Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    käväsin omastani kyttäämässä tota letkua, niin näytti kyllä aika tuoreelta ja hapertumattomattomalta, et niinköhän tuo ois vaihdettu jo valmiiks. täytyy vielä katsoa alapuolelta uudelleen, jahka auton nosturille saa ens viikonloppuna.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Letku posahtaa ylapaan liitoksesta, siina on sellainen kiristettynakin vapaasti pyoriva systeemi. Se on se liitos mika hajoaa niin etta yksi puolikas sita "swivel" systeemia jaa pumppuun kiinni. Paallepain ei nay mitaan epailyttavaa. Voihan se olla jo vaihdettukin.
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

  4. mcen

    mcen 1st gear

    Miten vaihdetaan öljyt laatikkoon, tai oikeastaan miten saan F250 7.3L -88
    automaattilaatikon turbiinin tyhjäksi?
    Onko sinä(siis turbiinissa) tyhjennys roppua vai pitääkö yljyt vaihtaa gallonallinen kerrallaan?
    Öljypohjan irrottamalla ei tule öljyä pois kuin reilu 4 litraa, joten loput 10 litraa on turbiinissa.


    -Tommi-
     
  5. mcen

    mcen 1st gear

    Niin ja mistä mahtaa löytyä termostaatti? Pitäisi tarkistaa toimivuus.
    Ja mistä voisi ostaa uuden?

    Ei meinaa oikein lämmöt nousta eikä hytissä tahdo tareta.

    -Tommi-
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Oisko herroilla haisua, millasta lientä tuo olis? Käsitykseni mukaan tuota ei tarviis lantrailla, mut miten muuten mahtaa tänne Siperiaan sopia? Fleetguard on vielä ostoslistalla, mut tuo ois kaiken helpompi?
     
  8. JPA

    JPA 3rd gear

    Mull oli -92 econolinessä tollanen 7.3 vapari. Ei koneessa mitään vikaa koskaan minun aikana ollut kilometrejä siin oli 100tkm ja ite ajelin jotain 30tkm lisää ja myin "romun" pois. Siis en todellakaan moottorin takia vaan kaiken muun mikä ympäröi konetta tässä yksilössä :D
     
  9. JPA

    JPA 3rd gear

    Vähän Off-topic mut saiskohan tollasen Ford Excursionin rekisteröityä K-Aksi suomessa? Vois olla ihan kiva laitos powerstrokella
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

  11. Fukov

    Fukov 3rd gear

  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Turbiinissa on proppu. Tai ainakin mun 1990 F350 kuljetusauton E40D laatikon turbiinissa on. Vanhempien C6 laatikon turbiineista en tiedä. Termari löytyy matkustajan puolelta jakopäätä. Mulla joutu ainakan laturin ottaa eka pois tieltä.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead


    Caterpillarin mukaan valmiiksi blandattu 50/50 seos kestaa -37 C astetta ja stydimpi 60/40 seos kestaa -50 C. Kuulostaa hyvalta tavaralta, mutta koneesta pitaa ainakin huuhtoa kaikki vanha neste pois vedella ja mahdollisesti pesta viela caterpillarin omalla puhditusaineella, mita sitten onkaan. Omaa kokemusta ei viela ole. Rekka/konemiehet?
     
  14. bbford

    bbford Gearhead

    Ei kellään olis myydä tällästä -87-91 korista 7,3d F250-F350 mulle?
     
  15. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Soittelin tossa joutessani Wihurille ja kyselin noita hintoja, Extended Life Coolant oli 75,80€/20l (alveineen), mikä on ihan sopuhinta. Mutta tää Caterpillarin oma puhdistusaine makso 4l:n pönttö "vain" 96,15€ :eek:

    Ihanan kallista.
     
  16. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Nesteellä on "Superjäähdytinneste XLC". Tuotetiedotteen mukaan olisi samantapainen kuin tuo Catin ELC. Nesteen litkun hinta oli jonkun hinnaston mukaan 31,68€/10l eli suurinpiirtein sama kuin Catin neste.
     
  17. GM4WD

    GM4WD 1st gear


    Tuolta löytyikin jo vähän infoa manuaalilaatikoista, mutta kellään kokemusta onko tuollainen Foortti manuaalilla mukava ajaa? Eli onko raskas kytkin, vaihdekeppi käteensopiva jne. ?

    vm.96-> olis tuon linkin mukaan vahvempi loota, mistä päästäänkin seuraavaan kysymykseen eli miten paha rasti on saada kilpiin vm.96 tai uudempi F250 ? Valot vaihtoon?(mistä E-hyväksytyt)? jne...
     
  18. Fukov

    Fukov 3rd gear

    mulla '97, eikä siihen ainakaan oo valoja vaihettu. (en oo kyl sitä itte viel kertaakaan katsastanu, et voi olla et on viel yllätyksiä tiedossa)
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vinkinpoikasta:
    Naftasuodattimen vaihdon yhteydessa kandee putsata se "FPR screen". Ei tartte purkaa mitaan. Eli vanha suodatin ensin pois, ja siella suodatinpompelin sisalla, kuskinpuolen seinamassa on sentinmittanen reika minka sisalla on pieni suodatinverkko. Pienella peililla voi kurkkia mita siella on, ja sitten pyyhkia vanupuikoilla verkko puhtaaksi.

    Omassa oli aikas tukossa niinkuin se usein kai on. Reika on paluulinja tankkiin ja verkkoon joutuu kaikki moska mita tankista sattuu tulemaan. Sen kummempaa eroa kaynnissa tai muutenkaan en huomannut mutta tulihan huollettua. Jos on jotain sanomista esim tyhjakaynnissa niin toi saattaa auttaa.

    Kaikkein oikein tapa olis irrotaa koko regua suodatinpompelin kyljesta sen verran etta saa verkon kokonaan irti ja puhtaaks, mutta siina on pieni riski etta o-renkaat menee samalla pskaks.

    Naytti siella suodatinpompelin pohjalla olevan jotain mujuakin, mutta sit pitaa jo vahan purkaa etta siella saa putsattua kunnolla. Nyt se muju kylla sit herkasti paatyy taas tohon verkkoon minka ma just puhdistin.


    Niin joo, manuaalivaihteista F250:ta (bensakone) ajelin kerran vahasen, ei siina muuta ollut mutta laatikko oli hiton meluisa (ulisi). Olisko ollut vikaakin, mutta kuulemma niihin porukka laittaa kylla aanieristyksia lootan ja korin valiin.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!