Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lep-1

    lep-1 1st gear

    Kyllä mä sain sen jotenkin kiemurreltua ulos sieltä. Siinä oli takapuolella 2kpl isoja liittmiä kiinni. Kumpikin yhdellä pultilla.
    Muistaakseni nostin ne liittimet johtoineen jonnekkin syrjään sinne kojelaudan sisälle ni kyl se siitä ulos tuli. On kyllä äärimmäisen tiukka sovitus...
    tollanen juttu löyty mis on sen boksin irrottamista
    http://www.justanswer.com/ford/2e5jq-dr ... twice.html
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pikkuvikoja, tosin jos on sanottu että yhtikäs mitään ei ole vialla niin harmittaahan se. Kuinka todennäköstä se on 20 vuotta vanhassa autossa on eri juttu. Ne fakin holkit alkaa vuotaan jos niitä edes katsoo pahasti. Hihna ei tullut yllätyksenä, kai.
     
  3. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    no joo, eiköhän se kuntoon vielä tule. hihna yllätti se kun ei tosiaan ollu vanhakaan. huomenna haen uuden hihnan jostain ja jos sekin vielä vikiseen niin sitten on kyllä muutavialla.
    muuten oon kyllä tykänny autosta, sopivan tylyn näkönen ja jytisevät saundit. pääsis vaan viosta eroon niin vois suunnitella sitten muuta customointia...
     
  4. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    myykö noita suuttimen o-renkaita kukaan täällä suomessa?
     
  5. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Vähänikkilän Mikko, Savonlinna. http://www.mvahuolto.fi/
     
  6. elmer

    elmer 3rd gear

    Mites ne jotka on parempaa turbaania tilaillu mistä hommannu??
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meilt saatavana kolmea eri mallia: vakio, paremmalla lukolla ja billet kuorinen, paremmalla lukolla. Hinta jää alle tonnin billetillekin.
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  9. elmer

    elmer 3rd gear

    Stalspeed vaihtoehdot billetillä?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vaihtoehtoina (jos osaan lukea katalogia) 950, 1050 ja 1400 rpm.

    Vähän riippuu onko turbiini kiinni 4 vai 6 pultilla.
     
  11. lep-1

    lep-1 1st gear

    mulle tuli viime kesänä edge racing converters merkkinen 1500 stall ja sais kyllä olla paljon alempana, kun tarvii kierrättää päälle 2000 rpm et liikkuu muun liikenteen mukana... toi 950 ja 1050 kuullostaa hyvältä. Olis vetoa jo pienemmillä kierroksilla.
    Jos toi laatikko hajoaa joskus vielä ni pitää sit laittaa parempi.

    Minkä valmistajan turbiinit sulla on myynnissä?
    Hughes Summitilta?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo, ei diesel tarvii korkeeta stallia, päin vastoin, väännöllä se menee. Lukko pitää saada alhaalta kiinni.

    Turbiinit tulee suoraan Daccolta, ehkäpä suurin turbiininvalmistaja USA;ssa, tekee turbiineja muillekin "viripajoille".

    Tekevät myös mittatilaus"race" turbiineja

    Tuosta saa ladattua turbiiniluettelon:

    http://www.daccoinc.com/pdfs/catalogs/2 ... atalog.pdf
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Nyt on välillä ruvennu oireilemaan niin, että kone käy aivan normaalisti tyhjää, ei kilise ei kolise tarttaa hienosti, mutta välillä ei kule vaikka kuinka runttaa kaasua. Tuntuu kuin joku ahistais. Mulla on se ebp anturin johto kytketty irti, onko silti mahdollista että se pääsee heittämään sen läpän poikittain putkeen?? Vika häipyy kun ottaa virrat pois ja lähtee uudelleen liikkeelle, tai sitte ihan ittekseen.
     
