Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. sasupe

    sasupe 1st gear

    Vui :mad: nan pöhlökustaa. En sitte mukamas jaksanu selvittää miksi se työsylinteri repsahti - kun sen kokoaminen sujui niin "näppärästi". Niimpä se irtos uudelleen. Voi vappuajelun riemua!

    Nyt sitten se ei enää pysynytkään kiinni. Syy oli simppeli, kiinnitysklipsit olivat taittuneet löysäksi. Tämä oli myös edellisellä kerralla syynä, luulisin. Pihdeilä kunnon haritus takaisin kiinnikkeisiin ja "klips" sylinteri paikoilleen. Pääs ajaen taas kotia.

    Sylinteri on edelleen käyttökunnossa. Pitää tehdä joku kunnon lukitus ettei vika uusi. On tää kytkin toteutus täys kötys, sanon vaan.
     
  2. kpj

    kpj Gearhead


    Tulloo tietysti vähän myöhässä, mutta kannattaa olla tarkkana myös minkä merkin tulpan laitat näihin. Mitä jenkkipalstoilla pojat puhelee ja itse asiassa laittovat videoitakin, niin Autolite ja Champion pitäisi laittaa pannaan ja vielä tuossa järjestyksessä ja tietysti tuohon listaan voisi lisätä vielä Boschinki. Näille kaikille yhteistä on se, ettei nuo tahdo oikein olla mitenkään pitkäikäisiä. Autoliteä vaivaa vielä pahiten se pahin ongelma, eli ne palaessaan vielä pahimmoilleen turpoaa päästään ja tämän jälkeen huonolla tuurilla (jota se tuuri yleensä on) joutuu ottamaan kannen irti, että saa tulpan pois. Champion ja Bosch eivät ole niin herkkiä turpoamaan, mutta ilmeisesti niitäkin on joitain tavattu. Eli tästä syystä kannattaa käyttää vain ja ainoastaan alkuperäisiä Motorcraftin/Berun hehkuja, joita saa ainakin Rockautosta eikä hintakaan niillä ole sen korkeampi kuin nuilla aiemmin mainituilla.

    Tuohon ssaupen ongelmaan, niin onneksi ei ole tuota tapahtunut vielä, mutta miulla onkin tuo yhdellä pikkuruuvilla kiinni noiden klipsien lisäksi, jos se sillä vaikka kestäisi paremmin paikoillaan.
     
  3. Blown_BBC

    Blown_BBC 1st gear

    Myydään uudet Excursion kirkkaat "corner lights"

    Eli myynnissä olisi uudet ja käyttämättömät Excursion-00 kirkkaat "corner lights" eli kirkkaat etu kulma palat. Mulle tarpeettomat... En niitä tilannut mutta ne sit tuli"mitään et saa mitä tilaat" =) 110€ Kuvia saa @postiin YV:llä.

    Myös Excu-00 Uusi repsikan etuoven ulko kahva 75€

    Tingata saa ja tarjota. =) :wink:
     
  4. sasupe

    sasupe 1st gear

    Noniin. Porasin kaksi 5mm reikää asennusraudan ja itte korvakkeen läpi. Sitte jousisokat napakasti niistä läpi. Nyt pysyy, oikeen soi ja sojotaa ku on lujassa.

    Seuraavaksi kai koko kytkinkoppa repee kuikaan tai sylinteri halkeaa :-?
     
  5. kpj

    kpj Gearhead

    Noh, noh ei pie maalailla piruja seinille :soosoo: , ei vaan hyvinhän tuo on ainakin itellä toistaseks tuollee pysyny...
     
  6. hc#1

    hc#1 1st gear

    dodiin!!uus tällä forumilla ja heti neuvoa vailla,
    tuli hommattua rapakon takaa f250-01-aj.155tml
    ja kun eka ford on kyseessä,niin mielellään kuuntelis jonku
    viisaamman neuvoja.että mistä sitä ton vehkeen kans alottas-
    huollot ym..tsekkaukset??
    ja viellä parempaa jos löytys joku pk.seudulta kenen kanssa vois
    kahvit käydä hörppäämässä ja turisemassa ??
     
  7. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    :cry: No voi tätä.... Stna... Nyt ois tarve jonkun velhon valaista pikkaista, kun se alkaa olla sekaisin koko mies.

    -99 (valm heinäkuu) Powerstroke F350, automaatti, 4x4
    -Vika: Tasanen veto motarilla (100kmh vakionopeuden säätimellä) ja maantiellä (80kmh emäntä puikoissa) ylivaihteella mennään molemmilla kerroilla. Kantri soi ja on niin mukavaa :p , kunnes yhtäkkiä tekee sellaisen nyppäysliikkeen. Niinkuin ois hätäsesti käyttänyt jarrua...

