Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vaikuttaa johtosarjavialta, venakopan ulko tai sisäpuoliselta. Sivulle 17 oli joku laittanut kuvia noista johtosarjoista. Kato onko ulkopuolelta kärähtänyt ja sitten koita tunkea nenä öljykorkin reikään ja haistella, jos sieltä tulee semmonen palaneen sähköosan haju niin varmaan on kopan alla oleva johtosarja kärähtänyt. Ei ole kummoset vaihtaa ja niitä ulkopuolisia liittimiä voi korjailla, niihin on oikeen semmonen korjaussarja olemassa. Sisäpuoliset pitää vaihtaa uuteen.

    Toinen mahis olis sisäloksussa oleva IDM joka joskus ruostuu sisältä ja puolet koneesta pimenee mutta ei taida olla kovin yleistä.


    Kpj:llä on hienot uudet röörit!
     
  2. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tänään paikallisella korjaamolla (kalliit modernit autosähkö laitteet ja kokenut mekaanikko) ei vikakoodien luku ollu menny putkeen. F350 on vieras laite.

    Aluksi ei ollu tullu mitään dataa ja aapista oli tarvittu. Lopulta väylästä oli saatu P1111 tulos. Ohje neuvonu että vaihda ECM. Hetken tutkailun jälkeen poksi julistettiin ehjäksi kun tuo P1111 on ilmeisesti = ei virheitä. Silti Check engine valo kollottaa ja käynti pielessä.

    Rasittavaa tässä on se että vika tulee ja menee. Johdotuksen tarkistus seuraavaksi. Tää vaikuttaa rahakkaalle rastille :(
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ei ei, syvä hengitys, istut alas ja juot yhden kaljan. Korjaamolla ei vaan tainnut olla ihan oikeat ford enhanced vehkeet käytossä. 95 malli ei käytä standardi OBDII koodeja ja meni pelit sekaisin. ECM:nä tunnettua osaa tossa ei edes ole, on vain IDM (injector driver module, ohjaa ruiskuja) ja PCM (powertrain control module, eli se tietokone). Koodi kannattais kyllä saada ulos.

    Johtoviat ei ole kalliita korjata. Huono IPR (injector pressure regulator) voi myos tehä tollasta oiretta, eikä sekään ole kovin kallis. IDM tai PCM ei ole nekään avaruussukkulan hinnoissa, mutta tuskin niissä on vikaa. Ainoa rahakkampi rasti olis ruisku tai pari, mutta jotenkin en jaksa uskoa että niitä olis kulahtanu tollai yks kaks. Kokeile huvikseen vetää ICP (injection control pressure) anturin töpseli irti niin voi eliminoida sen viallisuuden. Se on kuskin puolen kannen yläpinnalla. Vaihdot muuttuu koviksi ja CEL valo syttyy, mutta jos käyntihäirio poistuu on ICP anturi viallinen (epäilen, mutta mistäs sen tietää). Sitten vaan töpseli takas.

    Huomioi että venakopan johtosarjoissa kulkee verkkovirtaa vastaavaa juissia.
     
  4. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tuossa se ensiapu :)

    Myös jatkotoimenpiteet on selvillä. ISO kiitos selvennyksestä, tästä oli nyt enemmän apua kuin arvaatkaan.
     
  5. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Onko -88 F250:sessä C6 laatikko? Ymmärtääkseni -89 tulee E4OD laatikko? Moinen olisi tiedossa, mutta herättää pelkoja tuo E4OD..
    Mikä on AOD laatikko?
     
  6. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    automaattinen overdrive.fi :D
     
  7. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Ööh... kysyin ehkä vähän vaikeasti, heh. Ymmärisin kyllä mistä lyhenne tulee, mutta eroaako AOD-E4OD?
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    wikipediasta on hyvä lunttaa, AOD on vanhan FMX laatikon ylivaihteellinen versio ja sitä käytettiin lähinnä henkilöautoissa. Levähtäis varmaan samantien dieselin jatkona F250:ssä. 88 mallissa pitäis tosiaan olla C6.
     
