Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. H.V.R

    H.V.R 3rd gear

    Yritin selailla kovasti topicin sivuja läpi mutta niitä on NIIN paljon! Eli onko tämmönen 7.3 powerstroke kuinka kestävä kone? Eli kestääkö miljoonan? :) Minkäs kokosia renkaita ootte tommosiin f250:n laittanut? Onko osien saatavuus hyvä? Olis tämmönen tarjolla, en vaan tiedä uskallanko ottaa :D Kertokaahan kokemuksia näistä. Kyseessä on vm.-00 F250 7.3 powerstroke dieselillä.
     
  2. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Tässä ketjussa on ihan liikaa sivuja, ehkä tähän on vastattu aiemmin?

    Miksi 7.3D koneiseen -88 F-250:seen ei saa korin korotussarjaa? Jostain luin että syynä on dieselin "putkistot"? Eihän tuo voi olla mikään syy tekemättä vaikka omaa sarjaa... Onko kukaan tehnyt aiemmin?

    Toinen kysymys, kenellä on tällä hetkellä 39.5-44" kokoinen rengastus? Olen Tüv-konttorille sopinut ajan jolloin pitäisi miettiä kuinka saadaan isolla rengastuksella auto kilpiin (tuttu inssi). Lähtökohtaisesti 44" on hakusessa (voi tinkiä alaspäin), mutta riittääkö siihen 6" korotus + 3" korikorotus (leikatut lokasuojat)?Onko kukaan löytänyt tai asentanut vielä enemmän korottavaa sarjaa? Varmasti optimaalisin olisi 8-10" sarja.

    Koneet on että voisi tehdä vaikka korotussarjan itse, mutta milläs todistat kestävyyden...

    Nuo hillittömät lokasuojan avarrukset vaativat kunnon renkaat muuten koko laitos näyttää ihan typerältä.
    [​IMG]
     
  3. sasupe

    sasupe 1st gear

    Saksassa saa olla monta juttua toisin kuin Suomessa. Täällä ei saa Fordia kilpiin millä Saksassa ajetaan joka päivä. Ja jos Saksasta ostaa ajosta uudemman mallisen laiteen ja tuo Suomeen pyyhitään Saksan papereilla hanuria.

    TraFi tietää millainen auton tulee olla. Meillä pitää poistaa tehtaan asentamat valot ja keksiä iha itte jotku työvalopolttimo kötykset ettei muut kuole tienpäällä. Saksassa tajutaan että ei se insinöörin suunnittelema ja tehtaan tekemä vaarallinen voi olla. Suomessa tätä ei tajuta.
     
  4. karavaanari

    karavaanari 1st gear

    Terve toverit

    tulipa tuossa hommattua F250 superduty -00 maileja olis mittarissa 176. ruiskupumppu piti jo härveliin vaihtaa ja nyt epäilen et olis yks suutin sökö :( ajossa ei savuta kyllä ollenkaa mutta tyhjäkäynnillä kyllä niin pirusti ja tuntuu ravistavan ihan kun yks sylinteri olis tyhjäkäynnillä poissa pelistä :-? onkos muilla ollut samanlaisia ongelmia? ja lueskelinkin jo et MVA:sta saisi kentiäs suuttimia mut oisko halvempaa tilata suoraan jenkeistä etenkin jos vaihtais kerralla kaikki? :)

    ja tietysti piti ostaa jo edgen evolution programmer,mbrp 4" viriputkisto ja zone offroadin 4" korotus sarja :D :D
     
  5. hecatti

    hecatti 3rd gear

    ja tämä tuntuu kyllä ihan todelta :wc: omaa vehjettä kun leimasin ja kysyin katsurilta et mikä vittu tämä valojen naurettava e- merkintä oikeen tarkottaa , katsuri totesi vaan siihen että pyrimme siihen ettei kaikenlaisilla amerikkalaisilla autoilla ajeltas täällä, ja pienen tauon jälkeen jatko et: euroopassa. meinas hymyilyttää ku ei sit löytäny mitään mistä pompauttaa :odroll:
     
  6. rammi

    rammi 3rd gear

    Karavaanari: Oisitpa ostanu dp tunerin edgen sijaan, molemmista kokemusta ja dp tuner vetää oidemmän korren. Edge on liika raju käsittelemään laatikkoa, ei ihme että väittäävät sen niitä tuhoovankin... :eek:

    sasupe hyvin sanottu, ei mitään järkee suomisäännöksissä.

    57Sierra samaa väitti myös dodge ramin sarja,asennus meni kuitenkin helposti ... kyllä ne koropalikat sinne menee. Todnäk joku turbon paineletkun sovitus vaan vaatii pientä säätöö tjsp. Rohkeesti vaan korottamaan :rotfl:
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Oletko katsonu vikakoodit Edgellä? - mitä näyttää?

