois ja pistivät moottoirn käyntiin -> mylly meni vaihtoon mutta se nyt ei ollut oikeastaan auton vika...
     
  9. Caprice5

    Caprice5 1st gear

    Sain hyvän tarjouksen Volvo V50:sestä tilasin sellaisen :)
     
  10. SQ

    SQ Gearhead

    Hieno peli, ainakin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Fiatit...

    (varoitus: seuraa avautuminen, jos olet allerginen tällaisille, niin älä lue!)

    Itse ajelin uutena ostamallani Stilolla (tosin bensaversiolla) 1.5 vuotta ja vähän reilu 60tkm... Ei koskaan enää... Eturenkaat sakkokuntoon 15tkm välein, takarenkaat 30tkm välein pyöränkulmista välittämättä (tämä rauhallisessa maantieajossa kesäkeleillä, talvirenkaat jostain syystä kuluivat normaalisti), lukuisia antureita vaihdettiin milloin mistäkin, etuvalojen polttimoita (H7, kallis, vittumainen vaihtaa), meni kuin leipää, sisustan muoviosat pärähtelivät palasiksi -15 asteen pakkasella yms yms... Suurimman osan vioista olen autuaasti unohtanut, joku paikka oli kuitenkin koko ajan rikki.
    Autot ovat toki yksilöitä ja mulle sattui se maanantaikappale (kun jälkikäteen olen erilaisia fiat-foorumeita lukenut, niin pääsin itse asiassa aika vähällä, tuntuvat tekevän tuolla maanantaikappaleita maanantain lisäksi tiistaina, keskiviikkona ja vielä torstainakin...) Yksilöllistä sen sijaan ei ole palvelu huollossa/maahantuojalla. Kaikista mun autoon tilatuista varaosista alle 1/4 saatiin toimitettua alle kahdessa viikossa, näistäkin yli puolet sai lähettää takaisin kun olivat toimittaneet väärän osan... Huippuna kolmeen kertaan toimitettu penkin kisko ja 3kk italiasta odotettu ovenkahva... Tämän päälle sai sitten vielä töykeää palvelua ja jopa vittuilua. Takuut toimivat vain niitä erikseen vaatimalla ja joskus kinastelemalla/uhkailemalla. Pari kertaa piti vetää mukaan myös kuluttaja-asiamies ennenkuin selvä takuuvika suotuttiin takuuseen korjaamaan... Kahdessa liikkeessä olen Fiiattiin liittyen saanut hyvää palvelua, molemmat yksityisessä korjaamossa (merkkikorjaamoja, mutta ei maahantuojan ketjuun kuuluvia, näistä toinen luopui myöhemmin Fiatin huolloista ja otti Daewoon tilalle). Sielläkin tosin pahoiteltiin, leviteltiin käsiä ja todettiin ettei tuon maahantuojan kanssa asiat paremmin suju. Ikuna en koske mihinkään Delta-Auto/Italkon tuotteeseen!
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    mulla on työautona fiat scudo ja siihen olen ollu tyytyväinen, ainut on takajarrujen kirskuminen (ei saa korjattua, kaikki yritetty paitsi nauhojen rasvaus :D ) ja etupäästä kuuluva pauke ainakin pakkasilla. Koneen veto kyllä mielestäni loppuu tyystin ennen 4000rpm, mutta ku siihen tottuu niin oikeen nöyrä ja miellyttävä ajella.
     
