FSRA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Mr E, 9.10.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Mr E

    Mr E 1st gear

    Onko millään tavalla perusteltavissa ettei kerhon toiminnassa ole mitään järkeä ja nykyisten asioita hoitavien jäsenten ylimielinen suhtautuminen muihin kuin pääkaupunki seudulla oleviin

    Nykyinen toimivaltaa käyttävä kerhon hallitus ja nettisivuja tai jäsenten asioita hoitamatta jättävät pääkaupungin eliitti harrastajat kun eivät välitä tuon taivaallista muusta Suomesta

    Kuinka on mahdollista jotta muiden kuin omien kavereiden ja lähiseudun harrastajien asioista ei tarvitse olla kiinnostunut eikö kerhon tarkoituksena ole ajaa harrastusta koko Suomessa

    Kerhon eriarvoinen suhtautuminen näkyy sähköpostien huomioimatta jättämisenä ja myynti tai muiden ilmoitusten pois jättämisenä erillaisten tapahtumien ja tietojen panttaamisena eli lyhyesti koko toiminta on muuttunut entisen puheenjohtajan jälkeen pääkaupunkiseudun mafian pyörittämäksi hyväveli kerhoksi missä muut kuin pieneen piiriin kuuluvat jäsenet ei kelpaa kuin jäsenmaksun suorittajiksi

    Esimerkkejä toiminnasta on runsaasti ja koko touhu uhkaa loppua jollei jäseniä aleta kuunnella kaikki tehdyt uudistukset lehdessä ja toiminnassa kun on palvelleet lähinnä pääkaupunkiseudun harrastajia
     
  2. hagle

    hagle Gearhead

    ????
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Itse en ole huomannut mitään pääkaupunkipainotteisuutta ja suhtautuminen ei pääkaupunkilaiseen ja ei jenkkirodia rakentavaan harrastajaan on ollut oikein hyvä.
    Olisko tapauksessasi kyseessä jostain inhimillisistä erehtymisistä tai jotain?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pääkaupunki painotteisuus/suosiminen näkyy myös vahvasti FHRA:n toiminnassa. Hesalaiset luulevat olevansa muita parempia. Pieni maa ja pienet piirit rulaa.
     
  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kerro hyvä ihminen tarkemmin mitä on tapahtunut.
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    Melkeinpä tekis mieli väittää jotta hommahan pelaa just toisinpäin ...

    Mitä tässä nyt täältä korven keskeltä kymestä ollaan katteltu niin kaikki hoitelee kauppoja keskenään tonne länsirannikolle ja karjala-savo akselille sellasta vauhtia keskisuomen kautta pohjosiin ja pohjanmaalle, jotta ei näyttäs siltä kun homma olis pääkaupungin mafian hallussa sanosin jotta noi pojat on pikkasen syrjässä loppu suomesta ...

    Ei tässä nyt löydä oikein moitteen sijaa, pikemminkin kun homma on alkanut levitä joka puolelle tai sitten on käynyt niin jotta noita tyyppejä ja kalustoa alkaa pikkuhissukseen tuntea sieltä ja täältä, niin kyllähän se meinaa jotta sinne vaan, siitä se lähtee ... Let´s mingle

    :-o :-o :-o
     
  7. Japi

    Japi 1st gear

    En ole ainakaan moiseen törmännyt?
    Kiinnostava väitös?
     
  8. Ranex

    Ranex 3rd gear

    no se tuntuu meistä korvenkeskellä asuvista kun ei saa sitä viimeisintä tietoa, vihjettä,tai muuta akuutia juttua heti tietoonsa kun ei oo siellä missä on muut.joitain se rassaa minua ei eli kaikista natinoista ei tarvitse välittää. jos ei pidä jokun kerhon tai seuran toiminta tavoista niin silloin ei pidä kuulua siihen järjestöön tai sit pitää hankkiutua vetovastuuseen ko järjestössä ja saa kuunella muitten purnauksia.

