Ford C4 gurut!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ganada, 2.5.2017.

  1. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    No joo käytin vivun irti ja leikkasin+hitsasin eri kulmaan ja vipstaakit on tehty. Seuraava kysymys, mikä vetolevy tähän kuuluu? 302 kone lohkonnron:n perusteella -80, kampura 2MA, dampperi C9TE-6316-A2 starttikehässä 157 hammasta ja loota edelleen se c4. Noi kammen ja dampperin numerot viittaa 28oz painotukseen mut eriävää tietoa tulee sieltä täältä. Vanhas vetolevys itte hitsattuja painoja ja starttikehäkin paska joten siitä ei saa mitään.
     
  2. starsky

    starsky 1st gear

  3. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Jep, kyselin asiaa jo vuosi sitten, nyt olis kone nipus ja lootaksi menos c4 perään kun en sopivaa manuaalilootaa löytäny. On tiedossa että kone ravistaa jo paikallaan väärällä levyllä, sen takia asiaan tarvis lisävahvistusta saada. Toi vanha levy on vissiin 28oz johon hitsattu painoja vanhan päälle ja ilmeisesti vielä startin reiästä kun on päin v....a lattaraudan palat siinä kiinni. Noi tuli auton mukana pakettina mulle, ton historiasta ei oo mitään hajua et onko jotain paino-ongelmia ollut vai onko toi levy sinne vain jostain eksynyt.
     
  4. starsky

    starsky 1st gear

    Eikös tuo dampperi ole sellaista mallia, että ulkokehä (kumin ulkopuolella) on epätasapainossa? Voipi olla pyörähtänyt kehä.

    Sinun pitää valita joku vaihtoehto ja itse etenisin tässä järjestyksessä (kohta 4 28 oz kamoilla olisi varmin ehkä, mutta jos ei halua konetta purkaa heti):

    1. 28 oz vetolevy kiinni ja jos ok, niin hyvä.

    2. Jos täristi kohdassa 1, niin vaihda uusi 28 oz dampperi.

    3. Jos täristi kohdassa 2, niin hommaa 50 oz dampperi ja vetolevy.

    4. Jos täristi kohdassa 3, niin kone purkuun ja pyörivät tasapainotettavaksi (mukaan pajalle 28 oz ja 50 oz setit dampperi + vetolevy).
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllähän nuo tiedot viittaa siihen että vetolevynkin pitää olla 28oz.

    Olikos siinä myös 2-osainen takatiiviste, sehän muuttui 1-osaseks -81 -82 yhdessä 50 oz paainotuksen kanssa.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Kone oli jo ennemmin auki, kampurassa ei merkkejä jälkeenpäin tehdyistä painotuksista ja dampperissa ei merkkejä siitä et ulkokehä olis pyörähtäny (täytyy vielä tarkistaa ajoitusmerkin paikkansapitävyys) Takatiiviste tosiaan 2 osainen, eli tohon kokoonpanoon ei 50oz levy voi kuulua?
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei mun käsittääkseni.
     
  8. starsky

    starsky 1st gear

    Kampura määrää kummalla puntituksella pitää olla ulkoiset rojut (28/50 oz). Siis molempiin lohkoihin menee kumpikin kampura.

    Sieltä sun täältä kasailtu kone (kampura, veivit, männät) saattaa olla tasapainottamaton setti kokonaisuutena - ei saa mitenkään tutinaa pois 28/50 oz tavaroita vaihtelemalla.
     
    Muokattu: 4.10.2017

Kerro tästä muillekin!