    Harvemmin suuttimet menee, tosin jos meni pumppukin. Siis kumpi? sähkönen kuskin penkin alta vai korkee paine koneen "nostajakammiosta, p-a suodattimen alta? jos korkeepaine niin sit todennäköisempää et suutin on vainaa.

    Yleensä menee venttiilikopan tiiviste/johtojen läpiviennit ja/tai kopan sisäiset johdot.

    Jos suutin olis rikki niin miks se savuttas ja sit kuitenkin toimis kierroksilla? En käsitä miks. Loppupelissä se on suht yksinkertainen laite.

    Ruiskusuutin on kallis jenkkilässä ja vie kalliimpi Suomessa. Jenkeissä melkein kaikki peruskorjattuja suuttimia myyvät firmat ilmoittavat halvan hinnan mut huomioi et haluavat vanha vaihdossa takas. MIlman vaihtoa maksaa huomattavasti enemmän. Oisko MVA pyytäny tonnia vaihdettuna per suutin, muistaakseni...
     
  8. karavaanari

    karavaanari 1st gear

    Remmiveto oli juuri korkeapaine pumppu siirtopumppukin testattiin se oli täydessä iskussa...en ole viel hakenu edgeä joten en o viel kattonu vikakoodeja. onkohan noihin suuttimiin olemassa minkäänlaista korjaus sarjaa??
    rammi juu lueskelin noista kahdesta vaihtoehdosta mut oli samassa paketissa koko hoito ja edukkaasti ni otin mukaan... mut jos ihan siististi ykkös tasolla pidetään ja ajellaan pintakaasulla :rotfl:
     
  9. sasupe

    sasupe 1st gear

    Suutinta ei kai oikeen voi ite korjata, näin oon käsittäny (kiinnostaa kyllä kuulla jos voi). Suuttimen toiminnan korjaus ja säätö on tehdas hommaa. TeeSeIte työ on lähinnä huolellinen puhdistus ja O-renkaitten uusinta.

    Ostin taannoin suuttimien O-renkaat varalle. Sarja sisältää kupari tiivisteen, O-renkaita ja sokkarenkaan. Kitti per suutin ei oo kallis. Eli tuota koitan sitte kun tuntuu että suuttimien vaihto voi olla edessä. Jospa ne putsauksesta virkistyis ja se lopullinen vaihtotyö siirtys kauemmas.

    [​IMG]

    Sitte ku se vaihto oikeesti on edessä menee kaikki suuttimet kerrallaan vaihtoon tasaisen käynnin saavuttamisen takia. Kalliita ovat korjattuina vakiomalleina. Vielä kalliimpia jos virisuuttimet kiinnostaa. Joka tapauksessa kaikkien vaihto on semmone paukku että ennen sitä viittii koitaa köytstääkin säästömielessä.
     
  10. kpj

    kpj Gearhead

    Voi kait tuosta kuvan laitellakin, menee varmaan viikonloppuun. Korotukset on kyllä jo paikoillaan ja siitäkin syystä mitään ei ole leikelty. Minkä takia ainakaan IDI Foortiin ei suositella korinkortussarjaa on, että kuskin puolelta kone rupee olemaan aika lähellä tulipeltiä. 1" sarja menee vielä hyvin, mutta 2" sarjan kanssa ottaa kone jo silloin tällöin kiinni tulipeltiin. 3" sarjan kanssa oletettavasti tilanne pahenee vielä entisestään. 44" renkaiden kanssa kyllä suosittelen jo välityksien muuttamiista tiheämmiksi, muuten ajelet tyhjäkäynnillä 80 km/h, mutta helkutin hienolle se näyttäis. Jos pistät korkeet kumit, niin muista laittaa myös leveyttä samalla mitalla, sellaiset 14.5" vähintään...




    Omia kokemuksia ei tuosta koneesta ole, mutta osia näihin kyllä saa. Paremmat osavalikoimat kuin mihinkään aikaisempiin autoihin (eurooppalaisia). Toki ennakointi kannattaa, ettei ajele osia loppuun, jos on havaittavissa, että se voi mennä rikki. Voi olla pieni odotus edessa, mutta toki nopeasti se tavara kulkee tuolta rapakon takaa.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    JOs rupeette vaihtaa suuttimia tai o-renkaita niin muistattehan valuttaa korkeapaineöljyt pois kansista ensin, Jos ette tee niin ni sit kun nostatte suuttimen ylös niin kaikki öljyt valuu sylinteriin huomaamattanne ja kun kaikki on taas läjässä ja eka stratti koittaa niin kaboom!

    o-renkaita ei tarvii vaihtaa ellei: Jäähdytysnesteeseen ilmesty dieseliä tai öljyä, öljyyn ilmesty jäähdytysnestettä tai dieseliä. Yleensä työntää dieselin syyläriin korkean paineen ansiosta.