    ole sitten kaikkien mieliksi :wink:
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    olen ollut yli 20 vuotta ns.alalla.on ollut autoina valiantia,dartia,55.buickkia ja nyt viimeinen hankinta -36 pontiac,josta jenkkipoika on aloittanut roddauksen,josta täytyy jatkaa tehdä suomikelpoinen.ihmettelen helsinkikeskeisyystä kun olen projektini ongelmakysymyksissä kysynyt eri ihmisiltä eri puolilta suomea,olen saanut tyydyttävät vastaukset siitä huolimatta kuka missäpäin asuvat.ps.en ole fsra.n jäsen.vielä lisäksi -63 cadillac 2d ht myytävänä,tämän alkuperäiseepään ei löydy? kysy vaikka Pälliltä!Tämä taas oli ehken sitä sisäpiiri tietoa,sillä pälli on tietääkseni rahastonhoitaja fsra:ssa.sorry Pälli

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: supo 2003-10-09 23:38 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: supo 2003-10-09 23:44 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: supo 2003-10-10 16:03 ]</font>
     
  10. boomboom

    boomboom Gearhead

    Vastineena nimimerkin taakse piiloutuvalle Mr E:lle haluaisin hieman kommentoida kyseistä viestiä. En ole ottanut minkäänlaista kantaa tällä enkä muillakaan keskustelu foorumeilla kerhomme (FSRA) toimintaa ruotiviin juttuihin mutta koska jutussasi oli useita kyseenalaisia kohtia sekä suoranaista itseeni kohdistuvaa arvostelua haluaisin oikoa muutamia juttuja.
    Ensiksi, kerhomme hallituksessa on itseni lisäksi 5 jäsentä: itse asun Nokialla, n 15 km Tampereelta länteen, 1 jäsen asuu Peräseinäjoella, 1 jäsen Seinäjoella, 1 jäsen Kuopiossa, 1 jäsen Ristiinassa ja 1 jäsen Helsingissä, ei siis kovin pääkaupunki keskeistä toimintaa ainakaan hallituksen kesken.
    Jos eliittiharrastajaksi leimautuu siitä syystä että itsellä on 4:n vuoden aikana itse rakennettu rodi joka on jo yhdeksättä vuotta liikenteessä, ja rakentamisesta suoriutui normaalin päivätyön ohessa pois lukien vuoden työttömyys jakso jolloin oli aikaa muttei rahaa, niin käsitykseni eliitistä on ollut hivenen kaukainen??!!
    Kerhon nettisivut ovat luotu palvelemaan kaikkia kerhon jäseniä ja muitakin henkilöitä esim. marketin muodossa, totta on että päivityksiä on ollut liian harvoin kuluvalla vuodella, sitä ei voi puolustaa kuin sivuja ylläpitävän henkilön kohtuuttomilla (oikean työn) työpäivän pituuksilla ja kodin täys remontilla, mutta väite että joitakin ilmoituksia olisi jätetty tarkoituksella pois tai suositaan kavereiden ilmoituksia on tuulesta temmattu, päin vastoin on jopa otettu joistakin muista ilmoitus foorumeista alan tavaraa myyntiin omille sivuille, ilmoittajan suostumuksella tietenkin. Jos jotakin on jäänyt vahingossa pois niin olen pahoillani tapahtuneesta.
    Sähköpostien huomioimatta jättämiseen en pysty kommentoimaan enkä myöskään ymmärrä erilaisten tapahtumien ja tietojen panttaamista koskevaa kohtaa koska itse olen pyrkinyt vastaamaan ainakin kaikkiin sp juttuihin mitä perille on tullut. Ehkäpä voisit valaista hieman asiaa näiltä osin.
    Pk seudun mafia yhteydet niin kuin myös hyväveli kerholaisiksi haukkumisen jätän
    omaan arvoonsa syystä mikä varmaankin jo selviää edellä mainituissa kommenteissa.
    Anteeksi vielä ymmärtämättömyyteni mutta miten uudistunut lehti on palvellut enemmän pääkaupunkiseutulaisia harrastajia kuin muualla asuvia? Kyllä, lehden taittaja asustelee pääkaupunkiseudulla mutta ei kai se vielä sitä selitä?! AINOASSA uudistuneena ilmestyneessä lehdessä varsinaiset artikkelit olivat; -37 Fordista, jonka kirjoitti autoaan rakentava Raumalainen harrastaja, Lappeenrantalainen harrastaja kirjoitti omasta itse rakentamastaan Nash/Impala rodista, toinen Raumalainen jäsen kirjoitti omasta -38 Chevy projektista, näiden auto juttujen lisäksi oli Vaiston Pekan (kyllä, asuu pk seudulla)kirjoittama juttu harrastuksemme jatkuvuudesta, jota sinäkin jutussasi sivusit sekä vielä street rod sanasto joka on käytössä koko maassa, eikä unohtaa sovi ESRA:n ja omien Street Rod Natikoiden (Lappeenranta) mainoksia jotka olin lehteen itse laittanut palvellakseni jäsenistöä tiedoittamalla tapahtumista. Vielä oli kaksi maksettua mainosta joissa toisessa mainostettiin harrastekerhojen yhteistapahtumaa Himos meetingiä (lähellä Jämsää) sekä yksityisen kaverin oma swappi ilmoitus joka kyllä järjestettiin liki Helsinkiä Tuusulassa mutta koska kaveri mainoksen maksoi niin ehkä se lievittää ahdinkoa. Maksetut mainokset ovat tervetulleita talouden ylläpitämiseksi. Kun vielä oli pieni artikkeli missä kerrottiin miten ja mihin kulkuneuvoihin voi saada mustat kilvet jotka itsekin hommasin rodiini niin kaiken kattava läpivalaisu on lehdestä suoritettu. Montako juttua muuten itse lehteen lähetit?
    Otamme mielellämme juttuja vastaan ympäri Suomen maan. Teemme lehteä täysin omin voimin 2-3 henkilön voimin joten apu on tarpeen.
    Muusta Suomesta välittäminen käsittääkseni pitäisi näkyä ainakin siinä että kerho järjesti vanne-arpajaiset ympäri maata ja hallituksen jäsenet raahasivat vieläpä pari vannettakin näytille sinne missä arpojakin oli kaupan Oulua myöten ja vanteet arvottiin poliisi viranomaisten valvonnassa ettei tule mitään kotiinpäin vetojuttuja sekä järjesti ennakko ilmoittautumisen ESRA:n ja Ruotsin natikoihin jotta jäsenet pääsisivät halvemmalla osallistumaan tapahtumiin.
    Samasta syystä omat rodi natikat järjestetään joka vuosi eri puolella suomea että aina jollakin jostainpäin olisi välillä lyhyempi matka tapahtumaan ja natikathan järjestää sen paikkakunnan harrastajat vapaaehtoisesti missä milloinkin tapahtuu!

