GM 10 bolt kestävyys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 20.3.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaako 10 pulttista edes ajatella,
    jos tarkoituksena on rakentaa n. 400-450hv
    1600 kg autoa?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toivottavasti kestää. Mulla on autossa vielä enemmän tehoja ja painoa ja peränä nyt 10 bolt lukolla ja sillä olisi tarkoitus yrittää mennä. Mietin itsekin samaa tuossa talvemmalla ja huomasin asiaa käsitellyn jonkinverran Paalupaikan keskustelupalstan sivuilla (www.paalupaikka.com) tekniikkafoorumissa otsikolla Kestääkö?
    Kardaanille ajattelin kuitenkin tehdä putoamisen estävät lenkit niin että jos huonosti käy kesken ilonpidon niin Impalasta ei tule kuitenkaan seiväshyppääjää ja/tai tule kanki lattiasta tuvan puolelle.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    8,2" 10-pulttinen - ehkä
    8,5" 10-pulttinen - kyllä
    7,5" 10-pulttinen - tuskin
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Helpotus, onneks on 8.5".
    TH-350 ei varmaan pitäs pettää..
     
  5. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Sain rikki autostani 12bolt levylukollisen perän n.450hp ja 2400kg kai ne kaikki rikki joskus menee
    Nyt mulla on alla joku Moparin 9 varttinen osaako joku sanoa siitä jotain
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eipä tuo 12 pulttinenkaan ole kaikkein vahvimpia ihan rakenteensa puolesta, joku fordin 9" kestää selvästi enemmän. Mutta ei 12 pulttistakaan kadulla rikki saa jos se on vaan alkujaan ehjä, kisajutut on sitten toinen hommeli....

    350 aski kestää sen minkä tuo 8,5":nenkin mutta molempien pitää olla kunnoltaan ihan ok. Prepattunahan tuollainen aski kestää kilvanajoa isolohkon perässäkin.
     
  7. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Kuin myös muutkin laatikot esim. fordin AOD ja GM:n th 200r4
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    TH200R4? Vaatii melkoista siviilirohkeutta antaa ruoskaa tuollaiselle laatikolle. 700:nen on kyllä ok mutta että 200:nen...
     
  9. Tapi

    Tapi Gearhead

    Ilmeisesti TH200R4 kuoriin saa monenmoista osaa GM:ltä. Se tuntuu kestävän hyvin Buick GNX:kin alla. Kuulin, että STW:n ja vastaavien alla olleet TH200R4:t eivät olisi samoja sisuskaluiltaan.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vuosien 86-88 Th200:t ovat kestävämpiä kuin vanhemmat. Ihan yhtä hyvä laatikko se on kuin TH700:kin ja saa kestämään vaihtamalla oikeita osia. Plussana pidempi ylivaihde ja pienempi väli ykkösen ja kakkosen välillä kuin 700:ssa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä th200r4:n kestää 400-450hp kun on oikeilla osilla asiantuntevasti rakennettu...
    hyviä vinkkejä löytyy,

    http://www.montecarloss.com
     

Kerro tästä muillekin!