Gmc syclone/typhoon

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    Jos aikoo vetää E85 käyttöön, niin kannattaa kysäistä Tatechilta "kolmekakkosen" monikarttaominaisuutta.
    Säästyy aikalailla päänvaivalta ja mielipahalta.
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla chevelle e85:lla motec m800 ja hienosti pelittää.tuki myös tuolle fuel flex anturille.. seuraavassa ajokissa meinasin semmosta kokeilla.. meneeko se tuos tatechissa sille että bensalle tehdään oma peruskartta ja sit viinalle oma ja ui sitten niiden välissä eri viina-bensa suhteilla?
     
  3. Turboloota

    Turboloota 1st gear

    Se on perinteisesti "joko tai" periaatteella, eli joudut valitsemaan kumman setupin haluat.
    Mutta Tatechilla voivat tehdä kahden ECU:n kartan, jolloin myyvät sinulle kaksi Tatech ECU:ta ja asentavat kytkimen kojelautaan, josta voit sitten valita kummalla ECU:lla haluat ajaa: Perinteisellä 95/98 vaiko 85.
    Näin ei tarvitse sitten pelätä sitä, että ei saa polttoainetta tankkiin kun on tien päällä ja lähettyvillä ei ole huoltoasemia josta saisi tankattua E85 polttoainetta.
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    motecissa menee ihan yhdellä purkilla, ittelle tehtiin niin että oli kytkin jolla suhdetta muutettiin 30% ja näin saatiin hätätilassa about oikeenlainen suhden normi maantie/ cruisailuun bensalla jos ei ollu viiniä tarjoolla. potikalla pysty sielä säätäänkin prosentteja jos ei ollu toivotunlainen, toimi ainakin hätätilanteeseen.nyt tankilla pääsee 400km niin voi valita reitin niin että viinaksia on saatavilla enkä oo toistaiseksi nykyiseen pistänyt tuota potikkaa. mietin vaan ääneen että bensan mahdollisen loppumisen takia ostaa toinen rasia kuulostaa aika turhalta.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Tuossa minun linkkaamassa ainakin kehuvat että säätää automatic bensan ja e85:n suhteen mukaan.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    flexfuel- anturi juuri tuon ominaisuuden mahdollistaa oli se sit missä tahansa sitä tukevassa moottorin ohjaimessa. nopeasti silmäiltynä kuitenkin sytyn efi-mullistajat käyttävät megan purkkia ns. omana keksintönä.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Pientä elvytysprojektia tuli tehtyä 5 v seisonnan jäljiltä:

    - Rästiin jääneet määräaikaishuollot
    - Kadonneitten valojen metsästys
    - Jarrusatuloiden, palojen ja kenkien uusinta
    - Kattokaiteiden maalaus
    - Jarrukilpien ja ajovalojen kannakkeiden maalaus POR15:llä
    - Perusteelliset pesut alta, päältä ja sisältä
    - Myllytys ja vahaus ym. kemikalisointi
    - Ym. pientä näpräystä

    Ensi kuussa katsastamaan (jos nyt katsastaa niin pitää kohta uudestaan), sitä ennen täytyy pikku lenkkiä ajaa pihalla.

    Tuolla jokunen kuva nykytilasta.
     
  8. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Mukavalta näyttää! Terveisin kuljetuskopla.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Jep, kiitokset vaan kyydistä, kävi näppärästi!
     
  10. Pertti K

    Pertti K Gearhead

  11. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Pahoittelen viestitulvaa, mutta metisi on ihan täpinöissään. Eilen koitin leimaa mutta pikkuhommia tuli vielä illalla hoidettavaksi, jarruletkua ja muuta whatnottia. Nyt on kaikki kunnossa (paitsi uusi sivuvilkku on vasta tilattu ja vanha teipattu kasaan) ja heti 9:ltä konttorin ovelle kolkuttelemaan ja sitten 500 km "neitsytmatkalle"...
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hienoa, hyvinhän sulla on homma näköjään edennyt.
     
