GM 9,5" lukkoturbiini täyskaasulla lukkoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 25.10.2015.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Kyseessä 9,5" lukkoturbiinina 2004r lootaan aikoinaan hankittu limppu. Onko nyt kyseessä 245mm vai 258mm aihio en osaa nyt arvata.

    Voiko tuota lukita mailivedoissa nelosella stallikierrosten yläpuolella (n. 4500rpm)?

    Vai onko kitkapinnat sökö heti kun/jos luistaa? Tää ei kyllä lipsu paljoa isommilla kiekoilla, ehkä 5%, eli ei olisi iso luistonopeus..

    Auttaako pitävin/kestävin mahd. kitkapinnoite (hiilikuitu?) pitävyydessä/kestossa?

    Voiko pitoa hydraulisesti lisätä? Poistaa hidastuskuula sisäänmenoakselin päästä? Lisätä TCC painetta? Entä mitä tekee öljypumpun tcc venttiili jousineen, säätääkö TCC painetta?

    Vai saako monilevyisiä kytkinasetelmia kuorineen liitettäväksi turbiiniosaan vai tuleeko kalliimmaksi kuin hommata valmis tohon käyttöön tarkoitettu limppu?

    Rajalliset varat tässäkin köyhäilyssä siis takapiruna mut jotain tarttis keksiä.

    Ainiin, pitäis kestää 1600kg autossa 500hv/630Nm.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko se monilevyinen? Täällä voorumilla on ainakin yx limppu joka on tehty täyskaasulla päälle laittoon, siinä on 5x kitkapintaa orkkikseen verrattuna.
    [​IMG]
    Ja niinku näkyy niin nykäsyä vaimentavat jousetkin puuttuu.
    Tolla voi vetää lukko päällä niin kauan kuin bensaa riittää tai loota antautuu.
    Tossa on vertailun vuoksi 200 kitkoja ja 350 kitkoja, välimallit on 350 toosan tirekti/forvardi levyjä. Noi lukon levyt on ~1.5x 350 toosan kakkosen levyihin verrattuna jotka on noi isomat.
    [​IMG]
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Eihän tää ole kun sellainen pintakaasulukko, yhdellä kitkapinnalla. Kaikkihan sanoo et ei se kestä mitää täyskaasuvetoa mut olen ihmetellyt kun 12" D5 turbaanin lukko on luistamatta ja tuhoutumatta kestänyt 307:n hirmu vääntöä isoilla nopeuksilla (yli 125km/h)aina välillä karstoja putsatessa jo monta vuotta. Oli muistaakseni jn tradingin preppaama ja carbon matskulla.

    Mut ei kai tuo pikkulimppu tuollaisenaan sit millään :soosoo: :oops:
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No jos tarketti on 130km/h niin kyllä se myyläkuitunenkin kestää.
    Ja kun toi matikka on huono niin en osaa laske tota lisäpidon tarvetta, että ilmanvastus menee jonkun potenssiin nopeuden lisääntyessä.
     

Kerro tästä muillekin!