GM IFS-pyöränlaakeri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rokkaaja, 19.11.2007.

  1. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Saako tuohon IFS-etupäähän vaihdettua pelkän pyörän laakerin vai pitääkö ostaa koko "spindeli"eli se osa mihin tulee kiinni kaikki pallonivelet jarrut yms muu sälä,ajokki on vuosimallia 88 GMC K-1500,eli kaiketi ekoja tolla etupään tekniikalla varustettuja?Joku tuumas et noihin ekoihin pystyis vaihtaa mut uudempiin ei enää...jos jollain olis tarjota hajoituskuvaa tai muuta kuvamateriaalia olis tervetullutta! laakeriprässit yms löytyy...tuo kysymys sen tähden et voiko sinne vaihtaa kivuttomasti "tarvikelaakerin" jos sopiva löytyy vai pitääkö ostaa nk.koko paska...kuulin hintasuuntaa et olis lähemmä 500e hujakoil...se koko härveli :mad:
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei pysty vaihtaan laakereita, kun ne koolit on suoraan työstetty keskiöön ja runkoon, vaihtuu koko napa!! Olkavartta ei tarvii vaihtaa, mutta koko napa!! Ja yleensä noissa on mukana vielä ABS:n anturit sisäänrakennettuna (ne mallit joissa on ABS:t!!)!!
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mä joskus rasvasin siitä abs antiri reiästä. Otin kyllä sitä ennen irti ja samasta reiästä polttoöljyä pesuksi laitoin. Aluksi tuli vain ruosteen punaista lientä mutta monen pesun jälkeen alkoi olla puhdas. Auto oli -95 ja ajettu 170 tml. Hävis jurinat, jos olis arvannu niin olisin rasvannu jo aiemmin.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kovat on Kotkan hinnat.
    Jamant laittaa sulle varmaan kunnon alennukset tohon 500€ hintaan, kun kerrot onko HD vai tavallinen alusta.
    Jos hanskalokeron pohjan optiotarrassa on koodi F44 on se HD ja laakeri on 515001.
    Jos ei F44, niin se on 515002.
    Jos auto on extended cab, niin silloin se on varmasti HD.
     

Kerro tästä muillekin!