Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Itselläni alkoi pätkimään silleen, että välillä meni cruise päälle ja välillä ei. Nyttemmin ei ole enään ottanut ollenkaan päälle. Liekkö mitään tekemistä ton kanssa, mut katotaan nyt.
    Täytynee käydä maanantaina paikallisella Ford edustajalla kyselemässä mille alkavat.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Omassakin on cruise välillä renannut, tota nykimistä, ja ratin napit ei toimi niinkun pitää. Vaihdoin nopeusanturin perään ilman mitään vaikutusta. Perän sisällä on vielä vauhtirinkula, mikä voi olla syypää sekin. Nopeusmittarin neulakin välillä hypyyttää, mutta se ei tunnu vaikuttavan cruiseen suoraan. Vika voi olla itse mittarissakin. En ole sitten jaksanut alkaa sen kanssa. Viime aikoina se on jopa toiminut.

    En tiedä mikä Cruisea varsinaisesti operoi, kompuutteri kai koska mitään vaijereita, vakuumikelloja tahi mustia bokseja sun muita ei ole, joten ei kai siinä ole edes mitään kuluvaa osaa. Sikäli kpj:n auto lienee täysin erilainen tolta osin, mutta oireet on aika samat. Yhteistä olis kai lähinnä perän anturi ja ratin napit? Ratin napit ajattelinkin puhdistella, siellä voi olla jotain cokista välissä, luulen. Cruisen recall ei mun mielestä liity ratin nappeihin vaan toho sylkän katkasijaan.
    Omaan antoi recallit CPS (eli CMP) 07S57 ja cruise 09S09
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mittailin sitten koko hehkusysteemin tehtaan korjaamokirjan ohjeiden mukaan, ja mitään vikaa ei löytynyt. Hehkurele näkyy olevan kokolailla sama kuin Strokessa, ja koska ne on aina rikki laitan sen vaihtolistalle vaikka se tuntuis periaatteessa toimivan.

    Ruiskumaisteri pumppu näyttäis laskevan alleen jonnin verran. Ei niin paljon että merkkais reviiriä, mutta jos sieltä kerran jotain tulee ulos, niin ilmaa varmaan menee sisään. Tuloksena kenties sen takia ylimääräistä sahausta ja savutusta kunnes pumppu täyttyy? Onko pumpussa jotain tyypillistä vuotokohtaa? Menee se toistaseks noinkin, mutta joo.

    Tällästä tänään länsirintamalla.
     
  4. klemetti

    klemetti 1st gear

    ostin ford f350 7,3d -89 ja en saa kilpiin kun puuttuu epa tarra ja jarruista joku tarra.olisko joku niin ystävällinen että viittis ottaa omasta autostaan valokuvat tarroista ja laittais sähköpostilla mulle.osoite on chevy1948@luukku.com
    terv.JKlemetti p.0500872847
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Oliko noissa tonniluokan autoissa edes silloin mitään EPA-tarraa? Eivätkös USA:n saastemääräykset koskeneet vain 1/2- ja 3/4-tonnisia? En minä varma ole, mutta luulen.
    Ja mikä ihmeen jarrutarra?
     
  6. klemetti

    klemetti 1st gear

    kyl ne leimalla semmosta tarraa tai edes kuvaa semmosesta vaatii ja jarruista pitäis olla joku cmvss ja sekin on kuulemma jossain tarrassa.mun autosta puuttuu kaikki tarrat kun se on maalattu uudestaan
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    cmvss=Canadian Motor Vehicle Safety Standards. Hienoa, vaatiiko ne tarran kohta Australiasta, Brasiliasta, Venäjältä, Kiinasta ja Intiastakin? Hjuva Soumi.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ehkä kannattaisi vaihtaa konttoria? Mahdollisesti pysyvästi.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pitäis mennä niin että jos kone alle 44 astetta lämmin, kytkin C186 virroittaa kylmäaikaistus ja kovan tyhjäkäynnin ("ryyppy") solenoidit:

    [​IMG]
    Tästä seurannee, että jos ennakkosolkulle antaa virtaa vaikkapa extra karvalla, on aikaistus aina päällä.
    Ryyppysolkkuhan vaan tökkää kaasuvipua, mutta miten tuo aikaistussolkku pelaa pumpun sisällä on mysteerio. Korjaamokirja sanoo "jos aikaistus ei toimi, vaihda pumppu". Jännitettä sille kuuluis tulla vähintään 9 v, minkä voi siis siitä karvasta mittaa kylmällä koneella.
     
  10. kpj

    kpj Gearhead

    No eipä oikein ole tullut vastaan vuotokohtaa pumpussa, mutta kato tarkkaan myös paluuputket. Niiden muovihattujen välistä O-renkaiden tarpeeksi kovettuessa voi pienesti/suuresti tihkua polttoainetta pois paluulinjasta ja se valuu samaan tilaan kuin pumppukin valuttaisi.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia vastauksesta. Paluuputket on rutikuivat, jostain alempaa se tulee. Pitää kattella...

    Semmonen jo selvis että tuo kylmäaikaistuksen ja nopean tyhjäkäynnin virtapiiri oli pimeenä, koska lämpökatkaisijan pistoke oli huonosti kiinni. Molemmat solkut toimi kun antoi akusta virtaa, käynti muuttuu selvästi. Noihan sais helposti toimimaan vaikka katkaisijalla hytistä kuin vanhan kunnon manuaaliryypyn ikään, vieläpä ennakon ja nopean tyhjäkäynnin erikseen, mutta koitetaan nyt tolla "automatiikalla" :lol: .