    Jos vielä jäi jotain epäselvyyttä koskien kerhomme toimintaa tai on jotain hampaankolossa minua tai hallitusta kohtaan niin ota toki yhteyttä, keskustellaan, muuten katson asian käsittelyn päättyneen tähän.

    Ystävällisin terveisin
    FSRA puheenjohtaja vuodesta 2002
    Vexi Lehtonen
    P.0400 490171 NOKIA
    e-mail: boomboom@mbnet.fi
     
  11. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    En myöskään minä ole huomannut mitään painotteisuutta tai ainakaan hesaan päin :smile:

    Mitä tuohon lehti hommaan tulee niin meidän jäsenten on niitä tietenkin itse tehtävä kun laitteen on ympäri Suomea!

    Niin ja niille jotka ei tiedä niin tota Raumalaista ´37 Fordia rakentelen ja siitä olen myös uuden jutun kerholle lähettänyt!
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pakkohan tähän on ottaa kantaa.

    FSRA:ssa on alusta asti pyritty siihen, että toiminta ei keskittyisi mihinkään maan kolkkaan,vaan kaikki alueet olisi tasapuolisesti edustettuna ja siinä on jopa kohtuullisesti onnistuttu.
    Olen myös sitä mieltä, että toimintaan on tullut uutta virtaa ja ideaa uuden puheenjohtajan myötä, joka on hoitanut hommaansa erittäin hyvin. Nettisivuissa ja niiden päivityksessä on varmasti aihetta sanomiseen, mutta me kaikki normaalia päivätyötä ja välillä vähän ylikin - jossain välissä pitää muistaa myös perhekin. Voihan olla, että elämän tiimellyksessä yhdistystoiminta saattaa joskus kärsiä.
    En kyllä ymmärrä mihin moinen "pääkaupunkiseudun mafia" väite perustuu. Herra E mainitsi jotain lukuisista esimerkeistä.
    Ota nyt ihmeessä yhteyttä Lehtoseen - yhteystiedot on hänen viestissään.

