Ford explorer laatikko ongelmaa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PA-LA, 4.10.2009.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Kyseessä vm -93 ford explorer 4.0 v6+ automaatti loota sylkäissyt pari kertaa matka ajossa öljyt pihalle. Tämän tehnyt ent. omistajalla sittemmin puhdistettu öljynsuodatin ja vaihdettu öljyt käyttöohjekirjan mukaan 9,5l joka ei kuulema voi pitää paikkaansa Nyt öljytikun mukaan sitten öljyä rajusti liikaa tikun ylärajan yläpuolelle muutama sentti tämän jälkeen loota alkanut seisomisen jälkeen kylmänä "ulisemaan" muuten toimii ja vaihtaa hienosti(ulisee vain aika ajoin niin paikallaan kun ajossakin). Neuvoja kokemuksia mitä tahansa apuja auto tuli minulle tässä kunnossa eikä ole ajettu ulinan alettua kun muutamia kilometrejä. Kuuleman mukaan fordi olisi tarkka mitä öljyä lootassa käyttää eli mikä on suositeltava öljy?.
     
  2. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Aika niukkaa ollut vastailu tämän fordin a 4 ld automaatin osalta? Onko näitä niin vähän vai eikä ole muilta lootat hajoilleet? noh jokatapauksessa nyt "varattu" varaosa autoksi tuollanen rinnakkais malli neliveto aerostar ja tarvittais vaihvistus että näissä on varmasti sama tekniikka eli kone ja loota? joku linkki yms auttaa kanssa mistä saan tästä varmuuden.
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    Kokemuksia on sen verran että myin yhdet 31" renkaat exploreriin ja vaihtanu startin aerostaariin..
    Mut eikös ne just ollu samaa sarjaa ku esim. aerostar erillisrungolla kuten explorer kun taas astrot ja chevy/dodge vanit itsekantavalla korilla verraten pickup ja maasturi mallit taas erillisrungolla.
     
  4. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Siis täh :eek: ? nyt meinas pikkasen mennä ohi... siis onko se aerostar rungollinen vai ei? tuohan ei varsinaisesti liity tähän tekniikan ja laatikon luovuttamiseen, mutta jos aerostar olis myös rungollinen niin sittenhän siitä voi käydä myös akselistot,kardaanit yms jolloin tietysti hyöty olis vielä suurempi olettaen taas että runkokin olis sama.
     

Kerro tästä muillekin!