    ED: kylmästartin savu väheni merkittävästi toimivalla kylmäennakolla, nyt kun pääsi oikein testaamaan. Jäljellä on enää pieni siniharmaa pöläys ja vähän isompi ruskeanmusta.
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Foordi seisoi tuossa 3 päivää, seurauksena että ei virta meinannut riittää käynnistämiseen. Lataa kyllä, akut on uudet. Apukuskin puoleinen akku näyttää käynnissä voltin vähemmän kuin kuskin puolen akku. Pitäisikö virtojen olla kuitenkin samat?? Vai onko joku säädin tms välissä?? Mites tuo laturi mitataan, siis jotta "vuotaako" maihin virtaa..
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Ota kummastakin akusta miinuskaapelit irti, ja laita amppeerimittari toisen akun miinusnavasta siihen miinuskaapeliin kiinni. jos mittari näyttää jotain niin vuotoa on jossain. sitte sulake kerrallaan irki ja katot millon mittari ei enää näytä mitään.
     
  14. hoge

    hoge 1st gear

    Pitäisikö silti volttimäärän olla sama molempien akkujen navoista kun auto on käynnissä?? Ja paljonko on siedettävä ohivuoto? Edgen boksi on ameerikan foorumin mukaan kova syöppö, joten irroitin senkin, huonolla menestyksellä. Aina kuitenkin tuntuu olevan sen verran virtaa että auto käynnistyy. Seisoi sitten päivän, tai kaksi. :-?
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllä pitäisi. Voltin ero on ainakin liikaa.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo eihän siinä ole välissä muuta kun hiton paksu kaapeli. Jos se ja maat on kunnossa, voltit ei "voi" olla eri?
     
  17. hoge

    hoge 1st gear

    Kaapeleista mitattuna 14,6 volttia molempien akkujen kohdalla. Mittailin aikasemmin ohivuotoa + kaapelin välistä, luvut heitteli siinä 90ma paikkeilla. No pitää jatkaa tutkimista, saisi töissä auton nosturille niin pääsisi näkemään nuo alapuoliset liitokset.
    Edit: Vika taisi luultavasti löytyä. Toisen akun + kengän ja navan välillä oli aikamoinen vastus. Kunnolla putsaten ja helvetinmoinen kiristys. Nyt pyörittää taas niin iloisesti...Aamulla sen taas huomaa onko virtaa. Käräytin bilteman yleismittarinkin, oma moka, noita amppeereita mittaillessa :D
     
  18. huoppari

    huoppari 1st gear

    recallit ja vikakoodit

    Morjens kaikille.
    Onnellisena foortin (f-250 99vm 4wd)omistajana(jo pari vuotta)en oo vieläkään (vissiinki laiskanaki)saanu aikaiseksi hoitaa nuita recalleja pois(ku ei oo sammunu itekseen).
    Elikkäs miten se käytännössä hoidetaan?(lähinnä tuo cps).Entäs mitä seuraavat vikakoodit tarkoittaa?:p0603 iternal ctrl mod kam error,P0470 exhaust back pres sens circ error ,P1000.Vikakoodit luin ennen laatikko remonttia ja jotenkin onnistuin nollaamaan ne sen jälkeen(ku ajoin vakio ohjelman).
    Ja vielä yks kysymys ku tuntuu että tuo laatikko ei ihan vielä oo kunnossa,(öljyt kirkkaan punaiset muistaakseni nesteen synt pohjaiset eikä haise)vähänki reilumalla kaasulla kiihdyttäessä jättää kolmosen välistä ja jos pintakaasulla kiihdyttää niin ei vaihda millään kolmoselta neloselle(ennen kuin kaasulla rytkäyttääsen päälle vähän yli 60 km/h vauhdista).
    Vastauksia ongelmiini en löytänyt hakutoiminnolla ja luettuani viestiketjun läpi(huonosti vissiinki)rupesin kyseleen.
     
  19. rammi

    rammi 3rd gear

    Re: recallit ja vikakoodit

    Omastani paikallinen Ford-huolto korjasi recallit eli yhteyttä sinne niin homma hoituu.

    Google:

    P0603 => P0603 usually means you reprogrammed or tuned your truck thats the code that comes up when that is done normally. It usually means you changed the PCM programming => joku toinen googletus antoi myös ymmärtää, että tällä olisi jotain vaikutusta myös vaihteiston toimintaan???

    P0470 => EBP Exhaust back pressure sensor circuit malfunction Biased sensor, open signal return
    could be dirty sensor tube,check to see if EBP valve may be unplugged or a bad sensor

    P1000 => means you have cleared the PCM codes and it hasn't run it's self-diagnostic tests yet. This will go away.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: recallit ja vikakoodit

    Tuohon laatikkohommaan ei luultavasti tältä planeetalta saa vastausta. Toivottavasti joku guru todistaa olevani väärässä. Semmosta vaan meinasin kuitenniin sanoa, että nuo rytkäsevät vaihdot ei välttämättä ole vaihtoja ollenkaan, vaan turbbiinin lukituksia. Niitäkin voi tulla viikonpäivästä riippuen millä vaihteella vaan tai ei ollenkaan, ja tasan samaan aikaan kuin vaihto, tai sitten ei. Tuo äkkiä vaikeuttaa oikean diagnoosin tekoa (=vituttaa). Kolmosen ja OD:n ero välityksissä on vain vajaa 0.3 (muut vaihteet noin 1), ja OMAN kokemuksen mukaan siitä vaihdosta ei helposti muodostu isoa rykäsyä, vaan se johtuu tursbaanin lukosta.
    Toki toinen laatikkoyksilö voi olla erilainen.
     

Kerro tästä muillekin!