Ford F250/F350 73-79

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Sleeper, 31.8.2003.

  1. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Kuinka paljon 73-79 Ford F250/F350 löytyy Suomesta?
     
  2. koni

    koni 1st gear

  3. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Missä hinnoissa nuo pyörii?
     
  4. koni

    koni 1st gear

    Riippuu varmaan aika tavalla kunnosta ja vetävien pyörien määrästä. Nelivetoiset kalliimpia. Kait niiden keskihinnat vois olla jossain 2000-5000E. Omasta maksoin ilman konetta joskus muinoin 6000mk.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaaha, minullakin oli ollut '75 Ford F-250 Ranger XLT -paku isoilla renkailla ja harvinaisella 360cid-trukkikoneella. Minä olisin ymmärtänyt 351W tai 351C-konetta, mutta 360! Rekkari oli NN-666. Se oli minulla vain muutamaa kuukautta kesällä 1991. Kuulemma se majailee jossakin Savossa nykyään.

    T: Masa
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    360cid Ford? En ihan usko.
    Lähinnä 351M ja 400M koneitahan tuon ikäiset pikkulohkot olivat. M-koneet oli suunniteltu alkuaikojen saastelaitteille, joten niitä valmistettiin lähinnä 70-luvulla.

    Montanassa vaihtarina ollessani tuli ajeltua kahdella F250:llä, molemmat vuodelta -77. Takavedossa oli 460 ja nelivedossa 400M, molemmat koneet lähes vakioita. Etenkin nelivedolla oli mukava päästellä, mutta kyllä isolohkon saundit tuplaputkista korvasivat takavedon kauhtunutta ulkonäköä. Molemmat oli lämpimiä talvella ja lähtivät aina käyntiin. Ja sladit olivat liukkaalla laajoja. :wink:
     
  7. koni

    koni 1st gear

    Parempi uskoa vaan, Fordilla tosiaan on 360cid kokoinen trukkikone! Siinä mun ex-pikkarissakin olisi kuulunut sellainen olla, mutta laitoin sinne FE-isolohkon kun siinä on sama kaavelin pulttijako ja sellainen sattui nurkissa pyörimään..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja löytyy sit Fordilta kans 370 trukkikone kans,se on sukua 429-460 koneille ja toi 360 on vissiin FE perhettä?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No opinpa tänäänkin jotain uutta. :smile:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    koni onks toi sama pikappi jossa kasvoi sieniä? :grin: :grin:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aluksi minä olin ihmeissäni. Tyyppi, jolle minä myin ex-pakuni, oli tunnistanut 360cid trukkikoneen FE-moottoriperheeseen kuuluvaksi, samaa sarjaa kuin tunnettu 390cid moottori. Niinpä... kunhan olisi vaan C- tai M- perhettä.

    T: Masa
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hitsi! Tuo M-moottoriperhe onkin W-moottoriperhettä. Muistivirhe käänsi W:n M:ksi. Sori vaan.

    T: Masa
     
  13. koni

    koni 1st gear

    !
    Juu, pelkkää säästöä, ei tarvitse lähteä sienimetsään kun poimii Kanttarellit suoraan lattiaverhoilusta..!! :wink:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Fordilla koneita löytyy, aina ei tosin tuo numero ole sama kuin kuutiotuumat.

    360 oli itse asiassa FT eikä FE, jos taas pilkkua ja silleen.

    Sitten ne 351:set, niitä on
    351C - niinkun Cleevu
    351W - niinkun Windsor
    351M - niinkun Modified (onpa näkynyt myös Michingan ja Montreal -tulkinnat!)

    ja sitten se 400 on samaa sarjaa kuin 351M, mutta se on Fordilogian mukaan vain 400 ei 400M.
     
  15. Muki

    Muki Gearhead

    Otalammella Kaijalaisen Peralla on tasaisin väliajoin myynnissä F-sarjaisia. Suurin osa on kyllä uudempia, 90-lukuisia, mutta tasaiseen tahtiin näkyy vanhempaakin sarjaa.

    Se Classic löytyy osoitteesta

    http://www.firmanetti.com/usaclassicparts/

    ja ei, minä en saa provisiota tästä :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitoksia valistuksesta. Oppia ikä kaikki.

    Vaikka olen Ford-fani, niin joskus erilaiset V8-moottoriperheet tuottavat päänvaivoja. Esim. '49-'51 Lincoln Cosmopolitanin iso SV-veekasi, onko se samaa sarjaa legendaaristen Ford 3.6-ja 3.9-litraisten SV-veekasien kanssa? Vai aivan oma sarjansa?
    FoMoCon nykyiset veekasit lienevät "Modular"-moottoriperhettä.

    Voi vitsi, kuinka kiehtoava Fordilogia onkaan! :grin:

    T: Masa
     

Kerro tästä muillekin!