Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. T444E

    T444E 1st gear

    Moi,piti rekisteröityä uudelleen,vanhat tunnukset ei toimineet... Ittellä juuri samanmoisia oireita pari vuotta sitten viewtopic.php?f=30&t=90949&start=2610 Syyksi paljastui paskaks mennyt etuakseliputken päässä oleva vetarin "kannatinstefa",navasta löytyvä vetarin päätä tukeva silmälaakeri sekä kipeää ottanut napalukko,näistä johtuen vetari pyrki tarrautumaan pyörännapaan kiinni juurikin töyssyn/tärähdyksen jälkeen. Kannattaa tarkastaa noi ennen kalliin pyörännapa laakerisetin tilausta,silmälaakeri n. 20€,vetarin ns. tukistefa jotain 70€...
    -Timppa-
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Iso kiitos tästä tiedosta! Itse asiassa etupään vetoakseleiden päissä hieman väljyyttä molemmin puolin. Myös tuolla oik.puolella "kelluu" jokin ihme kumirengas, olisiko tuo hajonnut stefa(asiaa en pysty juuri nyt tarkistamaan). Napalukot on jo aiemmin näköjään vaihdettu, koska ovat Warnin manuaalimallit. Voitko linkittää nuo osat, mitä jouduit uusimaan? Onkohan myös lukko(lukot) järkevää uusia, mahd.ottaneet siipeensä?
     
  3. T444E

    T444E 1st gear

  4. callahan

    callahan Gearhead

    Moniurahihna-kiristimen laakeri antautui-> Muovikehä sorvaantui irti laakerista. Kesken ajon katosi tehostimet..olihan eksoottista kovistella CC Dually pikitien levikkeelle

    Aamulla tekemään soittokierrosta löytyisikö jostain päin finskiä kiristimen laakeri+rulla sekä laahainrullaa hyllystä.
    Kotterohan on F350 94.5 PSD No nämä on näitä :D
    -Timo
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Osat menivät tilaukseen ja toivottavasti saisi mitä pikimmin vaihtoon. Itselläsi siis napalukot olivat kuitenkin vielä käyttökelpoiset tuon jälkeen?
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vaihdoin startin omaan -99 Excursioniin ja homman takia oli akuista navat irti. Nyt starttaa nopsaan mutta mittaristossa vilkkuu tuo Theft valo ja lukija antaa koodin P1260 eli anti theft system.
    Vähän aikaa kun ajelee niin mittariston vilkkuvalo sammuu mutta vaikka nollaan vikalogin niin tulee taas seuraavan startin jälkeen sama koodi.
    Saakohan moisen tarpeettoman härpäkkeen jostain tapettua tai nollattua?
    Samalla huomasin että koneessa on koodit P0670 ja P0683 eli jotain häikkää tuolla hehkujen ohjauskeskuksessa, vai oliskos vaan diagnostiikka sekaisin kun ei kuitenkaan polta SES valoa...
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Sen verran vielä lisäyksenä, että etulukot kiinni ja 4x4 high päällä tuo mouruaminen tuntuisi olevan poissa. Mutta tämähän onkin loogista, jos vika on yllä mainitun kaltainen?
     
  8. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Toimiiko SES valo startissa?
    Mulla oli yks mahdollinen syy noihin samoihin oireisiin huonot akut, eli alhainen jännite.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    SES valo toimii kyllä, palaa kun virran laittaa päälle ja välillä tuo on tässä loimotellut muutenkin kun oli ongelmaa startin kanssa eikä kottero meinannu lähteä käyntiin, usea peräkkäinen hehkutus ja starttaus sen sytyttää... Tuo Theft valon vilkkuminen ei tule joka startin jälkeen vaan näköjään satunnaisesti. Vilahtaa ensin kerran, pitää tauon ja sitten kuusi kertaa peräkkäin, tauko ja sama taas uudelleen ja uudelleen kunnes itsekseen katoaa 5-10 min kuluttua.
     
