Gallup: millä ajat talvella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 13.1.2014.

  1. eldorado1973

    eldorado1973 Gearhead

    Opel Omegalla
     
  2. Ftw-

    Ftw- 3rd gear

    https://www.tokmanni.fi/productresource ... 314272.jpg Eiks tommonen cruiseri oo aika epäkäytännöllinen talvella?
     
  3. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Mulla on compassissa kauko-ohjattava lohkolämmitin. Tosi kätevä.
     
  4. Vani76

    Vani76 Gearhead

    -90 Firebird tuli hankittua talvikulkineeksi. Lyhyen tutustumisen perusteella ainakin lämpöä tulee hyvin hyttiin.
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Ainakin sinnepäin.
    Matchbox on tosin vähän hidasta kunnon road rageen. 8)
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Käyttöentisöin tossa 230E mersun vuodelta -81. Ajattelin ensin että siinäpä kunnon talviauto. Sit tulin järkiini, ei enää räntäpaskaa tolle klassikolle. Joudun edelleen tolla -99 STS kädillä ajaa talven ja sehän onkin paras talviauto.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ny se talavi sitten tuli :( UAZ meinas jo pyörähtää oikeen kunnolla mutta onnex löytyi lumen alta pikeä.... Hieno peli vaan ehkä hieman yllättävä kun on lyhyt akseliväli ja voimakas moottorijarrutus :wink: Onneksi on noita keppejä 3 kpl siinä lattias niin saa valita sopivaa yhdistelmää kun alkaa lipsua :rotfl:
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Olen ajanut pari kertaa Uazilla maastossa lähinnä ja mietin, että miten sillä kukaan jaksaisi mitään sivuluisua oikaista? No ehkä nelivetoisena sillä ei perä mene sivulle... Jos joku on instant-harrasteauto, niin se on jo kaupasta uutena ulos ajaessa täyttänyt kasapäin vanhan harrasteauton kriteerejä. Niin ja edellyttänee talvikäytössä samantyylistä pukeutumista, mitä moottorikelkkamiehetkin käyttävät.
     
  9. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Pikapilla, V8 takapotku, nyt on nastarenkaat ekaa kertaa kymmeneen vuoteen kun sopivasti löytyi hyvät käytetyt.
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Minä ajan kaikki kesän ja talven arkiajot 170cdi A-mersuilla.
    Toisessa on kesärenkaat ja toisessa talvirenkaat, joko kitkat tai nastat, talvesta riippuen.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei tarvii vaihtaa renkaita, kun hyppää toiseen autoon :rotfl:
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Toi sun allekirjoitus ei sovi ainakaan autoiluun. :odroll: :wink:
    "-Itse asiassa nykyisin meillä vedetään nää kaikki jutut läpi pelkästään tunteella-"

    Itse ajan kaikki ajot jenkillä. Nimen omaan tunteella, eikä järjellä. :lol:
     
    bottipoika tykkää tästä.
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tunteella sekä järjellä :D Itsellä ei ole tolppa paikkaa, niin tarvii auton joka starttaa tarvittaessa myös -30c. Eli chevyllä mennään 8)
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla on Volkkarissa kauko-ohjattava Webasto ja normi lohkolämmitin. Webaston kauko ei vaan toimi kovin kaukaa, esim. töissä ei riitä parkkipaikalle (on kyllä ajastettava lämpötolppa). Lohkolämmittimelle hommasin tuollaisen: http://www.clasohlson.com/fi/Kaukokytki ... xa/36-4606
    Tosin ojelmoitavalla kaukosäätimellä, jota ei enää näytä olevan valikoimassa. Tuon kantama vielä heikompi (ja heikkenee vielä kovilla pakkasilla...), joten pitää olla lähellä pistorasiaa, esim. seinän toisella puolella tai näköyhteys ikkunasta. Takaisinkytkentääkään ei ole, että jää arvailujen varaan menikö viesti perille.

