GM kytkinasetelman sopivuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja toyopet, 13.2.2024.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitenkäs, käykö ristiin nuo kytkinasetelma vanhemmasta pikkulohkosta lt1:een?
    On siis lt1 vauhtipyörineen ja asetelmineen, joka on siis vetävää tyyppiä.
    Vaihteisto taas on vanhempaa mallia, johon käy vain työntävän mallin asetelma.
    Käsittääkseni esim. 1990 camaron asetelma olisi työntävä mutta käykö se lt1 vetolevyyn?
    153-hampaisia molemmat.

    Tämmöinen sekasikiö kun on rakenteilla, niin eipä tuota aiemmin tajunnut.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Melko varmasti "tavallinen" asetelma istuisi lt1:n vauhtipyörään mutta tuo vauhtipyörä onkin paksumpi kuin vanhemman sbc:n vauhtipyörä, niin tilan kanssa tulisi myös melko varmasti ongelma sen perinteisen työntävän asetelman kanssa. Se kun on myös tuota vetävää paksumpi.
    Mutta koska tuo LT1 on samanlailla painotettu kuin nämä uudemmat yksiosaisella takastefalla olevat mallit, niin semmoisen vauhtipyörä ja asetelma sopivat.

    Olisi ylimääräisenä nyt sitten LT1 vakio valu-vauhtipyörä ja vetävä kytkinasetelma painelaakereineen ja levyineen.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!