  10. T444E

    T444E 1st gear

    Kyllä,diagnoosinhan voi varmistaa ajamalla pelkällä takavedolla vain toisenpuolen napalukko kytkettynä,jyrinää/tärinää luvassa;mitä tapahtuu etuperässä jos toisen puolen napa pyörittää koko palettia :eek: :eek: Onko vaikeuksia vaurioituneen puolen napalukon kytkeytymisessä/irroituksessa,itsellä ei napalukon vapautus enää irroittanut vetaria navasta muutenkuin ristikosta hieman vipuamalla ylös eli vetari jo "roikkui" sen verran että sen pää hölskyi navan sisällä takertuen kiinni.
    Tästä johtui myös myös töyssyistä alkanut/loppunut jyristys takavedolla navat vapaana ajettaessa.
    -Timppa-
     
  11. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tä anti theft juttu eli toisin sanoin passiivine immobilaiseri. Se on sellainen siru siinnä virtaavaimes. Eli sitä ei voi elliminoitä siitä autosta. Ilmeiset häirintunu siit aika monest tihiäst suoritetust startist, ei oo keriny lukee siit avaimest koodi. Tarkast ooks PCMn sytörelee kunnossa, tarkast kans piuhat mika menee sinne PCM n. Jos auto startaa, antaa ol sil valol see pitais rauhoitua ite. Jää kuitenkiin vilkuma eli ilmoita sen sydeemin olevan aktiivinen. Kaikil koodilukial ei vältämät etes pysty poistama sitä koodi. Helpoin tapa ota akkujen piuhat irti vähintää 5 min.
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    etu laakereista: näytti olevan itellä kiristettävää mallia. toisella 11kk ja toisella 6kk niin lonksas. vaihdoin toiset eli nyt hyllys jemmassa kiristetyt. ihan kierteillä oleva "prikka" jossa 4 lovea. tuurnalla kierros tiukemmalle niin tahmaa sopivasti. isoin homma aina purkaa irti...

    leimakin miltei irtos tai siis uudet paperit. etuakselin pandard puslas väljää. ei ilmenny rengas raudalla, eikä 100kg lihaa sätkimässä mutta konttorin keikuttimella löyty. päästöt 0.18...

    "käsijarru" otti tasaseen mutta voima rajoilla.

    mystisiä vuotoja: saattaa yht äkkiä hukata 5l jäähdytinnestettä ja välillä pitää pintansa 2-3kk sama moottoriöljyssä. sekasin ei mene.

    aika vanhan liiton laite -03 kun kuskin puolen laakeri aukee "väärään" suuntaan...

    pitäs ehtiä käyttää etujorma irti ja ajaa lenkki jos vaikka häviäs 80-90 km/h vieno tutina joka ollu hankkimisesta asti. ei oikein muuta enää keksi... vaihdettu jo pari jumittavaa satulaa ja kiritty laakereita.
    tai sitte turbiini tykänny huonoa sct palikan performance ohjelmasta. kannatin laakerikin kyllä ollu hyllys jo vuoden.
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kuinkas tarpeellinen on tuo konepellin eriste näissä FORDeissa?
    Onko merkitys vain äänieristeenä?

    Kukahan niitä myy?

    Oma hajos osiksi puhdistaessani sitä.
     
  15. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Totas noin. Mites tuo tyhjäkäynti johto kaasupolkimelta lähtee irti?
     
  16. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Tuossa linkissä kuvia siitä kaasupoljin systeemistä.
    http://1drv.ms/1gi7LHH
    Eiköhän se lähde painamalla sitä lukitsin vipua kyljestä,,,,
    olet varmaan ottanu polkimen irti sieltä lattiasta,,,, 3 mutteria auki.
    Sitte saat sen poljin systeemin hiukan helpommin käsille.
     
  17. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt kun kaikki muut viat ja pikku ongelmat on saatu korjattua niin jäljellä olis vielä yksi johon tarttee varmaan löytää ammattiapua.
    Eli Excursionin öljypohja on ruosteessa ja tihkuu jo ööliä läpi.
    Uusi öljypohja on jo hyllyssä mutta tuo ei luultavasti mun kotipajan laitteilla ja tekijän taidoilla taida vaihtua. MVA-auto sanoi että heillä vaihto kyllä onnistuu mutta tuo paja on hieman kaukana, löytyisköhän hieman pk seutua lähempää toista asiantuntevaa osaajaa jolle työn voisi lykätä?
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Kysäse tuolta → http://www.michaelsgarage.fi/
    Tai tuolta → http://www.lysimox.fi/
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Näitäkin on näköjään ainakin kahta eri tyyppistä; itselläni kaasupolkimeen tulee johtohässäkkä ainoastaan yhteen isoon liittimeen eli ei noita kahta erillistä liitintä.
     
  20. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Meillä sama juttu! Taita johtua koska sähköllä säädettävät polkimet. Ja sitten tietenkään tilaamani asentotunnistin ei sopinut meidän kaasupolkimeen
     

Kerro tästä muillekin!