Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä tunnu muilta kommenttia tulevan...
    Tossa voi olla kaksi tai useampi eri asiaa kyseessä.
    Jos hehkut ei pelaa niin mä korjaisin ne ennenkuin lähtisin etsimään vikaa muualta, niihin tollainen käytös kumminkin viittaa. En usko että mikään anturivika tekis tommosta, vaikka mistä näistä bittiviheltimistä tietää. Tosta koneesta voi suurimman osan antureista irrottaa eikä ne vaikuta paljon mitään.

    Muutenkin tarkempi selostus olis tarpeen. Esim eikö edes lupaa ilman spraytä? Tuleeko putkesta sauhua kun sahaa (luultavasti). Pamahtaako heti käyntiin kun antaa sumua?

    Tuossa myos vaihteeksi Internationalin diagnoosikaavake. Lähinnä siitä saa ideoita mistä päin vois vikaa katsoa.
    http://www.nosun.ca/wingnut/T444E%20No%20start.pdf

    Tai sitten

    http://www.thedieselstop.com/faq/9497fa ... iamain.htm
    Alkusivulta suoraan 0:7.3L DI TURBO kohtaan ja sielta eteenpain loytyy HARD START/NO START DIAGNOSTIC PROCEDURES osio.

    Jos haluaa kiusata antureita ja muita kilkkeitä, niin noista voi vetää irti kaikki paitsi CMP ja IPR. GPR tarvitaan tietty hehkuille. Jos viat poistuu, niin joku niistä ei toimi oikein. Kuvasta tietenkin puuttuu ainakin VSS, IVS ja BOO mutta niillä ei pitäisi tietääkseni olla vaikutusta startti tai performance osastoon. Unohtui AP (kaasu), mutta ei sen pitäisi vaikuttaa kylmästarttiin, kulkuun kyllä.
    [​IMG]

    Nyt vois joku ystävällisesti kertoa mitä eroja on koneen ohjauksen suhteen Mercury Marine/Mercruiserin 7.3L D-tronicin ja 7.3 Power Stroken välillä kun asia kiinnostaisi. Olis nimittäin metkaa soveltaa joku ekstra simppeli ohjaus tolle. Marine versioissa on (oli) tehotkin eri luokkaa.
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tuo natikan diaknoosikaavio vaikutti aika hyvältä... Onkos tommosta STI nappulaa missä vehkeessä?

    Niin startatessa kylmänä tosiaan savupiipun päästä tulee valkoista sauhua, kone ei edes lupaa.(hehkutettu siinä vaiheessa noin 30 sek- 1 minuutti. startattu about 20 sek.) seuraavalla yrityksellä mylly saattaa hieman rykästä, mut ei jää käymään. Sitte ihan pieni suihkaasu aerotarttia torveen ja brum. Laakista tulille alta kahden sekunnin.

    pitää varmaan kattoa toi oilreservoiri. mihis se sen öjyn kusee jos kusee?

    Tuosta on tuo pakokaasuläppä "deaktivoitu", ja IPR venttiilistä oli sillon auton saadessani johdot sulanut yhteen klimppiin filtterin lämmitysvastuksen ja vedenhaistelijan johtojen kanssa. IPR:n johdot pystyin pelastamaan, muita en. IPR: toiminnasta ei kyllä ole varmuutta?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    STI nappi on kaikketi jossain ihmeskannerissa, empä usko että sellasta mistään loytyy. Jossain on voortin vastaava kaavake mistä käy ilmi samat jutut, eli katso pensanpaineet jne ilman STI nappia :rotfl: .

    Tarkista vaan oilreservoori, mutta katos kun se että piipusta tulee valkoista sauhua viittaa siihen, että pyttyihin menee kakkua, mikä tulee sitte sauhuna ulos. Jos reservoori on tyhjä, ei ruiskut pumppaa eikä tule kakkuakaan, eikä sauhua. Se että kakku ei pala johtuu taas lämmön (hehkujen) puutteesta.

    Jos reservoori kusee, niin se kusee takaisin öljypohjaan. Tulppa vaan pois niin näkee paljonko siellä aamulla on, helppo juttu.