    57 Sierra: vaihda ne välitykset tiheiksi jos laitat noin isoja pyöriä. Ainakin Powerstroke niin miks ei IDIkin riko vaihdelaatikoa kun vääntö kertautuu kun pyörän halkaisija kasvaa.

    H.V.R Kaikenhan saa rikki mut oikein käytettynä ja huollettuna PSD kestää. Toki kuluvia osia pitää vaihtaa ja remonttia tehdä mut kestää ja on luotettava. Pallonivelet kulutustavaraa ja automaattilaatikko hajoo jossain vaiheessa nopeastikin jos viritykseen lisätään isommat renkaat.
     
  12. H.V.R

    H.V.R 3rd gear

    Joo, tottakai kaiken saa rikkomalla rikki :D

    Huomenna (tai siis tänään) olis tarkotus mennä kattomaan moista vehjettä. Onko jotain tiettyjä asioita joita kannattaa tarkistaa heti?

    Mistäs tällaseen saa korotussarjoja järkihintaan vai onkohan moista tuotetta saatavilla järkihintaan...? Kovasti oon nettiä selaillu mutta aika kovia hintoja niissä paikoissa mistä oon kattonu. Toki tiedän että tästkin aiheesta on varmasti ollut paljon puhetta aikaisemmin, mutta oon niin huono käyttämään tota hakua. :oops:
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Swamp Diesel Performance kauppaa PSD ruiskuja, sekä vakio että viri, todella kohtuulliseen hintaan. En ole koskaan kuullut lafkasta mitään pahaa. Jos omaan tarttee uudet, niin ei tarvitse edes miettiä mistä ottaa:

    http://www.swampsdiesel.com/xtcommerce/ ... -1997.html

    "baby swamp" eli hieman kohennetut vakioruiskut $1050/satsi, kunhan lähettää ovat vanhat ruiskut tilalle. Muuten tulee $1000 "core charge". Tietty niinkin voi tehdä jos haluaa vielä pitää vanhat ruiskut hyllyssä.
     
  14. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Mahtavaa, olisi hienoa saada kuvia - kiitos! Ford on sen verran iso että on hankala arvioida miltä eri rengaskoot näyttävät. Tuosta korin korotuksesta en osaa sanoa meneekö yli 3" läpi, jos menee niin sitten vaikka leikellään vähän koria jos ei muuten :D Välitykset pitää tietenkin vaihtaa, mutta en ole vielä perehtynyt tarjotaan yms. Varmasti tuota laatikkoakin pitää vähän vahvistaa samalla... Fordissa on kyllä sellainen hyvä puoli että nuo akselit näyttävät hyviltä vähän isompien renkaidenkin kanssa, toisin on esim. Toyotan kanssa, täällä pyörii yksi jollain 39" rengastuksella ja akselit ovat kyllä sellaiset kepit että...

    Tämä netistä löytynyt yksilö on minusta todella hieno, renkaat ovat 44", kuvat varastettu netistä, lisää kuvia: http://s186.photobucket.com/albums/x289/ctownforeman/
    [​IMG]

    [​IMG]

    Saksassa toiminta on erilaista kuin Suomessa, en osaa ihan suoraan vertailla onko vaikeampaa vai helpompaa, mutta aika pitkälle asiat hoidetaan face-to-face, ts. on mahdollista vaikuttaa asioihin perustelemalla. Kuitenkin katsastusmiehellä on vastuu asioista eli ihan mitä tahansa eivät voi päästää lävitse, jos menee oikein todella vaikeaksi niin sitten pitää toimittaa laskelmia. Tämä inssi jonka tunnen on mielestäni tervejärkinen kaveri, puuttuu epäturvallisiin asioihin ja muut asiat hyväksyy mukisematta. Olen täällä asustellut 4v ja huomannut että asiat eivät ole ihan niin mustavalkoisia kuin luulisi... Olisin kuitenkin odottanut että jos Saksasta tuotatte Suomeen auton niin rekisteriotteessa olevat asiat pitää hyväksyä myös Suomessa - käsittääkseni näin pitäisi käydä EU:n sisällä oli auto mikä tahansa! Vai onko niin että kaikkea muuta Suomen poliitikot toteuttavat mukisematta paitsi autoihin liittyviä helpotuksia??

    Huomasin näistä kirjoituksista että Suomessa vaaditaan joku väliseinä/verkko lavan ja ohjaamon väliin? Sellaista ei minun autossani ole koskaan ollut, vaikka voisi olla kyllä hyvä ajatus...

