GM Tech 2-scannerin asentaminen ja käyttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Jacka, 26.8.2019.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kaverin Tech 2-skanneria (china-versio) yritetään saada toimimaan (huonolla menestyksellä). Eli nyt tarvitaan apuja...
    Asennettiin Dell D630-läppärille mukana tullut TIS 2000-ohjelmisto. Luultavasti saatiin cd/dvd-levyltä asennettua uusimmat softat itse scanneriin.

    1. Miten ihmeessä TIS 200:lla (mistä valikosta) scanneriin saa asennettua auton (-98 Chevy Van) VIN-numeron? TIS 2000 vaan ilmoittelee, että "Snapshot upload/replay. E631: No snapshots found on this handheld".

    2. Ja kun läppärillä saa tallennettua oikean VIN-numeron, niin tunnistaako ko scanneri automaattisesti ko auton? Nyt kun scannerin laittaa ko autoon kiinni, niin antaa vaan ihan ihme VIN-numeron ja ohjelma kyselee onko correct VIN. Ja kun vastaa ei, niin emme pääse siitä jatkamaan eteenpäin...

    Neuvot ovat tarpeen...
     
    Muokattu: 26.8.2019
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Vastatkaa yes. Jos ecu on vaihdettu jossain vaiheessa, niin voi olla eri vin.
    Kaikkia scannereita mitä itse olen käyttänyt, niin itse VIN-koodin löytäneet ovat toimineet yessiä vastaamalla.
     
  3. J.J

    J.J Gearhead

    Ei sinne scanneriin mitään VIN-numeroa asenneta, tuo "Snapshot upload/replay. E631: No snapshots found on this handheld" toiminto on tarkoitettu tallennetun datan tarkasteluun.

    Scanneri ei tunnista autoa automaattisesti diagnoosia tehdessä, diagnostic valikon kautta syötetään vuosimalli, korimalli, moottorikoodi yms.

    TIS200o ohjelmaa ei käytetä normaalisti diagnosointiin, sitä käytetään ohjainlaitteiden ohjelmointiin yms. Yleensä aina noissa kiinanversioissa tulee mukana ohjelmakortti joka sisältää ohjelmiston, eli laitteen käyttöönotto ei vaadi ohjelmointia eikä TIS2000 ohjelmaa.

    Tuosta videosta näkee miten scanneria käytetään:

     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Toiset diagnoosiogjelmat tunnistaa auton VINin, toisissa tosiaan syötetään merkit, mallit, moottori ja lootat yms.
     
  5. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kiitos neuvoista. Nyt vissiin pääsimme autoon sisään scannerilla. Eli voisiko joku neuvoa rautalangasta vääntäen, että miten ja mistä valikosta pääsee säätämään -98 Chevy Vanin (6.5 d) pumpun ja kammen ajoituksen....
     

Kerro tästä muillekin!