  14. toony69

    toony69 1st gear

    Mistäs korotus sarjaa -92 foortiin, mielessä 4" korotus ehkä korkeempikin, 36" kumit tulossa alle! enoo ettimmässä mitää jesus kallista ja huippu hyvää sarjaa, käy käytettykin jos joltai sattuu löytymään.
    Jos joku kehtaa vastata että KVG ni sanon jo suoraan että oon guugletellu!!
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Siinä läpän ohjaus sylinterissä on jousi toiminen kara, niin sen jousen pitäis painaa auki sen läpän kokoajan. Iteltä otin pois koko läpän ja karan venttiileineen.
    Kannattaa koittaa vaikka puhdistaa liitokset ICP anturista ja IPR venttiilistä.

    Tosin voi vika olla jopa kaasupolkimessa olevassa potikassa.
    Mulla välillä tasakaasulla kierrokset heittelee niin auttaa kun vähän kopsuttelee potikkaa vaikka ruuvarilla ja painaa poljinta samalla pohjaan ja takas... mulla kiinalainen halppis ebay potikka

    Tuli testattua matka-ajo kulutusta suutinrempan jälkeen. 200km turku-rauma edes takas ja tankkauksesta laskettuna 14.0L/100km ja ajotietokone näytti 13.0 Vanhoilla suuttimilla meni 15-16 välissä... Ihan ok mun mielestä F350 kopalle 6"korotuksella ja mud grappler renkailla :)
     
  16. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    tuli ostettua vivacon o-rengas sarja noihin suuttimiin. siihen sisältyy uudet muovi holkit. ei hirmu vakuuttavan oloiset ole nuo holkit mutta jospa se niillä korjautuis.
    uus hihna on paikoillaan ja kitinä on loppunut ainakin toistaiseksi.

    mietin tuossa että mihin tai mikä tarkoitus on tolla veivillä joka on konepellin alla. siis siinä missä monessa autossa on tikku jolla pelti pysyy ylhäällä..?
     
  17. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Oisko tuo veivi tunkkiin?

    Kuis äkkiä teidän psd laturit kerää lämpöä? Täs on ollu pientä lataus ropleemaa ja huomasin että kylmästä perkeleen kuumaan menee noin 30 sekuntia!!?! Nyt lykkää n 14 volttia ja lataa koko ajan about 25 A. Mikä mahtaa olla normaali? Laturi on puolivuotta vanha...
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En ole huomannu että laturi lämpenis sen kummemmin. Amppeja en ole mitannut.
     
  19. kpj

    kpj Gearhead

    Muista sitten kun asennat nuo uudet O-renkaat ja muoviholkit, ettet käytä liika esim. öljyä liukasteena. Vähän pitää laittaa, että menee muoviholkki hyvin paikoilleen, jolloin kuuluu napsahus, mutta liika aiheuttaa sen, että eivät kestä pohjassa ja taas vuotaa kivasti...
     
  20. kpj

    kpj Gearhead

    Jos on F250, niin en tiedä onko enää saatavilla, mutta itse ostin vain ja ainoastaan etutukivarsien sisäkiinnitysraudan takia Skyjackerin 4" korotussarjan kaikkien jousien kera. Kaikki muut mitä etin oli varustettuna aika heiveröisen näköisellä raudalla, millä tulee nuo tukivarret kiinni. Tuossa on alempana linkki kuvaan, missä on erot ja itellä siis tuo alempi versio, mikä on yhtenäinen. Tuohon palikkaa saa myös 6" korotuksen kiinni ja jos ei muuten sarjaa löydy, niin tuon raudan varaosanumero on CHB752. Koko sarjan tilausnumero oli tuolloin F2841TKS-A. Jos päädyt F250 korotukseen, niin kysele paikkakunnan rengaspuljuilta suuntausta. Pyöränkulmat muuttuu ja aiheuttaa taas rengaskulumaa, itellä ite säädetyt kuljmat, kun ei oikein tahdo löytyä hyviä paikkoja säädättää. Jos taas F350, niin tuskimpa tuolla väliä on minkä merkkisen sarjan ottaa, jos on yleisempien valmistajien joukossa.

    Miulla muuten saattaa olla tuo korotussarja vapaana jossain heinä-elokuu välillä sisältäen kaikki osat...


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!