    Ps. Mullakin on E-hyväksytyt etuvalot vaikka kaikki muut valot onkin poikkeushyväksytty, vinkkinä siis korvaavat etuvalot tämän ikäluokan Fordiin saa Isuzu Trooperista! :argue:
     
  15. H.V.R

    H.V.R 3rd gear

    Tuli eilen vaihettua toinen käyttöauto tämmöseen -99 malliseen F250:een. On toi aika mukava peli ajella kyllä.

    Nyt olis ylimääräsenä jonkinmoinen karjarauta/valorauta moiseen. Kuvia halukkaille sähköpostiin.
     
  16. sasupe

    sasupe 1st gear

    Muuttoauto saa olla melkeen mimmone vaan ja se kelpaa. Turvallista matkaa.

    Mutta jos ostat auton Saksasta ja tuot tänne niin meno on toinen. Taikasana on tyyppikatsastus. EU alueelle rekisteröity auto, jota ei ole EU alueelle tyypitetty (eli USA malli) on Suomessa rekisteriin saapuessaan iha yksin. Sitä ei oo olemassakaan ja toisessa EU maassa kilvitys on joku mikälie juttu mistä ei kukaan oo kuullu mitään - sama ku tuot suoraan Jenkeistä. Auton käyttöönotto päivä ratkaisee millaiseen stressitestiin ostaja joutuu. Mikäli TraFi ei tyypitystä löydä ei ajoneuvoa voi rekisteröidä ennekuin sen "olemus" on saatu selville.

    Güntterin rekisterimerkinnöille naureskellaan ja joudut todistaa auton komponenttien vastaavan kyseisen ajan ajoneuvon vaatimuksia. Tällöin alkaa se valojen vaihtelu ja maksullisilla vastaavuus papereilla todistelu. Ei väliä että kaverilla on samanlainen samalla viikolla linjalta tullu auto, nää menee jokainen yksittäin, kerta toisensa jälkeen. Iha perse eeltä puuhun hommaa.

    Mutta jos ajoneuvo on E tyypitetty kaikki on selvää, kilpiin vaan.

    Oma F350 on -95 keväällä ajoon otettu. Syksyllä myytyyn olis pitäny vaihtaa kaikki valot. Mutta tää on turvallinen jenkkivaloilla. Ja niistä valoista puhenollen. Oli valokatkaisijan liitin kärventyny pilalle ja äsken vaihdoin korjausliittimen. Taas on valot autossa.
     
  17. kpj

    kpj Gearhead

    Tuossa tuo kuva olis. Koria ei pitäis tarvita leikellä isomman korikorotuksen kanssa, riittää kun paukuttaa tulipeltiä vähän sisään päin. Kovin paljoakaan sitä ei tarvitse paukuttaa.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Kun lukee joitain nettipalstoja, niin taitaa olla aika yleistä tuo valokatkaisijan kärvähtäminen. Mut relesarjan asentaminen kannattaa, siulla ilmeisesti on vielä 9007 kanta polttimoissa. Jos näin on niin käy ostamassa hyvä laatuisen relesarjan ja tilaa Nippelit.fi sivulta liittimet, joten voi laittaa sarjan siten, ettei tarvitse leikellä alkuperäisiä liittimiä. Tai toinen vaihtoehto, että tilaa valmiin sarjan joltain LMC:ltä jne...
     
  18. sasupe

    sasupe 1st gear

    Valot on orkkikset. Ostin uudet umpiot ku ne vanhat muovilyhdyt oli kusen mattakeltaset. Polttimot oli päivätty -94 vuoden loppuun ja vielä toimivat. Uus umpio polttimoineen makso muistaakseni alle 30 kymppiä ja ero oli järkyttävä. Takalyhdyt oli alle 10 taalaa kpl alekorista, piti neki sitte vaihtaa iha muutenvaan ;-)

    Eli näihin olis relesarja "bolt in" tyyliin olemassa? Eilen just vaihdoin korjausliittimen alkuperäsen kärvähtäneen tilalle ja samalla uusin katkaisijan.

    Mutta olis tuo rele kai valotehonki kannalta jees ratkaisu?
     
  19. sasupe

    sasupe 1st gear

    kpj - kiitos LMC vinkistä :)

    47-3662 HEAVY-DUTY HEADLIGHT HARNESS 29.95 In Stock

    Sarjassa on relet, liittimet ja johdot. Sopii orkkis valoihin käsittääkseni niin ei tarvi ite keksiä omia kytkentöjä. Halvemmalla tulis ku tekis ite, mutta meni tilaukseen samantien. Sen verran on noista _omista_ sähkökokeiluista kokemusta :oops:
     
  20. kma68

    kma68 Gearhead

    Eikös noissa korinkorotuksissa tule raja vastaan jo valojen maksimikorkeuden perusteella tien pinnasta. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!