    Kaippa se IPR jotenkin toimii, muuten ei auto kulje. En ole sitä itse uusinut, mutta se on kuluva osa...

    Pitipä käydä lyämässä oma käyntiin varmemmaksi vakuudeksi 8)
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mun mielestä kyllä terveen suorapruutan kuuluis lähteä lämpösellä kelillä ilman suurempaa hehkutteluakin käymään... Noh pitää vaihtaa ne kynttilät ja kattoa sitte kuinka käy- jos käy. ton reservaatin tsekkaan het huomenna pyhän kunniaks.

    Tuossa natikan why not listassa se sti nappi oli valokuvan mukaan jonkun ajoneuvon ratin oikeella puolella kojetaulun alareunassa. ohjeella "pidä stiinappi pohjassa ja lyö virrat päälle" niin ECM vilkuttelee vikakoodit CES valolla. Saako nuo vikakoodit ulos valon kanssa ilman tuota taianomaista STI nappia?
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^Olet muuten oikeassa! Kokeilin piruuttaan miten lähtee kokonaan ilman hehkuja, ja ei MITÄÄN eroa. Keli on kyllä jo 24 asteinen, mutta lähtis varmaan vilposemmallakin, sen verran herkästi se lähti ja ilman savutusta.

    En ole kuullut tommosesta CES vilkusta (subussa on), mutta sehän ei taida mitään meinata :rotfl:
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    6.0 powerstrocke

    Morjesta,morjesta...Tua noin tämä omani excursioni(2003 6.0 powerstrocke) on kyl vastaa rekiströintivaiheesa mut ajatukseet on kauempaana.Pakopuolella tartis teha hengitystä vapautavia toimeenpiteitä, siel on nyt turbosta lähtien joku kohoma(lämpöeriste?), sit jalkapallon kokoine pallo(?), pieni pönttö(resonaatori), sit iso pönttö...ja putkeen päästä kuulu vaan suhina...No tarkoitus ei ole saata aikasiks kansaskulkioten sydämentykytyksiä(no mika ettei) vaan tulevan teholisäyksen olis suodava vapautta hengityski.Kysymys ois jos siin on katalysaatori(alokasmaine kysymys) miten muutu päästö jutut ja miten reagoi mootorinohjaus sille jos sen jätä pois. Siin on 5 vaihte 5R110W loota öljyn tarkastus tuotti vaikeuksiä :oops: tikun pää(valkoista muovia) värjäydy punaiseksi mut ei ole kovin öljysen näköistä pitaisko olla mootori käyntilämpöine, käynissä...?Millaist öljy mahtavat käyttä tex3 vai tex5 kun sanovat et molempiä voi käyttä mut ei saa sekoitä
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: 6.0 powerstrocke

    Jos tähän varovasti ottais kantaa...puhdas öljy voi olla vaikea nähdä, jos siinä tikun päässä on sellasia pieniä koloja niin katso niihin. Kone käynnissä ja loota lämpimänä katsotaan taso.

    Hanki myos ihmeessä sekä omistajan käsikirja (ebay) että tehtaan korjausopas (helm inc, ebay, SamiL), ei mitään chiltonin tai alfamerin vessapaperia.
     
  8. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tuli aika ottaa F350 seisonnasta ajoon. Naftavuodon tukkiminen eka työ.

    En oikeen kekannu mistä tirras joten suodatinkotelon O-rengas kitti asennukseen. Otin koko paketin irti ja hyvä että avasin. Paskaa oli pohjalla sentti ja naftan lämmitin oli palasina sielä ravan seas :eek: Elementin runko hämäs aiemmin suodatinta vaihdetaessa enkä hokannu mikä tilanne oikeesti oli. Puhdistuksen jälkeen kasasin uusilla renkailla mutta ilman risaa elementtiä. Huomenna letkut uusiksi ja paketti kiinni. Näkee auttoiko.

