Ford Excursion bensakoneella

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kolli22, 30.1.2015.

  1. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Olen tässä etsiskellyt itselleni bensakoneella olevaa kuorma-autoksi rekisteröityä kulkupeliä ja budjettiin parhaiten sopisi juuri Excursion, mutta ei ole mitään kokemusta tai käsitystä autosta.
    Tällä hetkellä olen kiikaroinut sätti-autossa Valkeakoskella liikkeessä myytävänä olevaa yksilöä. Vm.2000 ja 6.8 v10 rek. JCI-30, kenelläkään tarkempaa tietoa?
    Onko näissä mitä erityistä tarkastelua vaativia kohteita tai tyyppivikoja? Kenelläkään mitään sanottavaa ko.autoista yleisesti?
    Kannattaako näitä harkita, vai pysyisikö sovinnolla noissa GM:n tuotteissa?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    Automalli on hyvä ja kestävä.

    Mutta samaa mieltä en ole tuosta V-10 koneesta.
    Itse kierän sen. Miksi ei diesel, kuorma-autossa halvat verot, enemmän voimaa ja pienempi kulutus.
     
  3. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tuohon bensamallin on yksinkertainen typeräkin syy. Muutama vuosi sitten odotin kylmässä autossa puoli tuntia taksia 30asteen pakkasessa kun meni naftat jäihin, ni siinä palellessa päätin ettei miulle tule koskaan lamppu-öljy vehkeitä. Mites sitten se 6.0? Onko se 8 vai 10? Onko se yhtään parempi?
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    6.0 on diesel. Oikein huonomaineinen.
    7.3 omaa vahvimman koneen maineen.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  5. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Ups... Pitäis vähän tarkemmin katsoa mitä lukee... Siis liittyen tuohon 6.0...
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    No ehkkä oli syy sittenkin penkin ja ratin välis. Tekematta jääny huolto...... :odroll: väära poltoaine.....? Mut löyty myös tälläinenkiin versio jos bensiini ois valinnassa mootorina http://www.edmunds.com/ford/excursion/2 ... specs.html
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    Muistelin että olisi tehty 5.4 koneella. Aivan varmasti vie sikana bensaa koska auto painaa paljon ja moottori on aika voimaton (väännötön).
    Kyllä diesel on oikea valinta. Oikein käytettynä pomminvarma valinta.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  8. juhamann

    juhamann 2nd gear

    Itse aikanaan puntaroin eri vaihtoehtoja ja tulin siihen tulokseen, ettei ole 7.3 nokivasaran voittanutta. Nyt puolitoista vuotta 7.3 Excu ollut alla ja olen tyytyväinen! Talvella on lämmin auto, eikä ole oikutellut.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  9. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Ju, näin on. Tuoda kaverrila on juuri sellainen. Mootori vanhemman polven kone, eikä siinnä ole niita Tritonia vaivavia juttuja. Tehotomuuta see valit
    ta, mut muuten toimiva juttu. Ja kun siihen on asenettu viela kaasulaite, sit puhutan oikein ekoautosta sellainen 50 oiro kuluu n 1000km. No hän asustele venäjan rajan naapurissa sit luonolisest tulee see kaasu venäjält :lol: . Mut ei bensana maantiellä kovin paha ole. Ohitukset kannata tietty harkit vähe tarkemmin, et ei tartis pyyhkäist hiki :rotfl: Siinnamiellessa ois toi 6.8 sopiva teholta. Kyllä sekin juoppo on. Varsinki kaupunkilla ja kärry perässä, ei paljon alle 20 litra pääse.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    6.8 alle 20l/100km?!?!?

    No ehkä hinaamalla tai rekan takana puskurissa kiinni peesaamalla.

    Kyllä se bensakone viel helposti 25l/100km eikä vippaskonstit auta sen alle. Alaväännön puute on se mikö lisää kulutusta. Tutulla oli tollanen 6.8 ja yritti vaikka mitä et sais kulutusta tippumaan mut loputlta piti vaihtaa autoa. Ja johan tippu kulutus..

    Kulutusmittarilan näissä on ristitty liar-meteriksi.
     
    Muokattu: 17.3.2019
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kaupungilla kärry perässä ei pääse alle 30 l/100km. Kaveri ei pässyt 8.1 Silveradolla koskaan alle kolmenkympin, tosin ei ajellutkaan muuta kuin keskimäärin 10-15 km:n siirtymiä ja nurkka-ajoa. Ei kannata olla liian optimisti noiden kulutuksen suhteen. Alkaa v...aa sitten kun bensan hinta "normalisoituu" ja euron bensoilla pääsee pari kilometriä eteen päin. :cry:
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Jahah, tais tul pieni sormeilunvirhe. Kun koitin tos sillä älyvapaalla puhelimella kirjoit teksti. Noh edelläpuhuja kirjoiti jo asjat oikeillä numeroilla. Auton tyhjäpaino on joksekiin 3,5t sit kyllä energia saa kuluma jos meina muiten tahdissa pysyä. Ehkkä siinnä ois toi ns lamppuöljy mootori kohdalla kuitenkiin.
     
  13. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Nostetaas vielä tämä juttu pintaan... Hakusessa on siis edelleen bensakoneinen kuorma-autoksi rekattu maasturi ja tavoite että pääsis tämän vuosituhannen puolelle. Budjettiin sopivia gm-tuotteita ei vaan tunnu ilmestyvän myyntiin(no yksi Silverado olis, mihin just rahat riittäis, mutta kun se on avolava) ja Mikkelissä olisi bensakoneinen Excursion, mihin olis rahat olemassa.
    Tulisiko jollekkin jotain mieleen, mitä kannattaa ottaa huomioon/tarkastaa, jos lähtis tuota autoa katsomaan? Se on siis tiedossa että kone on aika juoppo, mutta onko siinä jotain muuta?
    Remmiveto: Onko jokin erityinen syy, miksi unohtaisit tuon koneen?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    On, suunnitteluvirhe. Ton koneen kankikulma in niin päin metsää et se suorastaan purkaantuu käydessään. Jenkeissä myydään tosi paljon 6.8 puolimoottoreita ja kaikista menee joko kanget tai sen laakerit. Ja bensaa syö paljon ja kaiken lisäksi tehoton.
     
  15. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Voi p... Autokuume olis kova, mut kyl se vissiin on nuo bensa cursionit unohdettava...
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto 3rd gear

    Ei kun osta 7.3 diesel Excu. Vahva ja kestävä mahd. vähäkulutteinen moottori.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  17. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Joo pitkin hampain kävin kattomaan, mitä olis lamppu-öljyllisenä tarjolla...
     
  18. Eikö näissä suunnitteluvirhe koske kantta, joka on alumiinista ja tulpan reikien kierteet antavat periksi ajan mittaan, jolloin tulpat ampuvat irti. Tai sitten ne hitsautuvat pysyvästi kiinni. Joka tapauksessa joutuu uudet kierteet porauttamaan. Oliko näihin jokin pikakorjauspaketti joskus markkinoilla?

    Kiertokanki tai laakeri ongelmista en ole kuullut?

    Ja eikö nämä viat korjattu 2005 alkaen uuden kolmeventtiilisen moottorin myötä?
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Muokattu: 14.3.2019

Kerro tästä muillekin!