Gm- uudemmat vanit esim. 2006 vm.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja voittol, 10.1.2011.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    Näistä en hoksannut omaa osioonsa , kysyisin onko ko. vehkeissä jotain huomioon otettavaa jos suunnittelee hankintaa , onko esim 2006 vielä suuttimissa jotain tyyppivikaa (diesel) , kuinka usein huolletaan , saako laatikkoon vaihdettua öljyt ?? ym. Tuolla netti-autossa on yksi tuollainen (gmc), onko kellekkään tuttu peli , miksi se voisi olla n. 15 000 vastaavia halvempi ,( anteeks kun en osaa sitä linkittää) ?
     
  2. amaz

    amaz 2nd gear

    -06 ei ole enää suutinvikoja
    huoltoväli 1v/15tkm, öljynvaihto mittariston ilmoituksen mukaan
    vaihteisto perinteinen 4L80E johon saa vaihdettua öljyt ja suodattimen

    Jos meinaat tuolla GMC:llä tätä http://www.nettiauto.com/gmc/savanna/3423363 niin tuohan on ensinnäkin oikean hintainen :odroll: mutta heikoilla varusteilla. Neekerimallin cargo-vani johon suomessa on joku kötöstellyt penkit taakse, kuten ilmoituksessakin lukee "perus työkalu". Toisaalta onpahan niitä vikakohteitakin sitten huomattavasti vähemmän... Kyseinen auto taisi olla jonkun tovin myynnissä tampereella auto gm:llä, ilmeisesti uittaneet jenkeistä ja pistäneet kiertoon.
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Sehän se , ajattelin vaan kysellä kun myyjä " oli niin fiksun vaitelias" soitellessani , ei siis tiedossa onko ollut minkään tulvan :) tms. alla ? kuinka hyvin tuo 12 litran kulutus matka-ajossa pitää paikkansa?
     
  4. voittol

    voittol 2nd gear

    Taas olis tarjolla , nyt 2007 duramaksi euroopan tuonti ampulanssi , ei suomen kilvissä , onkohan mitään toivoo amatöörin saada kilpiin suomessa ? ilman mitään isoo pudjettia .
     
  5. pato

    pato Gearhead

    nyt on 2006 duramax kilvitetty. vaatimuksenmukaisuus todistus saksasta. kuormaseinä konttiin, 6kpl kuormalenkkeja.proj valot upotettu omiin ajovaloihin,nestetoimisilla ajovalonkorkeus säätimellä.ja tietysti nopeudenrajoitin. oli valmiiksi takana sumu/peruutus valot e hyväksytyt ja keltaiset vilkut eli niille ei tarvinnut miään tehdä.
     
  6. propelli

    propelli 3rd gear

    Moro,
    Velipojalla meni hermot paikalliseen pakettiautopuolen tarjontaan, kokemusta sprinttereistä ja ivecosta, molempien kanssa jatkuvaa tappelua, kalliita remontteja ja jatkuvasti jokin vika päällä molemmissa kotteroissa, eteenkin talvet oli pahaa aikaa näille euroopan ihmeille.

    Laittoi sitten viime syksynä 2008 perusmallin GMC savanan 3500 pitkällä kopilla, ajettu 250.000km. Auto tuli Memphisin alueelta Suomeen ja on toiminut täysin moitteetta läpi talven, yhtään häiriövaloa ei ole syttynyt ja Velipoika on ollut äärimmäisen tyytyväinen ostokseen. Kulutus on maantiellä noin 11L ja seka-ajossa 15 - 16L. Kyllä jenkit tekee vieläkin hyötyajoneuvot kunnolla. Kannattaa selvittää auton historia CarFaxilla, näkee todelliset kilometrit ja onko tulva, kolari tai muita ongelmia ollut historiassa.
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    Jaaha ,eilen tuli sitten tuo kajaanin ampulanssi haettua kotio ja tänäpä olen pikkuhiljaa tyhjännyt taka-osastoo arviolta n.200 kg erilaisia ruostumattomia teräs osia on jo pihalla , huomenna sitten puuhyllyjen ja koteloitten purkuun.
     
  8. voittol

    voittol 2nd gear

    Ajovaloissahan tarvitaan asiantuntija lausunto valokuviosta, onko missä päin "asiakas ystävällisimmät " asiantuntijat ? Kumpi kannattaa hommata , pelkkä nopeudenrajoitin , vai sellainen tietokone lastupoksi jossa rajoitin mukana , hinnoissa ei kai isoo eroo ole ?
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Ohjelmoitu rajoitin on parempi. Pelkät rajoitinpoksit esim VDO tulee johtosarjan väliin ja aiheuttavat useasti kaikenlaista murhetta.
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Vaihrettiinki sitte tyylisuunta kuormurista matkailuautoksi, ei tartte sitä rajotinta ja sen pois kytkyä murehtia, ens viikolla ruvetaan yrittään kilpiä . Mistääs sais tuolle ampulanssi mallin ilmastoinnille täyttö määrän , olisko jossain suomessa ilmastointi huolto joka tietäisi ja voisi myös täyttää ?. Kannattaako vetokoukun sähköihin ympätä sulakkeet väliin ? Mikä lie kojetaulussa nappula jossa peräkärryn kuva ?
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla ei ole tuollaista vania, mutta itse laitoin Fordin takavaloihin releet ja sulakkeet väliin. Eipähän riko kärryn oikkarit auton tietokonetta. Btw, ei kait ajovaloihin tarvi sitä lausuntoa enää? Oikean mallinen kuvio riittää.
     
  12. voittol

    voittol 2nd gear

    No nyt eilen saatiin oikeet euro-kilvet , eli nipin napin saimme vanin 2-henken 100-ajettavaksi matkailu autoksi.
     

Kerro tästä muillekin!