    Netistä löyty hyvät kuvat jossa on Vani malli - siinä mennään saranapuolelta sisään.

    http://s649.photobucket.com/albums/uu22 ... el%20Bowl/

    Oli itelle apua ku pysty kurkata tulipellin puolelta näkymiä. Pikkarissa turpoa ei tartte onneksi irrottaa :)
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kent Mooren laitteesta, yritin tossa mitata ajoitusta. Käytin ruiskuputken ympärille tulevaa clämppiä ja magneettikeppiä. Näyttääkö se sulla ihan rauhallisesti ja tarkan olosesti niitä numeroita? Mulla heitteli kierroslukemat 200-300 ja ajoituslukemat mitä sattuu. Meinaan kannattaako sen kanssa turata vai käytänko vaan snap-on viisarinäyttöstä luminositettimittaria mikä oli todella selkeä.
    Tossa Kent Mooressa olis vaan luminositeetti ja ruiskupulssi samassa ja vielä lampullakin mahollisuus katsoa samaan aikaan, jos siihen sais tolkkua.

    PS olen pitänyt silmällä jos vaneja tulee romikselle, yksi -91 mallinen olisi, mutta siinä ollut tilttiä tai sitten mekanismi oli purettu pois, jo siis kun auto oli käytossä.
     
  10. kpj

    kpj 3rd gear

    ^ No tuossa miun mallissa ei olekkaan kuin tuo ruiskuputkiclämppi ja magneettitikku mahdollisuus, muita lisävarusteita ei tullut mukana. Niillä kuitenkin ajoitin sen ja aika vakiota sen sai näyttämään. Kokeilin vielä monta kertaa kaasutellen ja välillä tyhjää käyden ja taas kaasuttaen ja aika tarkasti se siellä 8,5 asteen kohdalla muistaakseni 2000 kierroksen kohdalla oli. Tarkkuus oli kyllä sitä luokka, ettei ruvennut epäilyttämään laitteen toimivuus, tsoin en kyllä tiedä miten vikaherkkiä nuo yleensä on ja vertailupohjaa ei oikeastaan ole, sillä omistan vain tuon yhden ajoituslaitteen. Tällä hetkellä pumpun ajoitusviivojen väli on suurin piirtein 2 € kolikon pakuuden verran siten, että pumppu on kallistettu apukuskin puolelle. Kerran siinä oli hieman epäselvää, eli heitteli samallalailla kuin siulla, mutta muistaakseni se johtui huonosta maapiuhan kontaktista, jonka muutti toiseen paikkaan, niin homma hoitui hyvin. Tuo maapiuha oli siis siitä piuhasarjasta, mikä tulee siihen sensori porttiin.

    Ei tuo rattiakseli tietysti päivän päälle ole, mutta jos sattuu kohdalle, niin hyökkää kiinni kuin sika limppuun, selvä tarve sille on...

    Tuosta aiemmin puheeksi tulleesta korjausoppaasta sen verran, että olen täysin samaa mieltä Powerstroken kanssa. Alkuun tein sen virheen, että ostin Chiltonin korjausoppaan ja sitä ei voi kyllä käyttää edes paperipainona. Täysin ympäripyöreätä tarinaa ja monesti en oikein edes ymmärtäny mitä siinä edes puhutaan. Sitten löysin seuraavat sivut http://www.faxonautoliterature.com . Tuolta löytyy alkuperäisiä korjausoppaita ja heillä on myös Ebayssä kauppa. Sieltä mie olen nuo alemman kuvan 1993 mallin raamatut löytäny ja on kyllä selkeä ero. Maksovat yhteensä 3 Chiltonin kirjan verran, mutta sisältö on varmaan miljoona kertaa parempaa. Muutama tilaus tullut tehtyä tuolta Faxonilta ja esim. viimeks ennustettu postikulu oli $45 ja olivat saaneet lähetettyä sen $38, niin palauttivat ylimääräisen kyselemättä tilille (Paypal maksu). Kertaakaan ei ole keltään muulta firmalta tullut tilauksien yhteydessä palauksia takaisin, vaikka varmasti on ylimääräistä tullut joskus maksettua, eli voisin suositella tuota paikkaa omien kokemuksien perusteella... PS. Chiltonin kirjan myynnissä parin euron hintaan + p.kulut :wink: ...

