ford 4,6 wanhaan rautaan!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ganada, 15.8.2010.

  1. ganada

    ganada Gearhead

    hirmu kiinnostus olisi jossain vaiheessa laittaa vanhaan muskeli mercuryyn modernimpi tekniikka ja tuommonen modular ois kyl kiva. ajatus on että jos swappia rupeen tekeen ni samalla sinne laittais 4v koneen lootineen. eli nyt jos joku on tämmösen tehnyt ja vieläpä valmis jakaan kokemuksia niin olisi erittäin hieno homma. sen verran tuolta ameriikan mailta olen yrittänyt lukea että ainakin jousitus systeemit pitää muuttaa modulaarin leveyden takia. ehkä nuo sähkö savotat askarruttaa eniten. hyvät ja huonot puolet tiskiin!
     
  2. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Tunnenpa erään kaverin, jolla on 70-luvun mach 1:ssä '96 cobran kone ja loota. Härski yhdistelmä kyllä.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Us-partsilla on listalla nk,aftermarket asennukseen tarkoitettu 4.6 ohjainboksi ja taisi olla johtosarjakin saatavilla.
     
  4. musse67

    musse67 3rd gear

    Täältä löytyy kokemusta asiasta. Viime talvena nikkaroin '56 F100:n keulalle 4V modularin ja 4r70w askin. Alapuolen linkistä löytyy muutamia kuvia.
     
  5. musse67

    musse67 3rd gear

    Nyt kun alkaa työhommat helpottaa, niin kerrotaan vähän lisää. Kovin homma oli tosiaan ne sähkötyöt, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Korjaamo-cd:llä on hyvät kytkikset minkä mukaan muokkasin Lincolnin johtosarjoja. Kone ja loota tuli siis '98 Mark VIII Lincolnista. Ostin jenkeistä koko auton että saa kaiken tarpeellisen. Alle tonnilla löytyy elimenluovuttajia. Pakosarjat ostin kuitenkin 96 Cobra Mustangiin tarkotetut ja melko pienillä muutoksilla sain paikalleen. Alkuperänen ecm kävi vielä jenkeissä ollessaan Detail Zone nimisessä firmassa käsittelyssä, jossa poistettiin ajonesto ja saastelaitteet käytöstä. Modulaarihan on todella leveä moottori, leveämpi mitä isolohkot. Todennäkösesti joudut konehuonetta leventää. Pikapissa ei onneks ollu sitä ongelmaa. Kulutusta en ole laskeskellut, mutta auto pelaa hienosti ja on mukava ajella.

    Jos vielä tarkempaa tietoa haluat, niin tule vaikka käymään. Auto on reilun sadan kilsan päässä Kokkolasta.
     
  6. ganada

    ganada Gearhead

    erittäin mielenkiintoista. jaa että alle tonnilla :eek: . ebayta tossa oon vähän seurannut ja ainakin siellä olleet 4v paketit huomattavasti 2v.tä kalliimpia. mutta tuo koko auton hommaaminen houkuttelisi ,niin saisi tosiaan kynsittyä kaikki tarpeellisen mukaan. toisaalta jos näihin on olemassa jotain johtosarjoja em us-partsilta niin sehän helpottaisi kovasti. ja jousitornit joutuu silputa, sen verran olinkin jo tietoinen. komeeltahan se näytti f100.n keulilla. pitääs suunnitella visiittiä jos et sen kauempana ole ja vielä suostut kokemuksia jakaan.
     
  7. ohc205

    ohc205 1st gear

    Ei sulla sattunu jäämään ton lincolnin perää ylimääräiseksi?
    Ois käyttöä 8,8" irs murikalle.
     
  8. musse67

    musse67 3rd gear

    Linconin akselistot on jemmassa, tulevaa projektia varten.

    Laitan ganadalle yv:n.
     
  9. ford59

    ford59 1st gear

    Täällä samanlainen projekti odottamassa, -94 mk8 modular menossa 20v vanhempaan Mercuryyn. Mielessä on myös pyörinyt pikku ahdin koneen päälle, mutta katsotaan nyt. Pääkopassa ajatukset taistelee kovasti orkkis sähköjen ja megasquirtin ja baumannin vaihteisto boxin välillä. Alkuperäinen muuttuvapituuksinen imusarja toimivana olisi kyllä käyttöautossa varmaan ihan mukava varuste.
     

Kerro tästä muillekin!