  12. V.A

    V.A 1st gear

    Aika hyvin perustelitkin noita kokemuksia..... :odroll:

    Mullakin on vastaavia kokemuksia mm.Ruåtsalaisista,espanjalaisista,saksalaisista,portugalilaisista,turkissa kasatuista saksalaisista,englantilaisista,amerikkalaisista,kanadalaisista,italialaisista,venäläisistä ja japanilaisista kulkuvälineistä.
    :rotfl:

    Jos italo kammoksuttaa,niin osta Saab diesel. :odroll:
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eihän ruåtsalaisetkaan ajele enää saabeilla :lol:
     
  14. Caprice5

    Caprice5 1st gear

    Mulla on Volvosta aikasempaaki kokemusta hyviä autoja on ollu se vaikutti aika pitkälle hankintaan. Fiattia tuli harkittuu halvan hinnan takia kannatti ennemmin laittaa vähä rahaa lisää ni sai kunnon auton Oulun Wetteri teki pirun hyvän tarjouksen :)
     
  15. Caprice5

    Caprice5 1st gear

    Itseasiassa kävin kokeilemssa myös Saabin Dieseliä ei autossa mitää vikaa ollu Myyjä vaa ei ollu yhteistyö haluinen ei meinannu äijän päähän millään mahtua ajatus ottaa Pontiac vaihdossa. Lopulta ku päästiin edes pieneen yhteisymmärrykseen Myyjä näytti tarjousta jonka mukaa ois hyvittäny Pontiacista vaan 1000euroa tuumasin että tolla rahalla et saa edes takavaloa ja kävelin ulos. Kummasti vaa Wetterillä kelpas vaihdossa ja sain vielä kohtuuhinnankin.
     
  16. janzamar

    janzamar 1st gear

    Mitä itellä on kokemuksia Viateista,ei oo olleet noin uusia lähellekään ettei ihan voi arvostella 100%,kumminkin sanoisin että köyhällä ei oo varaa ostaa
    Viattia :) ..rahamiesten hommia.
    Mutta minkä tahansa saa pilattua jos ei sitä hoida.
    Ja hoitamalla,melkein minkä tahansa saa pidettyä kunnossa..
    onhan noita wanhojakin italialaisia liikkeellä vielä.
     
  17. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Ihan vakavissaan: esimerkkisi kertoo, miten vaikeaa on yrityskulttuurin muuttaminen tai uuden luominen. Delta-Auto on vanha tuttu Neuvosto-Konela, mossen ja ladan koti. Eivät ole vieläkään päässeet siitä CCCP-tyylistään eroon. Samanlainen meininki on myös talon sisällä, siellä vuoden verran työskennellyt tuttuni käytti firman sisäisistä tavoista ystävällistä ilmaisua "outo".

    cartman
     
  18. DD6

    DD6 Gearhead

    Tuttua avautumista :D Muutaman kerran olen uskaltanut ostaa varaosia kys. puljusta, kun muualta ei ole saanut tarpeeksi nopeasti.
    Ja sitten sama firma myy Alfa Romeota. Ei jumalauta, merkki pitäisi saada pois Lada-kauppiailta johonkin paremmin johdettuun liikkeeseen.

    No joo, menee vähän ohi italo-dieseleistä.
     
  19. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Mutta Alfahan on fiiatti ja kyllä fiiatti Konelaan sopii :lol:
    Löytyy topicin mukaisia italo-dieseleitäkin.
    Noh, ei saisi olla aina ilkeä...

    cartman
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Toinen tykkää äidistä ja silleen... Mä jouduin ajelemaan viime kevään työajoja aika paljon tuommoisella vovvololla ja muuten se vielä menisi, mutta kun auto on niin hemmetin pieni! Ei siihen mahdu sisään millään... penkin kun vetää siihen asentoon että ite jotenkuten saa ittensä tungettua kuskin paikalle, niin takapenkki onkin jo selkänojassa kiinni.
    Toisekseen tämmöinen siro 45 kavio ei yksinkertaisesti sovi polkimille.
    Mahdoton homma painaa pelkkää kaasua ilman että koipi on jarrupolkimella samaan aikaan :odroll: Pihalla joutui vetelemään kenkiä jalkaan takaisin kun niiden kanssa autoa ei voinut ajaa. Pakko ajella sukkasillaan :D Jotenkin tuli noi sitikat mieleen :odroll: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!