Ford 4.9 kutosen tyhjäkäynti jää toisinaan korkeaksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Slant Sickness, 15.11.2015.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pari kuukautta hallussani ollut pick up alkaa käydä tutuksi. Olen ollut huomaavinai että tyhjäkäynti on aika ajoin korkeampi kuin tavallisesti. Äsken pitkältä maantiereisulta tullessa oli suorastaan tosi korkea. Laite eteni 80km/h vaikken painanut kaasua lainkaan. Jarrulla vauhti alemmaksi ja hetken päästä rivikutonen tokeni ennalleen. Kulku ja kulutus ok. Oisko IAC ensimmäinen kokeiltava vaihto-osa?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos se putsattavaa mallia? Ja jouset iskussa kaasuvivustossa ym.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    En oo vielä ottanut irti, paskat kelit, pohjolan talli ja koko ajan ajoa. Uusi ei maksa rokkiautossa kuin kolmekymppiä.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Spruuttaile jotain puhdistussuihketta IAC ilmanottoputkeen.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rivikutosen IAC on läppärungon kyljessä ja siinä kuvan mukaan kaksi kanavaa tiivistepintaa vasten. Irti ja pesulle.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nyt on irroitettu, liotettu, rasvattu ja pistetty paikalleen. Kampe on noin 10 ohmin kelalla, eli suunnilleen 15 wattia tehoa. Ajelin labrapowerilla jännitettä (virtaa) kelaan ja se alkoi liikkua jostakin 7 voltin paikkeilta ja teki karallaan noin 3mm liikettä täyteen jännitteeseen, 14v mennessä ja liikkui sulavasti edestakaisin. Bräkleenillä sumuttelun ja rasvauksen jälkeen "saattoi" syntyä liikettä jo alemmille jännitteille, eli sieltä saattoi lähteä töhnää tai roska pois. Ainakin toi toimii eritavalla nyt, säätää joutuisammin. Vaihdekarahkaankun kajoaa pistääkseen pykälää silmään, niin IAC ehtii jo nostaa tyhjäkäyntiä ja kun vaihdan vapaalle, tyhjäkäynti vajuu joutuisammin alemmaksi. Ehkä tuon pitää vielä opiskella muuttunut tilanne? Oiskohan 80-lukuisen boxissa oppimistaipumuksia?
     

Kerro tästä muillekin!