Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. willez_

    willez_ 1st gear

    Vositko lähettää myös minulle listan kohteista?
    onko kenelläkään tietoa miksi noita peilejä on kahta eri mallia?
    mitä tuo 4x4 offroad paketti pitää sisällään?
     
  2. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Hemmetti, sama phantom vika iski, eli ajossa toimi 7.3 iha n ok, 5 min pysähdyksen jälkeen ei lähde käyntiin, ei jostain syystä tule sahatessa edes usvaa putkesta, eli ei saa löpöä.
    Auto toimii moitteettomasti muuten. Ja lähtee sitten 30min - 1,5h jälkeen taas käyntiin. Ei vikakoodeja.

    Mikähän olis kohdew jota kandeis tarkastella?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mitäs ihmeen yv kähmintää tää on? Salat julki :lol:

    Lupaan olla hiljaa.
     
  4. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Laitoin Yv:nä kun ajattelin ettei tämän palstan lukijoita kiinnosta lukea yleistason neuvoja näistä vehkeistä. Siss jos nyt niistä oli kyse.
    Neuvoin mm missä näissä ruosteet tykkää asustaa, lähinnä omaan kokemukseen perustuvia asioita.
    Ei se salaista ollut, tarkoitus oli säästää teitä. :D
     
  5. umpio

    umpio 3rd gear

    Jakoon vaan neuvot (ja kaikki muukin) :D
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tuoda, jos kone ei käynysty, sit pitais kyllä sillä hetkellä näky joku vikakoodi. Mika sit häviä mootorin startaessä. Ooks tehny testin, kun see onkelma on päällää. Tuntuu että PCM ei saa tietoa mootorin pyörimisestä. Oisko CMP sensori viallinen tai yhteys siihen.
     
  7. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mites THEFT valo? oikkuileeko ajonesto?
     
  8. öljyn taso Ja idm boxi oireili noin serkkupojalla.
     
  9. Sidney

    Sidney 2nd gear

    No, otin koodien lukulaitteen nyt autoon, luen koodit kun seuraavan kerran tekee saman. CPS anturi on vaihdettu, mutta rock autosta ostin STANDARD merkkisen sellaisen, MOTORCRAFTia en ole sieltä löytänyt. Mistähän kandeis etsiä.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ eikö tästä ole jo ollu puhetta tarpeeksi!!

    Miksi aina paljastuu tuo sama juttu vaikka siitä melkein joka sivulla kirjoitetaan uudestaan ja uudestaan...

    Osta halpa tarvike niin ostat kalliisti kaksi kertaa..

    Alkuperäisosat saat helposti minulta.

    Anturia löytyy hyllystä..
     
  11. Sidney

    Sidney 2nd gear

    No, muistan kyllä että sanoit siitä, olin vaan jo tietämättömänä sen perskuleen standardin ostanu.
    Myyppäs mulle sellanen.
    Laitoin osoitteen YV:nä
     
  12. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Nyt haamuvika iski jälleen,,,
    Auto sammuu siis kesken ajon, mielestäni jokaikinen kerta se tapahtuu kun kone on tyhjäkäynnillä, ei korkeammilla kierroksilla.

    luin koodit heti samantien kun tänään sammui, antoi P1211 ja P1280 jotka sitten katosivat kun auto lähti käyntiin.
    Viittaavat käsittääkseni siihen ICP anturiin tms...
    Sen vaihdoin viime kesänä, US partsilta taisin ostaa.
    Päteekö tähänkin anturiin sama sääntö, jotta vain Motorcraftia?
    Vai olisko Ctrl solenoidi? Sekin lienee hyvä olla Motorcraft.

    Paskanko möivät?
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaikkiin osiin.

    Toki poikkeuksiakin maalaisjärjellä on.
    Esim keskuslukon moottori, OEM maksaa toista sataa.
    Tarvike 20-30€, niitä vaihtaa kolme, neljä samalla rahalla.
    Mutta em. osa ei olekkaan mitenkään kriittine..

    Tai alapallo,jenkeissä Fordin 130.- huono tarvike 20.-, hyvä tarvike 70.-

    Hinnat ulkomuistista,niiku suuntaa antavasti.

    Sit viel tapaus Ebay, monesti siellä myydään motograftin osia tosi halvalla. No monesti ne on Fordin vanhentuneita osia, eli kun on tullut parannettu osa/ numero ni vanhat myydään jobbareille.
    Esim. 6.4 jäähdyttäjässä taitaa olla jo viides numero menossa.
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    No, viitaten tuohon edelliseen kirjoitukseeni haamuviasta, osaaks gurut sanoo, mitkä kaikki osat voi aiheuttaa tällasen sammumisen?
    Sammuminen tosiaan aina tapahtunut tyhjäkäynnillä, eli alhaisilla kierroksilla. Joskus tuntuu kuin se yskäsis kovemmilla kierroksilla, mutta pääsee kierrosnopeuden turvin yli ongelmasta. (Mahdollisesti IPR tukossa?)

    Oisko syy ICP anturi, IPR, IDM, PCM...jne?
    Ja jos näitä aletaan uusimaan, mitä niistä esim löytyy Joutsenon suunnalta hyllystä?
    (Esim ICP anturia Motorcraftilta ei Rockautossakaan ole)
    (Kyselin huvikseen USPartsista, niillä on vain STANDARDin ICP anturia, 193€)
     
  15. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Olisko kellään tietoa mikä vaivaa kun excursionissa pintakaasulla 1400-1500 rpm "nykii" ja parhaiten tuntuu 80 km/h vauhdissa. Kiitän jo etukäteen vastauksista. Ja laitetaan vielä samaan viestiin että mistä voi johtua että vakionopeussäädin ei toimi mutta muut napit kyllä toimii kuin vakionopeudensäätimeen liittyvät. :D
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sidney: ICP;tä ollu hyllyssä. Nyt ei oo mut tulossa.
    Muut harvemmin menee...

    Excursionisti: cruise on sähköinen joten veikkaan et ratin napissa vikaa. Toinen paikka on ratin ja rattipylvään kosketuspinnat.
    Nykiminen todennäköisesti CPS-anturi.
     
  17. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Tota tota mistäs tollasta cps anturia & cruise nappia saisi ostettua helsingin suunnalla ? Ja onko myös itse helposti vaihdettavia? :D
     
  18. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    IPR venttiilin toimimattomuus ei 95 powerstrokessa vaikuttanut mitenkään. Oli konehuoneessa ollut pieni palo, ja löpönlämmittimen piuhat ja ipr oli sulanu pois. Hyvin toimi.
     
  19. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mikä voi olla vikana kun kuskinpuolelta edestä ravistaa mutta ei pidä ääntä ja vain 60km/h ylöspäin ?
     
  20. umpio

    umpio 3rd gear

    Rengas?

    Vanne?

    Paskaa vanteen sisäpuolella?
     

Kerro tästä muillekin!