  9. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mikäs olis tyypiltään manuaali aski? Jos turbottais kuitenkin omansa kun olis vähän haluja "kepittää" 8) Ja en jaksa rueta niitä E4OD laaatikon sähköpuolen viripalikoita hommaa kun ei tuo tunnu toimivan mulla muutenkaan. :(
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    Ja autohan on F-250HD 4x4 -89 7.3, meinas unohtua..
     
  11. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Ford

    Vaihteisto on: http://www.drivetrain.com/zfford.html#Z ... 0and%20Sup. Eli Zeppelin Friedrichshafenissa niitä tekee. Kai ne on hyviä, jos ilmalaivaankin kelpaa...
    Minulla on sellainen omassa `91 F250:ssa. Rouva on kotoisin Muaningalta, joten voin käydä joskus näyttämässä omaani, jos kiinnostaa.

    Miksi suotta turbottaa, kun nopeammin ja mukavammin pääsee kävelemällä!
     
  12. jylppy

    jylppy Gearhead

    Missäs vehkeissä tommonen kardaanijarru oikeen on? Tossa Rabantin laittamassa linkissä oli semmonen räjäytyskuvassa... Hyvä linkki muuten oli!
     
  13. Antti P

    Antti P Gearhead

    Re: Ford

    Meille helppo osata jos kesäaikaan täälläpäin liikut. Kahveet ainakin tarjotaan samalla. Tervetuloa ja kiitos linkistä.

    Antti P
     
  14. Swinger

    Swinger Gearhead

    01 excursion 7.3 koneella on jonkin aikaa jo tiputellunna naftaa jostain suodattimen jalan tietämiltä, joten oisko jollain jotain räjäytys kuvaa mitä sinne tarvii jotta vuodon saa loppumaan. Mulla on jo hankittuna jonkinlainen tiiviste rengas setti, mutta ois kiva nähdä jotain kuvaa mitä pitää purkaa jne..
    Se keltainen tyhjennys kahva ei tunnu olevan viallinen.

    mielenkiintoinen toi vuoto ku ostin ton kotiskon nii se vuoti ai perkeleesti, mutta en kerennyt korjaaamaan ja sitten rupesin käyttää redlinen lisäainetta naftan seassa nii vuoto loppu, mutta nyt se taasen näytti aamulla vuotavan ihan kohtuullisesti.
     
  15. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Se on helppo homma Excursionissa. Se keltainen venttiili on neljällä ruuvilla kulmista kiinni siinä suodattimen jalassa ja sieltä välistä löytyy ne o-renkaat. Ne neljä ruuvia vaan irti ja venttiili putoo käteen. Uudet renkaat paikalleen uriin ja venttiili takas kiinni ruuveilla.
    Itse vaihdoin tuossa 2kk sitten omaan vaniin ja se ei ollu herkku homma.
     
  16. EskoS

    EskoS 3rd gear

    :lol: :lol: :lol: Nyt on tuore peli pihassa, kaunis F250/7.3imudiesel/C6.
    Kyllä hymyilytti ajella kotia 8) 8) . Nyt kun tietäisi mitkä öjyt laittaisi koneeseen. Aiemmin puhutaan 15W40 delvac /rimula. ??
     
  17. ford59

    ford59 1st gear

    Kardaani käsijarru löytyy levyjarruperäisistä F450-F550 malleista.
     
  18. kpj

    kpj Gearhead

    Onneks olkoon vaan uutukaisesta...

    Ite olen käytellyt Kendall Super-D 3 15W-40 öljyä. Enkä kyllä näkisi mitään syytä, että pitäisi ruveta vaihteleen öljyä toiseen merkkiin...
     
  19. jylppy

    jylppy Gearhead

    Ihte lurautin pattiin just toissapäivänä Rimulat 15W40 muodossa. Löpöviltteri oli aika suolaasen hintanen, 50 euroa!? hiphey.
     
  20. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    asiasta viijenteen mulle on tulossa ensviikolla 01 excursiooni 7.3 tiisselikoneella varustettuna ja mulla on kavereiden kanssa ollu intosta että kenen tekemä se kone on? onko se internationaalin vai catin kone
     

Kerro tästä muillekin!