Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lep-1

    lep-1 1st gear

    Champion hehkuja oli. Motorcraftit oli 14,5$ muistaakseni, mutta oli hyllyt tyhjillään
    ni ei auttanut...

    US-partsissa on muuten ihan reilu hinta hehkulla. 30,5€/kpl :rotfl:
     
  2. kpj

    kpj Gearhead

    Uuemmista kun ei ossaa mitään sanoa, mutta tähän voi jo jotain kommentoidaki. Tarkkaa tietoa ei oo 6.9:stä, mutta jos vertaa 7.3 Econolinen vaparikonetta omaan 7.3 turboon äFfässä.
    - Pakosarjoista en ossaa sanoa, molemmissa näyttävät kyllä olevan samanlaiset ja peruskonekin on sama, joten uskoisin, että käyvät ristiin.
    - Suodattin on sama olokoon E tai F, sijainnista en mene vannomaan sillä vertailukohdan E:hen on jossain vaiheessa alkuperäinen suodin vaihtunut pois.
    - Imusarja sama, myös turboissa, ainoisastaan CDR:n paikka vaihtuu
    - Laturimuutos on tehty E:hen myös, mutta sijainti on sama ja kaikki muutkin keulan hilppeet. Eri vuosien välisiä eroja kyllä on.
    - Ruiskuputkissa on vain sellainen ero, että äFfissä on ajoitusadapteri 1 pytyn putkessa, kun E:ssä on 4 pytyn putkessa, muut ruiskuputket ovat samoja. Mutta voihan tuon E:en putket vaihtaa Äffä mallisiks, jos vaan löytyy ylimääränen Äffän 4 ja 1 pytyn putki...
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ahaa, kiitoksia. Tuo imusarja olikin tärkeä. Tiedän että siinä on pieni ero 6.9 ja 7.3 välillä, hehkun releboksille on paikka 7.3sessa, mutta sen puute ei haittaa. Ylimääräiset ruiskuputket löytyy. Yksi pakosarjakin on jos niinkseen tulee. Miten lie öljypohjan kanssa, sitä en tullut ajatelleeksi.

    Mutta jos kuitenkin hakis koneen pois tänään, ellei ole myyty.
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Ja dtech.fi 12.5€ /kpl
    Kesti ainakin 5 minuuttia yhtäjaksoista hehkutusta hajoamatta.
     
  5. AUH

    AUH 1st gear

    Apuvirtaa annettaessa kävi kämmi ja kävi akut oikosessa!! Mitäs luuletta et paloko joku tieto laatikko vai mistä kannattas vikaa ettiä ku nyt ei yritäkkään käyntiin? Auto -94 7.3psd
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Konehuoneen sulakkeista alottaisin, sit katsoisin saako obt pistokkeen kautta yhteyttä boxiin...
     
  7. AUH

    AUH 1st gear

    Käytin edgeä kiinni ja se ainaki toimi ihan normaalisti, luki koodit yms. Pittääpä niitä sulakkeita katella. Kiitoksia.
    (Sulakkeet oli ehjiä)
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siellä on vielä erikseen se IDM = injector driver module eli ruiskupoksi kuskinpuolen sisäloksussa, mikä ajaa ruiskuja. Muuta en siitä sitte tiedäkään.

    \\\\\\


    Hain muuten sen 6.9 IDI koneen kotiin, onpahan julman kokoinen paketti tossa lavalla :eek: Mukaan tuli vielä c6 loota mikä lienee jotenkin rikki. Pitäs vaan jotenkin keinotella se lavalta pois....Ja miettiä mitä sillä tekis....rodiprojekti..?

    [​IMG]


    ps. kuorma purettu, ja henkilövahingoiltakin vältyttiin.
     
  9. lep-1

    lep-1 1st gear

    Laitoin hehkut tulemaan RockAutosta.
    Motorcraft 8kpl 74,50€ kotiin asti, ei musta paha :)
    hehkureleen otin eBaysta 26€
    Tuntuu että rele temppuilee. Välillä kuulee vakuumipumpun pörinästä
    että hehkut on päällä ja ei ole. Pörinä hiljenee kun hehkuihin alkaa menemään virtaa
    ja sitte lähtee hyvin käymään...

    tässä vähän talvikuvaa :)

    [​IMG]
     
  10. AUH

    AUH 1st gear

    Kiitoksia arvuutteluista! Nyt auto käy ja ei ollu oikonen särkeny mitään! :D
    Vaatii näköjään tuommonen motti aikamoista lämmittämistä jos ei letkulämppäri pelaa?? :lol:
     
  11. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Punaisella teipillä merkatuissa johtosarjoissa suuttimien ja IDM:n välillä kulkee 110v suuttimien ohjausjännite. Eli niitä ei kannata käynnissä 12v kynällä tutkia.
     
