Ford F250 4x4 '1994

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 25.11.2005.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Tuollainen Fordi alkoi vähän kiehtomaan, on vain ihan outoja meikälle kun vanhojen GM romujen parissa on tullut touhuttua. Eli 7.3TD koneella on, muusta tekniikasta ei tietoa. Kuorma-auto. Onko tekniikka luotettavaa, jotain sellaista olin aistivinani että ylivaihde laatikko olisi jotenkin ongelmallinen??? Minä vuosina on tehty noita "uudemmalla" maskilla olevia joita '94:kin edustaa? Vuosimallieroista olisin kiinnostunut myös ei tuo '94 ole ainoa vaihtoehto...
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vuonna -94 tarjottiin manuaaliaskin kanssa jo optiona Internationalin tekemaa Powerstroke dieselia. VIN koodi sille olis F. Se on moderni suorasuihku, vanhat fordin diesel ja turbodiesel oli epasuoria ruiskuja ja kaiketi vahan ruiskuja muutenkin, VIN koodit M ja K. Noi vanhat dieselit ei saa maksaa juuri enempaa kuin vastaava bensakone, mutta Powerstroke maksaa esim jenkeissa herkasti 5000-6000 taalaa enampi kuin bensakone. Ilmeisesti siina on automaatti kun kerran oot huolissas ylivaihteesta, eli se olis vanhoja Ford IDI (indirect injection) koneita. Vuodesta -95 kaikki dieselit on powerstrokeja. Maski ja muukin auto oli sama vuoteen -97, paitsi F250 LIGHT DUTY joka oli vuonna -97 periaatteessa sama kuin F150 (eli uutta pyoreaa korimallia), mutta siis F250 HEAVY DUTY oli viela vanhaa (kunnon) -93 --> tyylia. Dieselia ei tohon -97 F250 light dutyyn edes saanut. Taa on loputon sekaannus kaikessa kirjallisuudessa ja osakauppiailla, ne ei tajuu etta -97 F250HD on viela sama kuin -96 F250 (eli saman nakoinen kuin F150 oli vuoteen -96), mutta -97 F250 LIGHT DUTY on taysin eri auto (arvo sama kuin F150). Ylivaihteesta en oo henk. koht. kuullu (enka kokenut) mitaan pahaa mutta enpa ole paljon siita ressannutkaan. Laita pukin toivomuslistalle myos lukkopera. Muuta se ei sit tarttekaan.

    --97 Ford F250 HD ext. cab 4x4 POWERSTROKE
    --89 Chevy Suburban 4x4 5.7TBI
     
  3. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Joo. Ei mulla varsinaisesti ole mitään tiettyä yksilöä kiikarissa, mutta jos oletetaan että haluan 7.3 Turbon (EI PSD) ja E4OD -laatikon niin onko muita vaihtoehtoja kuin -93 ja -94 ?

    Vai vierastanko aivan turhaan PSD:tä, miten paljon siinä on sähkövimpainta yms vikaherkkää? Eli onko "vanha" 7.3 IDI luotettavampi?

    E4OD -laatikosta että onko se ylivaihde automaattinen vai napista-päälle? Kestävyys?

    Mites akselit? Mitkä löytyy F250:stä? Jäykkä edessä?
     
  4. SM

    SM 1st gear

  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ylivaihde on automaattinen, napista sen saa pois. Eihan naissa muutenkaan ole enaa mitaan vipustaakkeja sen rattikahvan ja laatikon valissa vaan piuhoja.

    Etuakseli on, heh, sellainen puolijaykka. Ei siis esim. uuden GM:n tyylinen IFS himmeli joka kuuluis lahinna minivaniin, muttei ihan rehellinen jaykkakaan niinkun vanhoissa GM:issa (pickup -->87, 'burb, blaz' -->91)ja Dodgessa (Dodgelle isoa plussaa), ja itse asiassa uusissa F250-F350 99-->.

    Vanha IDI ei mun kasittaakseni voi olla luotettavampi kuin PSD mutta varmaan taalta loytyy joku joka tietaa. Laatikko on yx parhaita mita on koskaan tehty, piste

    ------------------------------------------------------------------------
    --97 Ford F250 HD ext. cab 4x4 POWERSTROKE
    --89 Chevy Suburban 1500 4x4 5.7TBI
     
  6. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Hyvä kiitoksia informaatiosta.

    Etuakseli on siis sellainen jonka olen nähnyt muistaakseni Isuzu pickupissa eli keskiosa on kuin jäykässä akselissa mutta pyörät kuitenkin erillisjousitettu?

    Voorti taitaa olla siis ihan turvallinen ostos? Eli ei mitään erityistä mitä pitäis välttää kun ostettavaa yksilöä katselee?
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tas olis pari foorumi linkkia jos ette ole viela tormannyt, onhan niita muitakin. Tuolta loytyy ostajan checklistit ja muuta infoa vaikka kuinka.

    http://forums.thedieselstop.com/ubbthreads/
    http://www.ford-trucks.com/forums/index.php

    Oon oppinut sen verran etta 7.3 ja 6.9 litran ei-powerstroket on nekin Internationalin tai navistarin, vai mika se nyt onkaan, tekemia ja varmaan hyvia moottoreita. Aloin jo tutkailemaan josko hommais halvalla vanhan IDIn...opettelis dieselmekaanikox...

    Voortin pikupeista yleensa sanon etta ne on hyvia, panin yhdenkin -97 3/4 tonnisen 4x4 bensakoneisen tyon puolesta sellaisen 30 000 kilsan tappo-testin lapi etta hirvitti (lopussa 160 000 km mittarissa), kumit riekaleina pari kertaa, lavakin roykyttyi loysalle, mutta mitaan ei varsinaisesti hajonnut, yksi ristinivel ja iskarit, kovaa tekoa.

    huvaa joulua...uutta vuotta

    -----------------------------------------------------------------------------
    Ajaminen on hauskaa
    -----------------------------------------------------------------------------
     
  8. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Vieläkö dieselmakaanikon ura kiinnostaa? mulla olis 7.3 IDI turbo projektikone. Ja sitten löytyis ehjä powerstroke ilman sähköjä ja apulaitteita, polttoainelaitteet paikallaan
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aahaa, kiitos tarjouksesta, mutta sen tarviis olla kokonainen auto, ei pelkka IDI kone. Powerstroke taasen loytyy jo, ja se ei tarvitse uutta moottoria juuri nyt (86K mailia). Sijaintikin vois olla pieni onkelma.
    Sa sitten tilasit koneita enemmankin kun niita riittaa myyntiinkin? (vrt. toinen thread)


    ------------------------------------------------------------------------
    --97 Ford F250 HD Ext. cab 4x4, Powerstroke, AT
    --89 Chevy Suburban 1500 4x4 5.7TBI
    ------------------------------------------------------------------------
     
  10. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Ok, käsitin väärin kun ajattelin et etsit pelkkää moottoria. Itseasiassa tuo toinen PSD tuli auton mukana mutta kun siihen ei ole sähköjä niin päädyin ostamaan toisen täydellisen paketin johtosarjoineen ja apulaitteineen. jos noita nippeleitä alkaa yksitellen hommaamaan niin menee aikaa eikä ne oo kovin halpoja. Toisaalta tosta IDI:stäkin sais tehtyä mutta jotenkin tuo PSD houkuttelee enemmän. 8)
     
  11. roadmarker

    roadmarker 1st gear

Kerro tästä muillekin!