FORD 427 H/P Isolohko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BMW2002, 10.11.2014.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Olen täysin samaa mieltä.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jumaleissa, että '71:ssä 427 tp kansilla ollut... asiaa. Se oli sitten joku ruottin Wheels missä oli n. 15 vuotta sitten 67-68 fb FE tp kansilla.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mielenkiintoinen topikki, mutta niin on mottikin. GM, MoPar ja BMW friikit haikailevat tuota mottia eikä kukaan haukkunut. Niin minäkin vaikka mulle Hemi on kunkku. Missä on AMC ja muiden merkkien harrastajat? Toivottavasti tuo löytää hyvän kodin oikeaan Autoon missä on Four-On-The-Floor, RÄYH!
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mielenkiintoinen topikki, mutta niin on mottikin. GM, MoPar ja BMW friikit haikailevat tuota mottia eikä kukaan haukkunut. Niin minäkin vaikka mulle Hemi on kunkku. Missä on AMC ja muiden merkkien harrastajat? Toivottavasti tuo löytää hyvän kodin oikeaan Autoon missä on Four-On-The-Floor, RÄYH!
     
  5. JnZm

    JnZm Gearhead

  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Wtf? Näenkö kännykän pikkukuvasta oikein että toi on ihan alumiinia eikä kusikuitua?
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Kyllä se ihan Alumeeti-pelliltä näyttää!
    Mun (Poncho-fanina) mieleen olisi tuo Tunnel Port jossain 67-68 FB-Mussessa!
    Ehkä hiukan Trans-Am-kilpurin, tai Nascar pony-luokan tyyliin tehtynä katu/mutkarata herkutteluun... NAM!!!
    Itsehän muuten "sytyin" näihin muskeli jenkkeihin V8-Magazinessä joskus 90-luvun alussa olleen jutun ansiosta. Siinä oli punainen 67-68 FB musse, johon omistaja oli laittanut FE427 Medium riserin(muistaakseni) ja 4-lovisen Toploaderin.
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Vai osko ollu HT??

    Tossa naapuri kylällä vaikutti sellainen ja mustelisin vielä, että lohko oli "uusi" käyttämätön mutta valettu jo silloin kultaisella 60- luvulla.

    Sittemmin omistajalle taisi käydä kehnosti, enkä ole kuullut autosta sen jälkeen.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Saattoi se olla HT:kin... Ei tahdo muistaa 20 vuoden taakse tarkkaan...
    Mikäs sille omistajalle tuli?
     
  10. xp

    xp Gearhead

    Yksi oli ainakin punainen 67 HT, kilpi KNO-1, esitelty kasissa kaksikin kertaa. Tämä oli alunperin ollut 289 koneella. Leppäsillä oli 67 - 68 HT:ssa myös 427, esitelty Vauhdin Maailmassa, koneessa oli jotain Holman & Moody osaa, ainakin nokka-akseli. Leppästen autohan oli sininen ja siitä oli kuva vanhat kuvat topikissa kun vajan katolta oli tullut lumet auton päälle.
     
  11. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Toi KNO-1:n 427 side oiler on nykyisin mun omistuksessa Blue Thunderin medium riser portatuilla alsakansilla. Ollut itse asiassa jo viimeiset 8 vuotta. Lohko on viimeisiä ns. service block valuja v.1972-73. Lohko on ostettu aikoinaan uutena USA:sta muistaakseni Long Islandilta? Tätä nykyä 0.005" ylikokoon hoonattuna 4,125" akselilla koossa 467ci. 8)
     
  12. 383

    383 Gearhead

    kyllä kno-1 on vielä ihan toimiva peli ja kuski myös
     
  13. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Varmasti on ! Kerroin ostaneeni sen side oilerin, en kuskia ja sitä ympäröivää mustangia. :lol:
     
  14. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    joskus -80 luvulla mantorpis Reino Rauhalan mustangi (-67 fastback keltainen)poiki nokkaketjun kuitupellin läpi lähdössä ja ketjulla mittaa 2,1m kuuluttajan mukaan....
     
