Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    2015 tuli vasta lukitut PCM:t. Kannattaa eka katsoa datasta, että mitä siellä tapahtuu, kumpiko siinä kiukuttelee vaihdon yhteydessä, kone(läppärunko tai ennakko) vai vaihdelaatikko (väännön rajoitin/luistonesto) vai molemmat.
     
  2. Jeepking

    Jeepking 1st gear

    Okei, kiitti Fuselage. Täytyypä hommata tuo HP Tuner ja keväällä kun ottaa auton ulos niin tzekata datasta mitä siellä tapahtuu.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    -05 Rumble beessä 5.7 Hemi.
    Muutoksia nyt Edelbrockin pitkät peltisarjat, magnaflow katit, Borla putkisto, sähköiset cutout läpät ennen katteja, Diablo sportin custom 93oct ohjelma, (vaihtaa vaihdetta 6400rpm, rajotin poistettu, rikastettu yms), coldair intake, mds puolat+johdot. 400hv pintaan luulis nyt olevan. Hiuka alkanu kiinnostaa nokan vaihto. Aika huonosti saatavilla settejä ja arvokkaita, mut mitenköhän paljon nokalla olis vaikutusta vai onko rahan hukkaa?
    Möhkäle painaa sen 2300kg.
     
    Muokattu: 11.2.2023
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    5.7 nokalla on iso vaikutus. Vakio nokka on aika lussu.
    Advertised Duration
    (Intake/Exhaust) 260 / 268
    Valve Lift
    (Intake/Exhaust) .0472" / .0460"

    Esim jos vertaa 6.1
    Adv. Duration @ 0.006" (Intake/Exhaust) 283 / 286
    Duration @ 0.050" (Intake/Exhaust) 221 / 225
    Valve Lift (Intake/Exhaust) 0.571" / 0.551"

    Joku esim Comp cams HRT stage 2 nokka tai jonkun muun valmistajan saman tyylinen nokka.
    Advertised Intake Duration:273
    Advertised Exhaust Duration:279
    Intake Duration at .050 Inch Lift:220
    Exhaust Duration at .050 Inch Lift:230
    Intake Valve Lift:.596
    Exhaust Valve Lift:.582
    , PSI:n jouset, Moparin 5038784AD nostajat on hyvä paketti.
    Ja eihän toi nyt painava ole.... Magnum painaa siinä 2000kg kieppeitä :D
    Holdenerin testailuja. Ja youtubessa on muutama muukin dyno video.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä dynotin 2004 5.7:n 6.1 nokalla ja jousilla. Veti 6500 asti, teho nous vielä mut ei menty yli. 475 heppaa.
     
  6. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    100hp pois niin ollaan lähellä totuutta.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Meinaat että sämpyn penkki valehtelee?
     
  8. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    En , mutta 6.1 on kovemmilla purkkareilla , virtaavammat kannet , venat isommat ja voimaa 425. Miten pre-eagle 5,7:sta löytyy pelkän 6.1 nokan vaihdolla enemmän tehoa kuin 6.1 moottorista ?

    Kyseinen säpyllä mitattu 5,7 moottori taitaa olla Jykän tuotoksia johon on tehty paljon muutakin kuin nokan vaihto......
     
    Muokattu: 16.2.2023
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saako ehdottaa? Tehomaininnan yhteydessä ei mainittu muuta kuin se, että moottorin aihiona oli 2004 mallin 5,7 hemi ja että siihen oli laitettu (myös) 6,1 nokkapaketti. Muissa osissa jäi mahdollisuus ”erilaisiin vapausasteisiin”.
     
    Hukka86 ja tyyp360 tykkäävät tästä.
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mites päästöt? Mainitseeko Holdener niistä mitään?

    Toi on asia josta kysytään melkein joka kerta kun suomalaista 2000-luvun jenkkiä viritellään. Wanhemmissa autoissa ei niinkään, toki onhan esim 80-lukuisessakin päästörajat.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse odotellut kanssa sitä ensimmäistä rohkeata suomalaista joka testaa.
    Luulis että Suomesta löytyy uudempi koppasia Hemejä isommalla nokalla, mutta en ole vielä moiseen törmännyt.
    Tietysti varmaksi haluaa pelata niin laittaa 5.7 joko 6.1 tai uudempaan 6.4 nokan. Luulis menevän päästöistä läpi.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Joo, on monesta asiasta riippuvaa.

    1. Auton vuosimalli. Eli pitääkö testata sekä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla vai vaiko vaan jälkimmäisellä. Helpompaa jos vaan kierroksilla.

    2. Millaiset suuttimet. Onko "jotkut vaan 1000 cc" vai onko sellaiset joihin oikeasti tarjolla Moparin boksiin sopivat parametrit.

    3. Mikä polttoaine.

    4. Millainen pakojärjestelmä ja katit.

    5. Säädöt ja millä/minkä kykyisellä softalla/kapulalla ne tehdään.

    6. Nokan parametrit.

    7. Moottorin rakenne (puristussuhde, imusarja jne).

    Jenkki harvoin tuntee Suomen pakokaasupäästövaatimuksia, joten sieltä ei juurikaan saa vastauksia näihin kysymyksiin.
     
    White Elemant tykkää tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo. Aihio oli tosiaan tuo. Kansii hipisteltiin, mut virtauspenkin mukaan ne ei vielä olleet likikään 6.1 vakioita. Ja milli tasosta veke. Imusarja oli drag pak, sillä on varmasti iso vaikutus. Sytkä MSD, ennakot ehkä ystävällisemmät. Pakosarjat oli normi SRT:t. Odotusarvo oli jotain 5.7:n ja 6.1:n välillä, mettään meni.

    Nyt on rakenteilla toinen, siihen ei oo viel nokkaa. Et jos jollain on jotain ylimäärästä jota vois hyödyntää, ni saa tarjota.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tarkkana jos asentelette Mellingin öpumppuja Pre-Eagleen. Näyttäs olevan päässy sutta markkinoille.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Oliko Suomessa joku joka osaa säätää Diabloa? Gen3 5.7. ja mieluusti dynossa. Kone kiinni autossa.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En ole ainakaan ite kuullu, että kukaan säätäs sitä.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos asentelette Hemeihin nokkia ja niiden myötä uusia jousia. Välttäkää Compin ja PAC:in jousia. PSI:n jousia tuntuu kaikki suosittelevan.
    Jenkeissä on useita tapauksia, missä jousi katkee ja lopputulos on aika karu...
    [​IMG]
     
  19. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Tässä on mielenkiintoinen video Diablon ohjelmista:

     
    Fuselage tykkää tästä.
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Kuka näitä Hemejä yleensäkin säätää ja millä? Mieluusti lähellä Satakuntaa.
     

Kerro tästä muillekin!