Gmc syclone/typhoon

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    No piru vie heti löyty ohjeita vaikka miten paljon kun vähän älysi surffata oikeita sivuja:

    http://www.syty.net/forums/showthread.php?t=15746&highlight=keyless+entry

    Nyt kun vaan vielä uskaltaisi ruveta purkaa tuota keskikonsolia ja kikkailee piuhilla. Nimimerkillä "suht avuton sähköhommissa" Kiitoksia taas neuvoista!

    Heh nyt täytyy muuten korjata että juuri noin se minullakin on eikä myöskään mene alas. Eli vain sisään päin pystyy säätää. Vänkärin peili toimii joka suuntaan. Täytyy katsella jos samoilta sivuilta löytyisi tuohonkin jotain neuvoa. Jos ei itse uskalla lähtee hajoittamaan niin eikun tulostaa ohjeet ja eikun huoltoon :oops:
     
  2. RS_2

    RS_2 1st gear

    Camaron jarrupalat käy Typhoniin suoraan eteen.
    ABS jarrut ei toimi minulla. Olettaisin sähkömoottorin olevan jumissa.

    Alipaineletkut kannattaa kaikki vaihtaa, jos ei jo vaihdettu. Alkavat olla 15 vuotiaana aikansa palvelleet.

    Lambda, tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi ja pyörijä. Nuo vaihtoon, jos ei tietoa koska vaihdettu.

    Vaihteistoöljyt, -tiiviste ja suodatin ehdottomasti.

    Nämä kun on tehty, pitäisi jo kehrätä nätimmin:)

    Omassani oli ohjauksen apusimpukka väljä -> s10:n käy suoraan

    Onko Typhoneita yhdellä ja kahdella takalasin pumpulla?
    Minä tempaisin takalasin pyyhkijän moottoreineen kokonaan pois.
    Turhaa painoa...lasi on muutenkin aika heppoisesti kiinni.

    Lahdessa Varaosaexpert / Osaset ketjun myymälästä löyty suoraan hyllystä iso osa edellä mainituista osista.
     
  3. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ainakin omani joka on vuoden 1993 malli omaa kaksi pumppua mutta tehot on lähteneet joten pitäisi vaihtaa uudet. Alkuperäinen varaosapumppu näyttäisi pikaisen tarkastuksen jälkeen maksavat 180 euroa kappale! Täytyy hakea biltemasta joku perus pumppu ja katsoa kävisikö se ja riittäisikö aluksi vain yksi pummpu pitämään lasin ylhäällä lastatessa. Sinänsä ei paha ongelma. Lähti tosiaan perän nitinä kun veti silikoonit tiivisteisiin:)

    Kiitoksia vaan taas kaikista vinkeistä. Kyllä tämä tästä.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Samoin 2 pumppua takalasissa, tuolta hankin uudet 98 e/pari: http://www.jmt-autopalvelu.fi/ Keväällä seisontaan laittaessa vanhat toimivat OK, mutta parin kk jälkeen eivät mitenkään - ihme homma. En keksinyt muuta selitystä kuin että minulla oli säilytyksen aikana takalasi auki muutaman viikon putkeen. Liekö siinä menneet sisukalut pumpuissa sekasin.
     
  5. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitos taas vinkistä:)! Kokeilen aluksi kuitenkin bilteman versioita;)

    Huomasin muuten uuden "vian" eli lämmppärin säädinten valot palavat silloin kun haluavat. Onko vaikea vaihtaa lamput tai tarkistaa mistä voisi johtua?
     
  6. RS_2

    RS_2 1st gear

    Itsellä oli vielä aamulla sama ongelma. Peilin sähkönamikka pois ja alta 2 ruuvia. Koko yksikkö tulee varovasti vetämällä sen verran ulospäin, että polttimot saa vaihdettua. Lamput ( 2W ) ja 2 kpl ohuet lasikantaiset löytyy vaikka Motonetistä, malli mukaan:) Ovat molemmat oikealla puolella kiinni.

    Varsinainen homma on sitten purkaa tuo säädinyksikkö, jos haluaa ottaa mittariston irti. Tulihan tuokin kokeiltua ja vaihdettua uudet lamput mittaristoon. Samalla tuli putsailtua pinnat vuosien pölyistä.

    Tietäisikö Pertti vakiovanteen et:n eteen ja taakse?

    Näytää akselit olevan eri mittaiset.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Gearhead

  8. RS_2

    RS_2 1st gear

  9. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Tuli ostettua nuo takalasin pumput, toivotaan että ovat oikeat. Löytyi us-partsista hintaan 73 € kpl. Blazerin 83-94 pumput siis.

    Mitä öljyjä olette muuten käyttäneet Typhooneissanne? Itse ostin juuri gulffin 5w30 Formula XLEetä kun pitää vaihtaa öljyt.
    Tätä on käytetty ennenkin kyseisessä autossa joten oletan että kannattaa pysyä samanlaisessa.