  15. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Kuuluttaja tiesi mistä puhui ! 427 SOHC(single overhead cam) Cammerissa on juurikin noin pitkä nokkaketju ja sellainen motti Rauhalan mustikassa oli.
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Onneks ei osunu kehenkään! kävi ketju n.10-15m korkeudessa ja putos siihen startin kohtaan, missä mäkin pikku pöhnäs kisaa kattelin...oli muuten hermanssonin HEMIdartti seuraava lähtöruudukos, josta mäkin noihin -68 BB dartteihin sain kimmokkeen!
     
  17. Eliminator

    Eliminator 3rd gear

    Kyseinen kone ollut nascarissa varakoneena, ei ajettu kisaa. Käynyt auton keulalla, mutta ei myöskään ollut käytössä siinä autossa, projektin keskeytymiseen vuoksi.
     
  18. Futurage

    Futurage Gearhead

    Komppaan täysin tässä Fastbackin viestiä tästä moottorista ja sen mahdollisesta hankkimisesta. Hieno ja nostalgiaa huokuva moottori jonka jokainen aito true blood muskelijenkkiharrastaja haluaisi.Eri asia minkä verran siitä sitten on valmis maksamaan, mikä on moottorin kunto/status ja mitä sillä sitten tekee.

    Sen verran vielä SOHCista..käväisin tuossa muutama vuosi Tennesseessä vanhan liiton kaverin( jonka muuten Fastback tuntee aika hyvin),luona. Kyseinen kaveri työskenteli 60-luvulla Holman& Moodylla ja on niistä päivistä työskennellyt Fordin muskelimoottoreiden kanssa, ja tekee sitä vielä tänä päivänäkin.
    Käyntini yhteydessä kaverilla on pukissa juuri valmistunut aito vintage 427 SOHC jonka muistaakseni Ford oli tilannut häneltä lähinnä johonkin promo/show-käyttöön. Juteltiin luonnollisesti asiaan liittyvää ja kysyin kuinka kova SOHC oikeasti oli verrattuna vaikkapa 429 Bossiin. Vastaus oli yksiselitteinen : Boss menee menojaan ! No, onhan se itse asiassa aika selvä juttu, 429 Boss korvasi vanhan FE-tekniikan: vinoventtiilikannet semi-hemi palotiloilla, painava venttiilikoneisto ei paljon haittaa jos kansien virtausominaisuudet ovat kunnossa.

    Kaikki kunnia FE:lle, sellaisen itsekin omistavana ja sen vintagetehoversioista edelleen märkiä unia näkevänä !!
     
  19. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    On hienoa huomata, kuinka tämä topic saa huomiota osakseen ! Kertoo siitä, että täällä pohjolan perukoillakin tunnetaan kiinnostusta historiallisiin Hi Performance-moottoreihin. Oikein FE-miehen "rautaista sydäntä" lämmittää !
    Eliminatorilta mielenkiintoinen kannanotto ! JOS ko. motti on kilparasitusta vailla ja on ns. tehtaan kuosissa, niin sillä motilla on muutakin kuin tunnearvoa. Siltikin sen kunto täytyy pystyä todistamaan aukottomasti ! Oletan, että moottorin omistavalla taholla löytyy jotain dokumenttia moottorin ajamattomuudesta, siis muuta kuin pelkät "esson kahvion puheet", koska mottia vakavasti ostavat eivät luota pelkkiin lämpöisiin lupauksiin !
    Toivon, että ko. moottori tulisi uudelleen täällä kotomaassa myyntiin! Mieluiten vielä niin, että myyvä osapuoli antaisi moottorin ostotapahtuman helpottamiseksi ottaa kannet ja öljypohjan AINAKIN pois, jolloin voidaan jo kohtalaisen mukavasti todeta moottorin sisäpuolinen kunto silmämääräisesti.
    Ideaaliratkaisu olisi kaikkien asiasta kiinnostuneiden osalta se, että kone puretaan,tarkistetaan,mitataan,kuvataan ja dokumentoidaan asiantuntevissa käsissä, jolloin jälleenmyyntiarvo olisi paras mahdollinen ! Muutenhan tilanne on juurikin se, kuten veljet jo aiemmin totesivat topic:ssa, että ostoriskillä kasa puheilla luvattua rautaa tarjolla?
     
  20. Täällähän on melkosta spekulointia.Aika legendalta alkaa kuulostaa.Tosiaan hintahanuri melkoinen kunnosta riippuen.Hmmm kone ansaitsis retro etumoottori
    putken.Se siis siitä märästä unesta.
     

Kerro tästä muillekin!