    [​IMG]
     
  11. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tänään suodatin kotelo paikoileen uusine letkuineen. Uus suodatin kiinni ja startti. Kävihä se ja kusi kahta kauhiammin. Helvetti pääs suusta aika kovaa ja 3v tyttö kailotti peräs trampoliinissa hyppien helevetti, helevetti, helevetti!!! :oops:

    Sitte arpoon mistä kusee. Otti aikaa ku koitin lampun kans laaksoon tihrustaa ja survoa paperia eri paikkoihin jotta keksis kohdan. Lopuksi tajusin että suodatin maljan pintaa pitki valu tasane kalvo alas. Olin pessy ja puhdistanu sen niin ettei naftan noromista hoksannu. Uus Framin suodatin oli lujassa kii, mutta ei. Vuos vaan. Ihan oli ehjän olone ku irrotin mutta en takaste laittanu, sen verta kyrsi. Wixin suodatin oli onneksi varalla hyllyssä ja sillä piti.

    Jotaki taas opin mutten vielä tiedä mitä. Ja tilasin diesel oppaan samantien tuolta faxonilta. Se Chilttoni on itelläki muttei tullu ees mieleen avata sitä avun ettimis mielessä. Semmone aapinen se on.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täytyypä sitten kokeilla uudestaan ajan kanssa ja katsoa että se saa kunnolla maadotusta, mitä en yhtään älynny kokeilla jne. Iski joku turhauma, oli liian kuuma, väsytti, ja löin hanskat tiskiin. Sääsin pumppua aiemmin sen pumpussa olevan viivan paksuuden verran aikasemmalle. Se pumpun viiva lienee juuri 1/32" mikä pitäs olla 2 astetta. Se jäi vielä varmistamatta. Ts. sulla on vielä enemmän vasemmalla ja luulempa että mäkin saan kääntää sitä vielä lisää.


    :rotfl: Pojalta 5v tullut joskus pahempaakin :oops:
    Olikohan Framin tiiviste neliskanttinen läpileikkaukseltaan? Ne joko pitää tai sitten ei. Ja Wixissä kolmiomainen, kuten Motorcraftissa? Ne pitää joka kerta, kunhan laittaa kolmion kärki ylöspäin. Ihme disaini sekin, mutta toimii.
     
  13. dallas

    dallas Gearhead

    widdu widdu widdu tilasin rokkiautosta uuet etujouset, on päässy keula vähän nyökähtämään.
    eilen innoissani vaihtamaan ja tunkki alta pois niin meni suoraan kumitoppareihin koko keula (vanhoilla jousilla jäi kuitenkin ehkä jopa n.40mm joustoakin)...

    :mad: :mad: :mad:

    tilasin sitte widdu light version jouset!!!

    nyt olis hommattava jotain lisälehtiä noihin että sais nokan pystyyn...

    kyllä syö miestä :poff:
     
  14. kpj

    kpj 3rd gear

    Joo ei kannata vielä luovuttaa. Tuossa alempana on kuva miten paljon miulla tuo on ennakon puolella. Eli kyllä noilla viivoilla on jonkin verran eroa toisiinsa nähden. Ei kuitenkaan kannata tuon miun pumpun perusteella säätää samaa ennakkoa, kun ovat kuuleman mukaan pumppukohtaisia nuo säädöt, eli jos uutta pumppua pistää, niin ei välttämättä käy samat viivakohdat uudessa pumpussa vanhaan nähden, vaan joutuu tekemään hienosäätöä. Varmuutta em. asiasta en tiedä.

    [​IMG]

    Noista Frammin suodattimistahan on jo aiemmin ollut juttua, esim. ainakin IDIn öljysuodattimessa se pohjalevy on kartonkia, kuin muissa (esim. WIX, Motorcraft) se on peltiä ja ajanmittaan tuo kartonki saattaa lyyhistyä ja öljy pääsee näin ollen kiertämään suodattimen läpi. Tämän takia ite olen karstastanut myös muita Frammin suodattimia tän Truckin kohalla...