    Kuosmanen "Pälli" on muuten FSRA:n rahastonhoitaja - ei FHRA:n.

    t. Jussi A (FSRA varapj.)
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Turhaa pahoittaa mielensä yksittäisen harrastajan mielipiteistä. Kyllä maailmaan ja nettiin tekstiä ja mielipiteitä mahtuu. Kaikkia ei voi miellyttää.

    E on nähnyt asian olevan noin, voi olla jotain perääkin, koska on nähnyt asiakseen älähtää. Kommentit saavat varmasti arvoisensa huomion. Itse olen Vexin ja Jussi A:n linjoilla.

    Terveisin raumalainen Chevrolet-38 kirjoittelija.
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    Aivan ja naulan kantaan olen itte olluna jäsen tollaset pari - kolme vuotta ja koko ajan homma on kehittynyt tai veikkaampa jotta se on siitä kiinni kun ei tiedä tai tunne porukkaa, sinne vaan mukaan ja aktiivisesti, se on aina ja tasan tarkkaan omasta viitseliäisyydestä kiinni ...

    Päivän selvää on jotta kun on kyse valtakunnallisesta kerhosta ei noita kerhotiloja voi järjestää joka jannulle vaan ne pitää olla kuten nyt netissä, ja jos tai kun niissä on sanomista tulee niiden kehittämistä jäsenten viedä eteenpäin, e-mail on keksitty, joten sinne vain asiasta vastaaville postia ja oma ehdotus tai suoraan koodia, se kun varmasti helpottaa jos asiaa hoitavat henkilöt saavat valmista tavaraa käsiinsä.

    Kuten kaikilla muillakin on kerhon toiminnasta vastaavilla omat hommansa, perheensä yms, velvotteet jotka ei ainakaan nopeuta toimia, siksi meidän jäsenten tulee tehdä oma osa ja kehittää ja tuottaa materiaalia, sillälailla toiminnasta tulee sitä mitä me haluamme. Sitten kerhon asioita hoitava porukka on sinne vaaleilla valittu jos homma menee oikein vaikeaksi, voidaan vaalit pitää uudelleen, mutta arvatkaas kuinka moni hommiin ryhtyy jos tämä menee tälläiseksi, sitä paitsi nykyinen porukka toimii kuten edellisetkin, erittäin hyvin, kaikki unohtaa aina jotta tämä kun on valtakunnallinen poppoo, on se myös kansainvälinen ja kaikki tulee huomioida niin netissä kuin muissa toimissa ...

    :-o :-o :-o
     
  15. Tupis

    Tupis 3rd gear

    En itsekkään ole FSRA:n jäsen, mutta tuskin tässä kerhossa porukka on Helsinki keskeisempää kuin muissa valtakunnallisissa kerhoissa. Alasalmen Jussi ei taida enään olla johtokunnassa työ kiireiden takia, mutta on aktiivinen muuten. Ainakin rodi natikat ovat olleet kivasti ympäri suomen. Kunnon roddari ei pidä muutaman sadan kilometrin välejä pahana vaan nauttii tien päällä olosta omalla rodilla.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    On tainnut Mr E:llä mennä otsikossa kirjaimet sekasin , S:n paikalle H niin oltais lähellä totuutta.
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Meinaatko Tamperetta.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meinaanpa vaan tuota varsinaista "valtakunnallista" kattojärjestöä.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä Raaka Tampere ole pääkaupunki mutta arvaan et toi kommentti ärsyttää.Itsekin kirjoitan nimettömänä mut haluaisin sanoa et toi kirjoitus on turhaa provosointia.Odotetaan että herra E (lady)vastais kumpaa tässä tapauksessa tarkoitti.
     
  20. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    [/quote]

    Eipä Raaka Tampere ole pääkaupunki
    [/quote]

    Reilu puolikkaan Jack Danielssin jälkeen Tyrvääkin tuntuu pääkaupungilta.

    "Lepää Ervin rauhassa"
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!