    Typhoonissa on vaan tavallinen ohjelmoitava Webasto. Ja Oldsiin magneetilla ölypohjaan heitettävä säteilylämmitin. Tai käyhän se muihinkin jos vaan on öljypohja näkyvillä.
     
  15. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Näyttää näpsältä. Ja olis varmaan ollut taloudellisempi vaihtoehto "asentaa".

    Tuossa on myös ajastin mutta en ole perehtynyt siihen kun kauko riittää hyvin kotipihassa ja töissä.
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Minä nyt vaan tykkään aina uida vastavirtaan.
    Arkisin anonyymisti tusinatuotteen ratissa.
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sitäpaitsi, A-mersuhan on ihan suht persoonallinen, se poikkeaa merkittävästi sekä muista mersuista, että aikansa pikkuautoista. Mun mielestä pirun rumia, mutta ehdottoman sielukkaita pikkuautoja. Vähän niinku pölynimurilla ajelis...
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ei sen ohjaus ole vauhdissa raskas, hyvin oikeaa luisu. Ja jos katto on paikallaan niin ei sinne tuule sisään. Normaalit talvivaatteet on silti hyvä olla kun lämmittimestä ei tule juuri muuta kuin kova ääni. Yleisillä teillä ajoon on paljon parempiakin autoja, mutta maastossa se menee hyvin jos lukot pelaa.
     
  19. artz

    artz Gearhead

    Jaahas, tänäkin vuonna taas talvi lähestyy.. Mahdollisesti haussa jenkkikäyttis jolla pärjää talvellakin. Aiemmin talviharrasteena on ollut parikin K5 tbi Blazeria, joissa oli molemmissa alla uudet General Grabberit (ilman nastoja). Lumella pärjäs hyvin mutta kun nuo on vaan amerikan talvirenkaat, niin toivomisen varaa kyllä jäi liukkaammille keleille. Kunnon pakkasilla Blazerissa moitittavaa ehkä liiankin suuret sisätilat, niin liikkeellelähtö kesti hiukan kauemmin että sai kaikki lasit kunnolla auki. Eristeiden puuttuminen takaosan kattopalasta toki myös hidasti lämpenemistä ja aiheutti kondenssiongelmaa.. Kiva lelu muuten mutta mukavuuteen tottuneelle ei ihan käyttöautona toiminut :)

    Nyt olisi ehkä 4 gen Camaro kiikarissa luistonestolla ja kitkarenkailla. Mielellään kuuntelen kommentteja miten tuolla yhdistelmällä voisi pärjätä. ..tai oikeastaan ei riitä että autolla "pärjää" talven, vaan kyllä sen pitää olla turvallinen ja hyvä ajettava jottei aina tarvitse mutkassa puristaa rattia rystyset valkosena ja varoa pientäkin kaasunpolkimeen koskemista. Kuinka hyvin/herkästi tuo luistonesto noissa toimii? Onko tuo pelkkä vetoluistonesto mikä noissa on?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [QUOTE="artz, post: 2997169, member: 12599":)tai oikeastaan ei riitä että autolla "pärjää" talven, vaan kyllä sen pitää olla turvallinen ja hyvä ajettava jottei aina tarvitse mutkassa puristaa rattia rystyset valkosena ja varoa pientäkin kaasunpolkimeen koskemista.[/QUOTE] tää on asiaa!

    Ei omaa kokemusta mutta vastaan nyt ensimmäiseksi. Lueskelin talvikokemuksia näistä kun mietin itselle kanssa. Kuulemma maavara ja etusiipi arka mataluuden takia. Lt1 vaati vähän harkintaa kaasua painaessa. Lämmintä oli mutta nyt en enää muista oliko huurteenpoisto hyvä vai huono lopetan mutuilun, ajaneet vastatkoon :D

    Sanotaan vielä että takavetosista jenkkihlöautoista ois mun logiikalla maavaraa vajaa paras peli kun ei niin painava kun fullsize...
     

Kerro tästä muillekin!