Getrag 282 / 284

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Dobermann, 16.1.2003.

  1. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Eli, missäs autoissa tuollasta on ollut?
    Olen antanut valehdella, että 1991-93 W-body 3.4L DOHC moottorilla, mutta entäs muissa?

    Lähinnä kiinnostaa, että onkos jossain Opelissa ollut tuota laatikkoa? Tai sitten vaihtoehtroisesti:
    Sattuuko kukaan tietämään minkä manuaalin voisi pultata ETUvetoisen GM 90-asteisen V6 koneen perään. Laatikon pitäisi olla vahva, eli kestää mielellään yli 350Hp/400lb-fts .. :smile:
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    en muista opelin getragin numeroita, kun siitä on jo muutama vuosi aikaa kun tuli niitä harrastettua. opeliin sai isoa getrakkia, oiskohan ollu 285, jossa oli irrotettava kytkinkoppa. sillä kopalla sai asennettua alunperin bemarissa olleen laatikon. siinä bemarin laatikossa oli kaavio väärinpäin eli pakki, ykkonen, kolmonen ja vitonen takana. tais olla joku vahvistettu malli ratakäyttöön suunniteltu. sellanen saattas kestää ja joku bmw harrastaja luultavasti tietää tollasen laatikon mallinumeron
     
  3. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Kiitoksia.

    Tuossa eräällä ameriikan palstalla eivät osanneet sanoa opelin laatikoista mitään, mutta kuulemma "flywheel+clutch" valinnalla kävisi (muka) mikä tahansa getrag tuollaisen GM kutvosen perään.
     
  4. jaszu

    jaszu Gearhead

    Ainoat manuaalit joiden valmistaja lupaa kestävän tuollaisen väännön ovat ilmeisesti B&W:n T56, 'Vette, Viper, GM:n F-kori, tai sitten se ZR-1:n ZF.
    Mikäs laatikko Bemarin M5 (5L V8) tai isoissa Mersuissa mahtaa olla, vanhemmissa 6-kone M5:ssa oli Getrag.
    Eiköhän vähän heikompikin kestä jollei täyskaasu banzai lähtöjä jatkuvasti harrasta!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jaszu 2003-01-16 17:02 ]</font>
     
  5. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Kuulin juttuja ameriikan pojilta, että tuo 284 kestäisi sellaisenaan. Kirosivat että (ainakin siellä) osia tuohon laatikkoon ei löydy kuin onnella. Teettä voi GM:llä, mutta maksaa peruskorjauskin sen 3000$..

    Tuo 265 voisi olla se vaihtoehto.. Hmm.. Toisaalta olen katsellut noita automaatteja ja kun on kitit ja kaikki niin saa olla aika kepin vääntäjä (kuten kuulinkin jo..) että pysyy manuaalilla perässä..

    Nuo kesto rajatkin on vähän heitetty, mutta 4.3L koneesta saa kaasarilla ulos sen reilut 300HP käsittääkseni aika bolt-on meiningillä. Ahdettuna onkin jo varmaan seuraava sataluku.. :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Dobermann 2003-01-16 19:04 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    91 bmw m5.dessä oli getrag 280 ...kiinteällä kopalla.. samoja osia kuin 260sessä mutta vahvistettu
     

Kerro tästä muillekin!