  13. Turboloota

    Turboloota 1st gear

  14. ata

    ata Gearhead

    Turussa Concoursissa bongattu valkoinen Typhoon:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Jeejee, leima haettu aamulla ja sen jälkeen ajettu 500 kpl huolettomia kilometrejä. Ei löytynyt edes uusia vikoja (isoimmat tähän mennessä on toimimaton ilmastointi ja lämpömittari). Ajo-ominaisuudet oli vielä suurpiirteisemmät kuin muistin, etten sanoisi jopa pelottavat suhteessa kulkuvaroihin, uraisella tiellä kun tekee ripeän ohitukseen niin on tähtäilemistä että löytää omalle kaistalle... Pitää tsekata ohajuskulmat ja voi toki rengasvalintakin vaikuttaa.
     
  16. spinneri

    spinneri 3rd gear

    Tuon nimenomaisen yksilön tyypit luettavissa Spinneri Magazinen numerosta 4/2005 (saatavilla digilehtenä).


    Taifuunia itsekin puikottanut

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
    kärrypoika tykkää tästä.
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    Toi mun kanssa samanlainen vaeltaja, kulmien säädöllä kaiketi paranee, lämpömittari myös pimeenä
     
  18. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Type-hooni on ollu tämänkin pojan sitten-kun-voitan-lotossa-niin-ostoslistalla...tosi siisti laite. Ja harvinaisempi kuin mitä ihan perusjantteri osaa arvatakkaan.Eikös noita tehty vaan 91 vai 92 ja seuraavana vuonna vaan ihan muutamia??.
    Ja nopeampi kuin mitä perusbemaristi osaa varoa.Diggaan erityisesti just tosta sleeper-henkisyydestä 8) Ton kulkua varmaan saa ihan pikkuparannuksilla huolella lisää...ohjelmoinnillakin luulis 50 heppaa olevan helposti kasassa.Toki alkaa olla jo kananhammas-osastoo,että raaskiiko kuitenkaan.
    Pertille huolettomia maileja vaan.Taitaa toi sunkin auto olla sieltä harvinaisemmasta päästä ku punainen on,yleisin väri eikö lie valkoinen/musta?

    Sorry pikku ot tähän väliin...mutta onko spinneri kuopattu kun tossa allekirjoituksessa lukee että 1998-2015??!! :eek:
    Spinnerinkö monttubileet missanneena?

    Naumasto
    Tallilta :D
     
  19. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Kiitos kiitos. Tuolta valmistuslukuja: https://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Typhoon tosin hiukan varauksella suhtaudun tuohon Garnet/Gray -määrään (24 kpl), kun tuntuu noita ihan jonkun verran olevan ainakin tuolla syty-palstalla. Mutta kyllä sen parkkikselta löytää niiden mustien ja valkoisten seasta ;-) Saattaa olla ainoa garnet km-mittarilla.

    Ei tarvi enää päävoittoakaan saada lotossa niin voi hakea Typyn talliin, eivät ole hinnan kiroissa kulkuvarat ja harvinaisuus huomioiden. Sanoisin että halpoja verrattuna esim. Impala SS, SS454 tai GN. Kahta jälkimmäistä en ole päässyt tyypittämään, mutta Impala ainakin on ihan mopo Typhooniin verrattuna - ja vajaavetoisia kaikki. Itse asiassa mikä tahansa muka tehokas vakioauto mitä on tullut kokeiltua, on tuntunut aika vaisulle tuohon verrattuna, esim. Audi S4, A8 ja Jaguar XJR. Noista jälkimmäistä itse asiassa olin hankkimassa, mutta kun tuli tilaisuus ostaa tuo exä takaisin, niin Jagge-kuume meni holdiin hetkeksi.

    Vauhtia saa lisää ihan niinkin helposti kuin hukkaporttia säätämällä. Kun sanoo poks, niin kierros takaisin. Kone kestää teholisäystä kohtuudella, kunhan huolehtii että soppaa on tarjolla aina riittävästi. Ameriikan palstalla oli juuri juttua kun joku ajoi kympin puolelle avaamattomalla 100+ kml ajetulla alakerralla. Onhan nuo kait aika helppoja virittää, en aio lähteä sille tielle.

    Spinneri tosiaan RIP.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla irtos hukkiksen letku ja ahtopaine mittarikin meni pohjaan :) moottorin ohjaus katkas kipunan kaiketi kun vetoloppu ja tuli takasi kun ahdot laski.. veti kyl selkeesti paremmin siihen asti.
     

Kerro tästä muillekin!