    Aiemmin läväytti "check engine soon" valon, mutta nohevana poikana hain saamarin kalliilla nokka-akselin anturin (kun on daily driver/ei jaksanut odottaa ameriikasta), vaihdoin naftasuodattimen, koneen öljyt ja suodattimen. Ja sit tänään 300mailia huollon jälkeen teki sen taas motarilla, ilman että varoitusvalo syttyi. No likellä kotia kun olin ajelin normaalisti tänne pihaan asti himmailin siinä ja auto sammu! Samantien käyntiin ja "check eng..." valo jäi päälle. PC sisältä ja OBD lukija kiinni. Ei vikakoodeja... Liekkö sit ohjelman vika... En tiedä?

    Eli, voiko anturi hajota 300 mailin jälkeen? Epäilen. Kertooko auto itse vikakoodit joitan nastoja oikosulkemalla, kuten esim. Omega? Ajan napalukot päällä, neliveto kytketään kepillä. Ja tietenkin 2wd näin norm ajossa! Jakolaatikon öljyt vaihdettu n.1000 mailia sitten. Etuperän öljyt on, mutta odottaa vielä vaihtoa...

    Vaihdelaatikon öljyt vaihtamatta (vaihto heti kun ehdin, öljyt ja suodatin on. Turbiinin tyhjennysroppua en ole hankkinut, ohjeet kyllä väittää että pitää vaihtaa öljynvaihdon yht.), vähän laiskasti vaihtaa, ainakin kun vertaan omegaan.

    Takaperän (10,50") öljyt vaihdettu n.1000 mailia sitten ja lisätty Fordin limited slim mömmöt sinne.

    Sellainen huomio, että kun pistää auton kylmänä päälle tai kuumana ajosta aukaisee öljyntäyttökorkin, niin höyryä nousee, eli huohottaa hieman jostain. Onko merkitystä olemassa olevaan vikaan? Itse en tiedä.

    Toisen takapyörän jarru hirtti aiemmin kiinni, vanne tulikuuma pienen lenkin jälkeen, mutta avasin ja herkistin paikat. Vanteet ei kuumene enää. Jarrupalat vaihtokunnossa ja nypyttää jonkin verran kun jarruttaa. Eli levyt kierot? Ainakin aion ne vaihtaa.

    Sorry näin pitkästä kuvailusta, mutta kun on paniikissa kuin pieni bambi :eek:

    Eli lyhyesti, anturi vaihdettu, vika jatkuu... Liekkö jotain mekaanista? :mad:

    Kiittäen suuresti jo eteukäteen kaikista kokemuksista ja ideoista millä saisin luottamuksen Lotjaan takaisin.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossahan tuli sopivasti vastaus edelliseenkin kysymykseen.

    Mutta joo, se koodi ensi töikseen ulos sieltä, muuten on ihan turhaa lätistä tässä. Niitä ei lueta leluscannereilla tai hyppyjohdoilla, vaan OBDII Ford Enhanced PC softalla tai pro-luokan scannerilla (=diileri tai joku hyvä korjaamo). Koodit pysyy muistissa vaikka valo ei enää palaisikaan. Softa: http://www.autoenginuity.com/products-software.html

    Kaikki moottorit huohottaa jonkun verran, jos sieltä nousee haikua, sanoisin ei syytä huoleen. Jos posottaa oikein paineella, eri juttu.

    Vaihteiston ja turbiinin öljyt saa vaihdettua jäähdyttimen paluuputken kautta, eli laskemalla siitä ulos ja lisäämällä ylhäältä samaan tahtiin. Kirjoitin ohjeet jonnekin joskus.

    Muutenhan tuo homma tuntuu olevan hyvin hanskassa, villinä arvauksena heitän että vika ei ole vakava. :eek:
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    Paljos tuota vaihteistoöljyä tulee ottaa, jos tekee vaihdon kierrättämällä (4R100)?
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oma E4OD (periaatteessa kaiketi sama loota kuin 4R100) veti 17 litraa, netissä joku ilmoitti 21 ja risat juurikin vm 2000 4R100 laatikolle. Eroja varmaan jäähdyttimien ja ehkä turbiininkin koossa, mutta tuota luokkaa.
     
  11. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Jep jep.

    Vikakoodi oli P0473 ja viittasi pakopaine anturiin?! En enää tarkkaa nimeä muista, mutta jamppa pajalla mittaili sitä ja rassaili sitä (kun nokeentuu ajan mittaan), eikä se herännyt henkiin... Testeri kiinni ei arvot muuttuneet vaikka kuinka huudatti konetta. Lupasivat soitella, kun saavat varaosan, mutta voipi mennä pitkään. Kait täytyy tilata ameriikasta itse.

