Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eli vuosimalli 87 tai vanhempi eli 82-86 vanhakoppa, plus 87 joka oli ylimenovuosi, koppa oli vaihtunut uudempaan mutta tekniikka muistaakseni tuo vanhempi tekniikka.
     
  2. MarkFMX

    MarkFMX 1st gear

    Juuri näin ! Unohtui mainita. Ei ole väliä onko mitä korimallia. Voidaan myös huomioida duallyt !
     
  3. MarkFMX

    MarkFMX 1st gear

    H
    Hinta on kyllä kohdallaan mutta ikävä kyllä lava-auto hakusessa. Kiitos silti ehdotuksesta !
     
  4. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
    Voorti otti ja sammu. vm2000 7.3psd f250. Hyytyi motarille ja piti hinata pihaan. Lähti äskettäin kylmänä käyntiin kuin ei mitään ongelmaa olisi ollutkaan. Kojetaulussa palaa service engine soon valo. Onko ehdotuskia mistä vikaa lähteä hakemaan? en omista vika skanneria, vielä...

    Aamulla toimi normaalisti, polttoaine todella vähissä ja ajoin tankille. Sammu tankille kuten aivaimesta olis kääntäny, luulin että meno vesi loppu ja hotas ilmaa kun tankki täynnä piti 3 kertaa kääntää avaimesta että käynnisty. Service engine soon valo sytty tässä kohtaa.
    Tästä 15km eteenpäin sammu kuin avaimesta käännyttäessä motarille. Lähti käymään taas useamman starttauksen jälkeen ja matka loppu uudestaan samalla tavalla 2km päässä. Starttaa muttei meinaakkaan. Hinattu pihaan. Annettu 6h olla arestissa ja starttas hyvin. Mutta se service engine soon valo palaa.
    Alku kesästä vaihdettu ICP ja CPS. Vedot on tallella ja tyhjäkäynti on normaalia.
     
  5. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Äskettäin tuli IPR vaihdettua autoon. Vanha oli hiukan vuotanut o-renkaiden takaa mutta vika ei ollut siinä. Auto sammui oltuaan n.20min tyhjäkäynnillä. Lähti hetimmiten käyntiin ilman ongelmia ja sammui taas 5min sisällä. Vikakoodeja ei testeriin tullut vaikka SES valo palaa.
    Jos joku osaa neuvoa mikä moista vikaa tekee ??;niin kuuntelen mielelläni.
    Samoin millainen skanneri pitää olla että lukee vikakoodit 7.3 PSD moottorista??
    Nykyinen ilmoitaa "no codes".
    Olisiko mahdollista saada lainata tai luetuttaa jollain vikakoodeja Häme-Pirkanmaa alueella.??
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Vian olemmus viitta nyt lonkaalta ammutuna kuitenkiin siihen kampiakselin asentotunnistimen eli CPSn. Vaik sanot sen olevan vaihettu. Mut vaan oletus. Onkelmia voi synty huonoist liitoksist, rikkinäisist johdoist. Tai sit IDM boksi on kastunu. Päteva diagnoosi ois kohdalla.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minäkin epäilisin CPS anturia vaikka on vaihdettu, mutta niissä on ollut paljon epäkuranttia tavaraa liikkeellä.

    Scanneriksi jälleen kerran kehotan harkitsemaan AutoEnginuity pakettia ja siihen Ford enhanced laajennusta.

    Jos olisin suomessa niin kutsuisin kylään ja skannattaisi kone ja ajettais suutin ym testit.
    Eikö tommosta nyt kellään muka ole?
     
  8. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Heh Powerstroke mä pidän mieles :) Ja tuo sun ehdottama scanneri vaikuttaa pakkohankinnalta, kun ajatus olis jatkaa voortilla ajamista. Tähän hätään ei auta kun tarve olis saada mahdollisimman nopiaa tienpäälle.
    Ei oo viä löytyny paikkaa tai henkilö jolla skanneri olisi. Parasta olis ku sais koodit luettua niin olis edes suuntaa mitä tekisi. Ei viittis summassa heittää enään uusia antureita, johtosarjaa taikka orenkaita suuttimille.