    Ainiin ja entäs ruosteensuojaus/massaus? Kokemuksia ja minkä hintaista lystiä tuo on tälläiselle autolle?
     
  10. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Öljyksi suositellaan kai Mobil 1 tai vastaava - eli kaitpa mikä tahansa hyvälaatuinen synteettinen käy. Itellä kanssa Gluffin liemet nyt koneessa, mutta meinasin kokeilla jotain muuta merkkiä (varmaan toi Mobil sitten), kun joku nostaja ajoittan naputtaa, että josko auttaisi.

    Omani ruostesuojasin alan liikkeessä heti "uutena", täyshoito maksoi 660 reilu vuosi sitten. Nyt syksyllä ruisikin itse vielä lisää kotelosuojaa mm. helma- ja pyöränkaarilevikkeiden alle, kun ne tuntuu olevan ne kaikkein potentiaalisimmat ruostepaikat. Ja kerää mukavasti hiekkaa etupyörän kaaren taaimmaiseen nurkkaan, johon ennenpitkää ruostuu läpireikä - näemmä.

    Tuolla vielä pari kuvaa alustasta käsittelyn jälkeen: http://picasaweb.google.com/303.Rocket/ForSale Ei tunnu ihan niin pahalta ajella normaalissa talvisessa ajokelissä.
     
  11. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitoksia taas vinkeistä :)

    Huomasin muuten taas yhden vian kun asennettiin cobran häly. Takajarruvalot jäävät helposti palamaan eli jotain kosketushäiriötä ilmeisesti pedaalin ja sähköjen kanssa?
     
  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Ei se mitn. Mukava jos joskus voi olla edes vähän avuksi, kun yleensä tuppaa olemaan vastaanottavana osapuolena mitä neuvoihin tulee.

    En tiedä tuosta, mutta ex-Starfiressä jarrupolin nousi jokus tosi hitaasti ylös, jolloin jarruvalot tietysti paloi koko ajan. Jäi selvittämättä vian syy, mutta ilmeisesti tehostinlähtöinen juttu.
     
  13. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jees täytyy tutkia ja toivoa että ei ole kallis reissu edessä.
     
  14. RS_2

    RS_2 1st gear

    Mistä Pertti K olet kirkkaat etuvilkut ja heijastimet hankkinut?

    Tiistaina pitäisi alle laittaa Konit ja ohjausiskari.
    Muutenkin pientä teknisen puolen räpläystä riittää.

    ABS ei toimi. Otan pois varmaan kokonaan, alkaa olla tuonikäinen jo liian vikaherkkä. Amerikan pojat tehneet vastaavaa joukolla.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Kirkkaat vilkut taitaa kuulua eurovarustukseen, kun on Sveitsissä uutena myyty, samoin mm. km-mittaristo.
     
  16. RS_2

    RS_2 1st gear

    Kiitos kuitenkin.
    Vai Eurooppa malli:) Minulla on Japanin malli. Vilkut keltaiset ja mailimittari.
    Ulkonäkö saa siis odottaa, ensin laitetaan tekniikka kuntoon.

    Tämä päivä on mennyt takakulmapalojen kanssa. Toinen oli n.50 palassa
    kontissa, kun auton"ostin". Aika homma kaverilla oli liimailla ja kuidulla liittää osat toisiinsa. Kaikki kiinnikkeet piti tehdä alumiinipellistä uudestaan ja liittää korjattuun palaan. Nyt väriä pintaan koko päivän kittailun ja hionnan jälkeen.
     
  17. repo

    repo 1st gear

    Sanoit, Tuomo, että löysit jakajan emmeet sekä lambdan varaosamyymälästä. Mut on naurettu kahesta varaosakaupasta ulos ja opastettu suoraan Roihupeltoon. Pitänee siis käydä vielä jossaki osaset-myymälässä.

    Menossa tuntuu vittumaista vaihtelua. Toisena päivänä kulkee niinku tuollanen lehmä nyt johonki muka kulkee, mut toisena päivänä ei minnekään.

    Paljo teidän kikottimet vie bensaa? Mulla pääsee 50 eurolla hätäseen 120 mailia. Meinasin, että vois noilla sytkäosa-lambdarempalla säästää aika äkkii bensalaskussa rahat takas :-D
     
  18. WTF

    WTF 1st gear

    Lambda ja virranjakaja sama kuin Astrossa, GMC Safarissa...
    Eiköhön niinhin käy aikapitkälle samat osat kuin muihin samana ikäluokan 4.3 V6 himmeleihin.

    Tuolta löytää hyvin osanumeroita ja vertailee niitä muihin samanikäisiin.
    http://www.rockauto.com/
     
  19. WTF

    WTF 1st gear

    Meinasin muuten ostaa Typhoonin, mutta " onneksi " joku kerkes sen ostaa. Epäilen ettei asia ole vielä omalta kohdaltani loppuunkäsitelty. :lol:
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

Kerro tästä muillekin!