    Testeri oli muistaakseni SnapOn ja testasi jokaisen ruiskun, kaikenmaailman käynnit eri kierroksilla, etc, etc. Muuten tuntui olevan motti tikissään!

    korkeapaineöljyn anturia itse veikkasin, mutta se toimi kuten pitää...

    Se vain jäi vaivaamaan, että voiko tuo pirun anturi aiheuttaa samanmoisia oireita, kuin CPS? Joka oli muuten vanhana vikana muistissa...
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niinhän tuo näyttäis olevan "Exhaust pressure sensor high input".
    Kyllä varmaan joltakin tuntuu jos se systeemi päättää heittää pakoläpän kokonaan kiinni kesken kaiken.
    Sen anturin putki voi olla myos tukkeessa, ilmeisesti sitä juuri yritetty rassata auki?

    Tuon koko pakoläppäsysteemin voi jättää omaan arvoonsa, varsinkaan kesällä sillä ei tee mitään. Etsi läppäsysteemi sieltä heti turbon perästä, etsi sitä operoivalle solenoidille menevä johto ja vedä siltä töpseli irti. Jos vikakoodi oli oikein, niin vika korjattu, hyvää kesänjatkoa.

    Vaihtoehtoisesti anturinkin johdon vois varmaan irrottaa samalla lopputuloksella, mutta luultavasti se sitten herjaa CES valolla koko ajan.
     
  13. rammi

    rammi 3rd gear

    Jep, jo aiemmin ostin vaihteistoöljyä 20 litraa, jospa se riittäs. Katoin että 32 pinttiä oli jossain 4R100 öljytilavuus mainittua eli 15l ..

    Hommasin Edge Evolutionin tän ketjun suositusten perusteella, näppärä vekotin ja tosiaan se tow-ohjelma on varsin riittävä jo.

    CPS recall oli omassani tekemättä, anturi vaihdettiin paikallisessa ford-huollossa tehtaan piikkiin. Kätevä homma sekin.
     
  14. rike

    rike 1st gear

    Päivää arvon harrastajat. Eilen tuli haettua satamasta paketti. Tuli Ameriikasta Ford F250 -01 Crew Cab. No kaikki pelas hakumatkalla hienosti ja auto kulki hyvin. Tänää sit pistin auton aamulla käyntii ja pääsin about 300m kunnes auto sammu, ihan vaan ajoin liki tyhjäkäynnillä noin 20kmh ja auto sammu ihan ku aine olis loppu. Eikä elettäkään että lähtis käyntii. Tullessa oli puol tankkia ainetta ja eilen tankkasin suomesta 50 l lisää. Eli tankissa on ainetta ja sulakkeet on ehjät.
    Mitähän tuosta lähtis seuraavaks tutkimaa. Sillä on ajettu 137000 mailia.
    Eilen ajoin kuitenki noin 130 mailia ilman mitää ongelmia.
     
  15. rike

    rike 1st gear

    Taas pelaa Foorti, hain kaverilta toisen asentotunnistimen. Sen kun vaihoin alko pelaamaan. Jäi hieman epävarma olo, pitääkö pitemmälle matkalle varata hanskalokeroon anturi ja työkalut, mikä lienee keskimäärin anturin kestoikä.
    Mutta eipä mitään, hieno laite ja eikun nokka kohti uusia vastoinkäymisiä.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

  17. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Foortista hiipui ilmastointi pitkin kevättä, ja hellepäivistä viisastuneena (hionneena!) käytin auton liikkeessä, jossa lisättiin aineet. Eikä prkl auttanut yhtään! En ole näiden ilmastointivehkeiden kanssa pelannut yhtään, mistäs kohdin sitä vikaa kannattaisi haeskella?
     
  18. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    Hyvä jos toisilla toimii. Itse hommasin myös mutta mitään ohjelmia ei huoli sisään ennenkuin päivittää purkin netissä ja se taas ei onnistu ennenkuin hommaa windows xp:stä usa version. Eipä ole punaniska ajatellut, että jossain muuallakin saattaa olla ko laitteen käyttäjiä kuin kotomaassaan. Sylettää :mad:
     
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Koetapa laittaa se PC amerikan asentoon. Eli vaihdat ohjauspaneelista numeroiden näyttötavan US asentoon, monesti se riittää.
    Mulla tuo löytyy Regional and Language Options osastolta.
    Ainakin pariin mun käyttämään ohjelmistoon tämä on auttanut.
     
  20. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    Kiitos vinkistä, sain mokkulan päivitettyä ja tunet latailtua autoon. ainut että toi speedlimiterin alue ei ole sama kuin ohjeissa annetaan ymmärtää eli 40-200mph vaan 75-150mph
     

Kerro tästä muillekin!