Ford transit katkennut hehku apua! Hyvinkää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Painkiller1971, 26.11.2023.

  1. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    No niin tuli talvea vasten dodge myytyä ja ostettua talvipaatiksi transit vm.2009 2 2tdci. Käynnistyminen hankalaa kylmällä joten ostin uudet hehkut. 3 lähti helpolla ja 1 naps poikki. Tää kylmähkö keli ei ainakaan auttanu vaikka virittelin pressua päälle ja lämmitintä sisälle, tosin vitutus kyllä lämmitti loppupeleissä.

    Liikku kyllä ees taas naristen kunnes napsahti.

    Oiskos hyviä vinkkejä aukasuun tai ammattilaista täällä Hyvinkäällä joka osais käydä aukasee maksua vastaan. Toimii kait 3 hehkullakin mut kun ei oo yleensä ollu tarkotus jättää puolitiehen.

    Katkes siitä aika kierteen juuresta niin että keskellä se reikä.
    Kiitän jo etukäteen.
     
  2. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Ilmeisestihän tuo ransu toimii 3 hehkullakin, eli onko vaan helpompi rykästä kasaan ja taistella toi katkennu hehku sit kesäaikaan pois.
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    Ruiskuttelet sinne tynkän juureen jotain tunkeuma öljyä ja sen jälkeen vehkeet tulille. Se pätkä lähtee sieltä yleensä koneen lämmettyä sit palopaineella itekseen pois. Tosin en tunne Transitia tosta kohtaa tarkemmin. Kannattaa olla myös varovainen, ettei se tynkä "lennä silmille" tai johonkin vielä areempaan paikkaan...

    t. AM
     
  4. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Omastaki cdi koneisesya mersusta katkes hehku viime talvena ku vaihoin hehkuja. Ainoa konsti oli saaha se pois ajamalla, muuten ois pitäny käyttää kansi pois kun ei ole niitä irrotus työkaluja. Yli puolivuotta joutu ajamaan kunnes posahti yhessä alamäessä irti, että niin lujassa oli. Onneksi olin laittanu pellin hehkun päälle niin ei ampunu konepeltiin.
     
  5. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Onhan toi sit vauhdilla päättäny lähteä. Ittellä jäi kyllä vielä toi kierreosakin tonne sisälle et voi olla et ei ihan heti periks anna. Tää hehku on kyl varmaan ollu jo pidemmän aikaa pimeenä kun sen johdon mutteriakin 7mm siinä hehkun päässä yritti pyörittää auki kun oli prk...ruosteessa niin ennen meni se hehkun puikko sieltä sisältä poikki kun aukes mutteri.
     
  6. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Tossa katkenneessa pätkässä ei siis oo vielä kierrettä yhtään eli kierreosa vielä sisällä
     
  7. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Tos profiilikuvassa toi pätkä mikä katkes.
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Samat konstit kuin muissakin katkenneissa pulteissa, lämpöä ja irroitus öljyä. Moottori kuumaksi ennen kuin alkaa niitä vaihtamaan ja öljyä, iskevällä koneella mieluusti auki.
    Nyt kun on katkennut voit joutua poraamaan ja vastakierretapilla aukaisemaan mutta lämpöä ja öljyä ensin .
     
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Lämpöä ekaks joo, mutta poraus ja vastakierretappi on kyllä vihonviimeinen konsti, en suosittele. Jos sitä tynkää jäi yhtään näkyviin, ni yritä hitsata siihen mutteri reiän kautta kiinni, jos vaan tilaa riittää. Sit vaan pikkupyssyllä ees/taas varovasti liikkeelle ja liukastetta nyt viikon verran joka päivä

    t. AM
     
  10. tapsah

    tapsah 2nd gear

    poran ja tappien kanssa sorhatessa voi käydä niin että hehkun kuoreen tulee reikä ja sitten loppuu ajot ennenkuin on kansi nostettu pois, kierteistä katkenneella voi ajella kolmella hehkulla...
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Joskus vastakierretappi tullut katkaistua. Sitä ei sitten enää porailla kotikonstein. Tulpan katkennut osa pitäisi saada mielellään punahehkuiseksi.
    Sitten crc:n kylmäirroitusspraytä perään. Reikään naputellaan tiukka torx-kärki ja edestakaisin nitkuttelemalla ja irrotusspraytä lisäten välillä.
     
  12. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Prkl...nyt kyllä vähän alkaa epäilyttää toi irrotus, jos siinä tosiaan käykin niin et osa tippuu sisäpuolelle. Taitaa olla kyllä varmempi kokeilla 3 hehkun kaa et saa ajoon. Videoiden perusteella kannen irrotus ei näytä käyvän kovin helpolla tuohon vehkeeseen.
     
  13. tapsah

    tapsah 2nd gear

    wörst case ontario noissa tapauksissa on että menee kansi vaihtoon, vaikka kansi on käpälässä voi käydä niin että hehku ei vaan irtoo, on sattunu tapauksia...
     
  14. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Juu tyydyn kyllä 3 hehkuun, parempi 3 hyvää hehkua kuin 4 surkeeta. Laitan vkl kasaan paketin.
     

Kerro tästä muillekin!