Ford Crown Victoria

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. kpj

    kpj 3rd gear

    En tiiä mistä johtuu tuo tilavuuden pieneneminen, mutta tuskin alkaa huohottamaan. 90-luvun samassa 8.8" perässä on muistaakseni 2,2 litraa, jossain malleissa tais olla jopa 2,6 litraa ja jarruja lukuunottamatta ovat samanlaisia akseleita...
     
  2. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Tuntuu tuo Ford vähän vaeltavan maantienopeuksissa. Onko joku löytänyt netistä vuoden 2006 P71:lle sopivia rengaskulmien säätöarvoja? Luulisin että 2003--> käy, silloinhan vaihtui hammastanko-ohjaus ja alusta kaiketi sama sieltä alkaen.
     
  3. kpj

    kpj 3rd gear

    Ite käytin ihan Euromasterilla suuntauksessa 2009 vuosimalliin. Kun kerkeän, niin voin lapun etsiä, jossa näkyy arvot. Vuosilukuja en muista, mutta koneelta löytyi arvot siviili- ja poliisimalliin erikseen, en tiedä sitten mitä eroa niiden välillä on...
     
    Petri R. tykkää tästä.
  4. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Kävin säädättään kulmat tämän ohjeen mukaan:
    [​IMG]

    Hyvin vähän löytyi säädettävää, toisinsanoen kaikki oli jo ohjearvojen sisällä. Taitaa vaan tuo merilappilainen kova tuuli yhdessä soikeiden talvirenkaiden kanssa tehdä autosta vähän levottoman menijän moottoritienopeuksissa :D Selkäheittoa oli parissa renkaassa aika paljon kun käytin tasapainotuksessa, toki paranikin paljon...

    Pitkästä aikaa sai muuten kuunnella sitä juttua, että kun näillä tuontiautoilla ei voi ajaa talvella - lämmityslaitteet olemattomat suomiautoihin verrattuna jne. Luulin, että se juna meni jo 15 vuotta sitten kun ostin "tuontipommin" Saksasta.
     
    belair66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Ei taida liityä tähän, mutta kun taakse vaihdoin uudet hd koiranluut vanhojen kulahtaneitten tilalle, niin vaeltelut loppui kuin seinään. Oli kyllä nin suuri ero suuntavakaudessa, että sai isosti bang for the buck
     
  6. kpj

    kpj 3rd gear

    Täytyy ettiä tuo oma suuntauslappu viikonloppuna, kun sen kerkeän ettiä, ni voi vertailla arvoja. Tuosta suuntavakaudesta, niin oma kyllä menee suoraan hyvin, mutta varmaan jossain on hieman väljyyttä, kun tulee noita pitkittäisiä paikkauksia tiessä, niin vähän nuljauttaa perää. Renkaillakin on tosiaan tuohon suuri vaikutus. Kesärenkaina BG Goodrich olikohan G-grip, joita en kyllä suosittele pahimalle vihamiehellekkään, ainakaan Vicciin. Talvirenkaina taas Michelin X-Ice 3 nastat, jotka hakkaa jokaisessa ominaisuudessa tuon BF:n renkaan. Michelineillä nuljauttaa aivan huomaamattomasti ja muutenkin paljon paremmat ajaa. Silti täytyy kesällä vähän tökkiä takapäätä, onko siellä väljää vai ei.

    Muuten talviominaisuuksista, niin ensimmäinen talvi takana ja kaikki meni odotusten mukaan. E85 oli tankissa koko talven ja olikohan siellä -35 c luokkaa parhaimmillaan ja 2 h tuolla 1000 w tt-thermolla lämpöä ja auto hörähti normaalisti käyntiin ja lämpöä piisas kopissa nopeasti. Kylmäkäynnistystä ei tohtinut kokeilla edes noin kylmällä, mutta mikään ei kyllä viitannut siihen, etteikö toimisi. Ainut vaan mikä pitäisi viritellä on jokin kaukosäädin keskuslukkoon, kun sellaista ei ole...
     
  7. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    Omasta loppui vaeltelu, kun rasvasin ohjausakselin nivelet. Nehän on konehuoneessa avoimina kaikelle kuralle, mutta toisaalta helposti voideltavissa. Ratti ei tuntunut mitenkään jäykältä tai kulmikkaalta käännellä, mutta wd40:n vaikutus suuntavakauteen oli huomattava.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä.

    Tällainen sattumus kävi Kokkolan näyttelyn pihassa, että ekaa kertaa eläessäni näin livenä jonkun muun kuin oman Crown Victorian. En itse ehtinyt tällaista kaverikuvaa ottaa, MJF ehti:
    [​IMG]
     
    karivanner1 ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Beach

    Beach 2nd gear


    Joihinkin vuosimailleihin ohjausakselin alaosaa on vaihdettu takuuna. Se osa, jossa on ristinivelet.

    Nyt en hyvin muista mitä voiteluainetta itse käytin, mutta jotain vähän paksumpaa se oli kuin wd40. Ja kun peukalolla ja etusormella venyttää ristinivelen tiivistettä, niin saa voitelun ihan nivelen rullille asti. Kannattaa kokeilla vain koneen ollessa kylmä.
     
  10. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Taka-akselin tukivarsien puslat on alunalkaen melko pehmeät. Vaihdoin uudet, niin parani huomattavasti tuo vaeltelu ja perän heitto ohituksissa ominaisuus.
     
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Tuleeko enemmän melua auton sisälle jäykemmillä puslilla? Sehän se on riskinä, mutta onko niinkään ongelma rungollisessa autossa.
     
  12. 1purehell

    1purehell Gearhead

    En mä ainakaan huomannut. Mä vuorasin tuon omani sisustan vaihdon yhteydessä äänieristeillä, ettei sinne kyllä muutenkaan tule mitään suurempaa melua.
     

Kerro tästä muillekin!