  12. jskogbacke

    jskogbacke 1st gear

    Tää on vähä aiheen sivusta, mutta moottori on kuiteski sama eli 7,3 natikka.
    Autot on vaan E-sarjaa eli vaneja, -96 dit ja toinen -93 idi.. ny on käyny mielessä heivata alkuperänen E4OD hevon v#¤¤uun ja sovittaa tilalle manuaaliaskia, kysymys kuulukin onko joku kenties moista aiemmin koittanut ja mahtaako olla edes mahdollista toteuttaa? Kai ny jostain luulis löytyvän joku esim. ZF aski joita käsittääkseni ainakin on F-sarjan avolavoissa.. Senkin pitäis varmaan olla takatuuppari, ni ei olis sit niin paljo askarteluu.. ku joutuu kuiteski rakenteleen kytkimet yms voimansiirron palikat ellei sit löydy jotain sopivaa yksilöä luovuttajax..
    Onx tää ihan hullu jo ajatusasteellakin??
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    juu, mainitsin asiasta sivulla 30, eli pitäis olla tuoreessa muistissa kaikilla :lol:
    Ei vaineskaan, hyvä mainita.

    ::::::

    Mutta nuista vaihdeloorista sen verran että äffäsissä on ollut 5 vaihteisia ZF (S5-42 malli) lootia '88-->'97. Mullakin in molemmissa IDI peleissä sellainen. Taka- ja nelivetoisille on oma versionsa. Kaavelin puolesta 7.3IDI ja 7.3DIT lootat pitäs myös mennä päikkäin.
    Soveltamisesta vaniin en sitte tiedäkään, olisko sellaista tekijämiestä kun osais sanoa.

    Jossain vaiheessa äffäsiin tuli 6 vaihteinen ZF mutta missä?
     
  14. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Nyt on kunnon akut lavalla, kunnon telineessä. Nyt vaan rupes mietityttämään tuo kaapeli, riittääkö 50 neliöinen kaapeli tolle myllylle? Vasta alkuperästä piuhaa pois ottaes huomasin et se on vasemmasta akusta startille paksumpaa varmaan 70 neliöistä. Lämpimänä on ainaki lähteny hyvin käyntiin ja kai sitä täytyy olla hiukan jännitettävää ku ekan kerran tulee ylläri lähtö tai ei saa piuhan päähän :eek:
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vastus kasvaa matkan pidentyessä rutkasti ja kaapelin pitää paksuuntua. Siihen on netissä laskureita ja taulukoita. Käytin niitä kun tein IDI hehkuille uuden johtosarjan starttikaapelista. Samoin itseäni saattaisi huolettaa sulakkeettoman osuuden pituus.
     
  16. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Tuo sulakkeen puute kans mietitytti, mut tein auton alle sopivasta putkesta kulku reitin kaapelille. Kaapelia ei näy juuri lainka akun ja startin välissä ku pelkäsin et jää johki eksyin vielä kiinni.
    Mietein jos vetäs konehuoneeseen siihen kolarin startti solkulle vielä suoraan akulta 35 neliöisen kaapelin kun nyt sinne menee startin persiin kautta virta mikä tietysti varastaa jännitettä matkalla, jättäs sen vaikka lisäks. Startti kyl pyörii hyvin mut epäilen vahvasti et suuttimet ei saa vieläkä tarpeeks voltteja tuon johdotuksen takia. Pitää koittaa viikonloppuna ilman lämppäriä kuin käy. Näin työ aamuna/iltana ei kiinnosta ruveta testaa hermoja :poff:
     
  17. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ja eihän se käy. Eikun vetää toinen kaapeli rinnalle.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nyt täytyy sanoa että tuntuu hyvin omituiselta etteiko kunnossa olevat alkuperäiset kaapelit ja akut olisi riittävät.

    Kaapelithan voi hapertua sisältä ja näyttää hyviltä päälle. Olen itse määritellyt kaapelien kuntoa laittamalla niiden rinnalle väliaikaisesti käynnistyskaapelit. Jos sillä tulee parannusta, on auton kaapeleissa jotain mätää. Jos ei tule parannusta niin vika on muualla.

    Samoin maadotukset lohkosta pitää olla putipuhtoiset ihan ensimmäiseksi.
     
  19. Morituri

    Morituri 1st gear

    Onko kukaan muuten laittanut toista tankkia noin 2000-luvun F:ään? Siis alkuperäistä pohjaan, ei lisätankkia lavalle. Eikös näitä ole tullut tehtaaltakin kahdella 100 litran puikolla?
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ Minä olen.

    Tosin tein kokonaan uudet. Ei niin helppo homma saada leimattua...

    Täytyy olla hyväksytyt roll-over valvet, ilmaletkut ja täyttöjutut.

    Ja viel Inspektan (hyväksytty) paineistuspaperi 0.5bar/0.5h.
     

Kerro tästä muillekin!