    Kokeilin vielä vanhalla CPS anturilla, ei vaikutusta. Kone käy sen verran että on käyntilämmin ja sammuu. Tosiaa ei oo ikinä ennen syttynyt SES valoa kojetauluun. Käyntiäänes ei mitään outoa ja kones sammuu aivan ku kääntäis virrat avaimesta pois.

    Tähän mennessä: Öljyt katottu, kokeiltu vanhaa CPS anturia+ liitin putsattu ja tsekattu. IPR vaihdettu.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei kannata vaiht sokeest palikoita, kun ne ei miteenkä halpoja ole. http://www.forscan.org/download.html tästä löyty scanneri, otat tosta 2.2.4 beta versio. Auton saat yhteyten bluetooth ELM kapulan kans tai sit kaapelin kaut. Ei kyl Autoenginyity tasolle pääse, mut pääset eteenpäin. Ite rähmän tos Vorssan nurkil, jos ois asia tännenpäin, tai johonkiin nurkiin vois kokeil pist piuhan kii, jos voorti suostuis kuiteenkin juttele vaivoista.
    p. 0405555795
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jos etupään vetarin stefa ja laakeri on vaihdettu hieman yli 3 vuotta sitten, niin joko muka voi alkaa oikuttelemaan uudelleen? Oire saman tyyppinen tärinä ja ääni monttuun ajaessa, joskaan ei niin voimakkaana kuin aiemmin. Katoaa kun kytkee nelikon päälle tai mahd.kun ajaa uuteen monttuun.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siis vetoakselin (neula)laakeri vai pyöränlaakeri vaihdettu?
    Vapauttaako napa niinkun pitää?
    Onko se muuten monobiimi vai ifs?

    Eihän tietty minkään laakerin pitäs hajota kolmessa vuodessa ellei jokin muu tekijä sitä hajota tai asennus menny pusikkoon.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En kovin ketjua lukenu, mutta tosiaan, jos toinen napalukko jää kiinni, niin aika omituisia tutinoita ja ääniä tulee.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tosiaan näin, eikä ole hyväksi sen laakerillekaan pitemmän päälle.

    Ja sitten topikkia lukemaan ja vastailemaan, täällä kaivattais lisää osaavia aktiivijäseniä.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo eli neulalaakeri ja stefa, ei pyöränlaakeri. Eikä oo "unohdettu" manuaalinapoja lukkoon pitkiä aikoja. Mutta täytyy nostaa ylös ja katsoa tarkemmin...
     
  15. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mulla oli se napalukko juminu ja meni stefat vaihtoon. Olin reilu vuosi sitten vaihtanut laakerit ja stefat. Samalla vaihdoin vetarin tumpin, oli syöny pientä uraa. tilasin venturestruck : ista osat ebayn kautta. siellä oli valmiit paketteja ja lukot vaihtu samalla warnin premiumeihin. Laitoin uuden laakerin samalla kun tuli paketin mukana, oli tullu jo pientä välystä vanhaan.
    Heiluuko vetari ylös alas käsivoimilla?`
    Sinne akseli putkeen on mahdollista saada päivitettyä stefaa, ilmeisesti tukee paremmin vetariakin. Mulla ei tällästä oo kun löyty vasta osien tilauksen jälkeen.
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ei ehditä ihan justiin avaamaan pakettia. Epäilen, että vetarin pää on syöpyny. Eli tuo "vetarin tumppi" löytyy erikseen? Myös tuo päivitetty stefa kiinnostais, aika hippoinen viritys se vakio on.
     
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Onko muut koittanu tota forscan ohjelmaa 95vm poweriin? Huonosti pystyy livejuttuja katteleen. Kierrosnopeus ja jotain pystyy kattoo mut muut arvot ei toimi. Onko vaan liian vanha vekotin. Vikakoodit kyl lukee.
     
  18. Hutikka

    Hutikka 1st gear

    Onko kellään tietoa mistä voisi löytää 7.3 powerstroke koneen mitat? Eli pitäis tilata uudet sisuskalut ja pitäis saada tietoon koneen alkuperäiset mitat.
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  20. sisuli

    sisuli 1st gear

    1998 e-350 econoline ja etu oik. abs tone ring elikkä se hammaskehä poikki. saakohan noita uusia jostain ,vai ostaa koko roottori
     

Kerro tästä muillekin!