    En tiedä siun Foortin vuosimallia, mutta ainakaan näissä vanhemmissa tuon risukeulajousituksen joustovarat on milteinpä tuo 40 mm muutenkin. Eli ei ne nyt välttämättä niin huonot ole ollut ne alkuperäiset. Pittäis muuten ihan ehtiä jostain, miten suuri tuo joustoväli pitäisi olla. Summitti muuten myö ainakin noita lisälehtiä keulan korotukseen, mutta pittäis niitä olla kyllä Rockautollaki....
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ford Excursion 4x4

    Morjest. Sotken nyt taas vähä teiten keskustelu. Sain sen Excursioni sit kilpiin siit tuli 3,5t 5 hengen henkilöauto(viron kilvet). seuraval viikol koitan käyt sitä diagnoosissä näkee mitkä mallin ohjelmät siin mootorin ja vaihdeston puolel on jos ois päivitystarvetä paikka löyty Tallinnasta. Siin heräs kysymys, niis 6.0 on kuulema see EGR ongelmaline ja sen pysty poistama käydöstä joku ohjelmän kaut tai mekaanisesti...mika olis hyvä neuvo kannataisko harkit asia kun kerrä johdon pähään mennän.Kai noikiin pojat osavat neuvoo ehkkä. Mut hyvää ois kuulla myös käyttäjän kokemuksiä. Tai oisko jotain muutakin asiota mihin kannatais alkuvaihees kiinitä huomiota. Öljyt onnistu vaihdestosta tarkasta on kyl ihmee ohutta öljyä et tikun kastumine on kyl vaikea huomat jos vähää hämärää satu olema. Muuden ei oo diiselit vieraitä kun rekan ratti päivitäin pyöritetän. Löysin yhelt kaverilt HAYNESIN repair manualin halvalla täyty nyt alustavast pärjät sen kans toivotain et et ei sitä auto tartis heti rupee repareerama...
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pari päivää taas ajellut -97:lla ja pitää avautua tosta e4od lootasta. Se on raivostuttava. Ymmärtäisin tietotekniikan käytön lootan ohjauksessa jos sillä saavutettaisi jotain etua mekaanisesti ohjattuun lootaan verrattuna, mutta kun ei.

    Onkohan kellään tiedossa mitään boksia tms mikä lukitsis turbiinin esim vaikkapa aina kun koneessa on yli 1000rpm. Sillä ratkeais jo paljon.
    Banksilla ja oliko TCI:llä näky olevan hienoja systeemejä koko lootan ohjaukseen, mutta niihin on saatu hintaa aika lailla.
     
  17. dallas

    dallas Gearhead

    no -90 on tuo miun kikkare.
    40 mm vaikuttais kyllä helvetin pienelle joustolle tälläsissä laitteissa...
    (tarkka mittaus antoi tulokseksi 26mm)
    mistä muuten mahtaa tulla tuo nimitys "risukeula"? :eek:
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kattelin että ehkä 37mm on omassa (-97 on 4x4).
    Risukeula=erillisripustus, jos ei suoraa akseliputkea löydy pyörästä pyörään niin onhan se jonkun sortin risukeula. GM nelivedothan (87/91-->) ne vasta risukasoja onkin.
     
  19. kpj

    kpj 3rd gear

    Joo se on vähän niinku tuolla aiemminkin tuli esille. Oikeastaan oma nimitys tuolle keulalle, vaikka ei se millään tavalla ole edes heikko. Ite vaan tykkäisin huomattavasti enempi jäykästä akselista. Toki huono tuo ei ole ja varsinkaan vakiovehkeessä ja kierrejousikeulassa se on jopa mukava, mutta korotuksen kanssa tuottaa lisätyötä. Kuitenkin tän tyypin vehkeessä tuo on toimivampi ratkaisu miun mielestä kuin tuo GM:n, jota voi todellakin kutsua jo risukasakeulaksi risukeulan sijaan.

    Vaihdelaatikko ongelmaan en osaa sanoa mitään, kun oma on manuaali, eikä myöskään nuo uuemmat 6.0 oo yhtään tuttuja...
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    kyl niihin pystyy rakentaan markan osilla pakko-ohjauksen.eli tulee vaan kytkin ja yks johto millä annetaan maadotus?tcc johtoon,niin lukon saa päälle kun haluaa.kuuklaa vaikka ford e4od tcc manual lock up switch tms.niin luulis löytyvän.samanlailla tehdään Dodgen laatikoissa.

    edit.tossa jonkinlainen ohje
    http://67.19.132.3/dieselinnovations/ww ... lockup.pdf
     

Kerro tästä muillekin!